Spring naar bijdragen

Slecht geluid


Recommended Posts

vervorming van het geluid bij hard zetten icm lage tonen

Let op !

De installaties die fabriek af komen in de amerikaanse wagens hebben een laat ons zeggen aangenaam mooi 'huiskamergeluid'.

De versterker heeft voldoende vermogen om een dynamisch klankbeeld te geven en de luidsprekers kunnen dit voldoende overbrengen.

Maar als je wilt beginnen beuken dan schieten die dingen natuurlijk tekort. Dit is volstrekt normaal. De fabriek steekt er geen discotheek installatie in hé ?

Dus in jouw geval zou ik de versterker laten zitten, die heeft wel genoeg power voorlopig en ergens een paar goede zware woofers in de deuren monteren. Met voldoende isolatiemateriaal !! anders gaat alles meetrillen op de maat van de muziek... :whistle:

Haal eens je bestaande luidsprekers eruit en stap eens bij een goede autotuning zaak binnen en vraag wat ze in die maten hebben...

En als je echt wil bassen horen waarvan je tanden klapperen in je mond, dan kan ik je echt een actieve subwoofer aanraden.

Ik heb er ooit nog een gemonteerd op een gewone radio van Blaupunkt. De subwoofer was slechts 100 Watt RMS, maar die beukte echt als een hamer op je borstkas hoor.

Dus zie je, er zijn oplossingen genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Nu m'n 5.9 zo'n beetje klaar is dacht ik laat ik eens naar dat prachte geluid gaan luisteren van het sublime Infinity Gold System.

Maar wat schets mijn verbazing? wat een bout geluid klinkt helamaal nergens na lijkt wel of ik in een blikje cola zit. Speakers maar even gecontroleerd en ook idd los gescheurd, zelfs al gerepareerd een keer met kit langs de randen. Een kraakte er een beetje. overige kraken niet maar komt ook absoluut geen top geluid uit. Alles zit er origineel in. Andere radio maar er in zetten denk, maar kan dat wel met de versterker die er in zit. Zal wel omgelust moeten worden denk of is de originele radio ook High output zoals de meeste radio's. Zitten aardig wat koelsleuven aan de radio dus lijkt me voor de versterker in de radio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met mijn orginele radio/cassette had ik bij een beetje volume ook veel overstuur. Deze heb ik snel vervangen door een stanaard radio met 4 x 52 watt. Het geluid klinkt nu wel goed, wel vraag ik mij af wat de rol is van de infinity versterker, ik heb het idee dat ik daar nu gewoon overheen blaas. De orginele radio heeft geloof ik maar 15 watt aan vermogen. Het geluid is nog wel gekleurd, maar dit kan ook de acoustiek van de auto zijn.

Als het repareren/ vervangen van de versterker zin heeft hoor ik dat graag. (is hier al een how to.. voor?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb die krakende speaker opnieuw gekit, dit scheelde al een hoop gekraak. Maar mooi geluid:no::lol::no::lol:.

In mijn Laredo met huis tuin en leuken speakers en een simpel Pioneer radiootje klinkt het 1000 X beter. Word er helemaal depri van, dan maar ff een rondje rijden. God wat knap je daar van op :ohmy::yes::(.

Heb je eigenlijks geen radio nodig.

Maar toch hou van een goed geluid uit mijn radio, ga eerst maar eens een verloopstekker halen en de radio wisselen, kijken wat die dan doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de boel gekit en... wat een zuur geluid, door de kitrand verdwijnt de bas helemaal
:yes:

Dat kitten was bedoeld voor de tweeters !

Woofers moeten kunnen vrij heen en weer bewegen, (toch zeker 7 mm).

Als je ze vastkit kunnen ze niet meer pompen...

Het originele topic was dan ook enkel bedoeld voor de tweeters, omdat die conus ervan praktisch niet beweegt.

Gare woofers best vervangen door aftermarket beukpompen, en dan klinkt alles weer ok !

succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...