Spring naar bijdragen

gasintallatie


Recommended Posts

als fervent jeep rijder (ongeveer de laatste 15 jaar ) is voor mij de maat nu ook vol na ongeveer 15 jaar ben ik eraan aan het denken om mijn jeep van een gasinstalatie te voorzien en mijn puriteinse gedachtengang (of je rijdt je auto op benzine of niet) overboord te zetten ... maar is dit wel zo slim want je wegenbelasting verdubbeld zich en je motor wordt veel warmer enzv. wie heeft hirmee ervaring en kan me inzicht geven over wat goed is bij voorbaat dank voor je moeite marthy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als fervent jeep rijder (ongeveer de laatste 15 jaar ) is voor mij de maat nu ook vol na ongeveer 15 jaar ben ik eraan aan het denken om mijn jeep van een gasinstalatie te voorzien en mijn puriteinse gedachtengang (of je rijdt je auto op benzine of niet) overboord te zetten ... maar is dit wel zo slim want je wegenbelasting verdubbeld zich en je motor wordt veel warmer enzv. wie heeft hirmee ervaring en kan me inzicht geven over wat goed is bij voorbaat dank voor je moeite marthy

Marthy, als je een G3 installatie neemt valt de houderschapsbelasting erg mee. Ik heb een 5.9 op LPG met een G3 installatie gemonteerd bij Pouls autotechniek, geen Prins installatie maar een aangepaste Impco, deze doet het perfekt hoewel ik vermoed dat een Prins installatie iets minder of geen vermogensverlies heeft t.o.v. de Impco, van het temperatuurverschil merk ik niets. Als je een GC hebt waarbij het achterwiel nog rechtop in de achterbak staat kun je tegenwoordig een staande ringtank kopen van 88 liter bruto inhoud op de plek van je reservewiel, deze tank is groter dan een onderbouw (ca.75 L) en neemt minder ruimte in dan een cilindrische tank achter de achterbank.

groet Jaap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marthy, als je een G3 installatie neemt valt de houderschapsbelasting erg mee. Ik heb een 5.9 op LPG met een G3 installatie gemonteerd bij Pouls autotechniek, geen Prins installatie maar een aangepaste Impco, deze doet het perfekt hoewel ik vermoed dat een Prins installatie iets minder of geen vermogensverlies heeft t.o.v. de Impco, van het temperatuurverschil merk ik niets. Als je een GC hebt waarbij het achterwiel nog rechtop in de achterbak staat kun je tegenwoordig een staande ringtank kopen van 88 liter bruto inhoud op de plek van je reservewiel, deze tank is groter dan een onderbouw (ca.75 L) en neemt minder ruimte in dan een cilindrische tank achter de achterbank.

groet Jaap

Het probleem is dan wel dat je bijna geen achterbak meer overhebt op het moment dat je ook je reserve wiel meeneemt.

Dat was onze keus om voor de onderbouw te gaan... is wel iets duurder maar je hebt je kofferbak wel nog

Wij hebben hem ook bij Pouls laten inbouwen... liever gezegd onderbouwen... een 70 liter gas en 35 liter benzine tank.

Ik zal hem in het weekend eens grondig testen.... ;)

succes met je keuze.

bewerkt door Dutchdaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis eigenlijk behoorlijk simpel.

Rijd je 20000 km per jaar en rijd je auto 1 op 5 dan heb je dus 4000 liter nodig.

4000 liter x 0,60 euro = 2400 euro

4000 liter x 1,66 euro = 6640 euro

wegenbelasting g3 per jaar (Z-holland 1800 kg) = 1512

wegenbelasting benzine (Z-holland 1800 kg) = 1048

Jaarpijs voor rijden bij 20.000 km;

LPG g3 = 3912

Benzine = 7688

Natuurlijk verbruik je op lpg ietsjes meer en natuurlijk kan het zo zijn dat je door de lpgtank net in een hogere gewichtsklasse terecht komt voor de wegenbelasting...

Binnen 1 jaar heb je in ieder geval je G3 installatie al terug verdiend ervan uitgaande dat zo'n systeem 3000 euro's kost. De jaren erna ga je nog harder lachen en blijft het tanken leuk ;)

bewerkt door RANDOMAN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...