Spring naar bijdragen

Probleem met startmotor


Recommended Posts

Hey Jeepers,

Ik heb af en toe startproblemen met mij Jeep CJ5 waar een Chevy 250 blok in ligt.

Normaal start hij in 1x, maar af en toe bij het starten tikt de startmotor alleen maar. Je hoort wel het startrelais maar de startmotor slaat niet aan.

Ik heb alle kabeltjes nagelopen en stekkertjes schoongemaakt en aangedrukt maar dat heeft allemaal niets geholpen.

Het gekke is dat het maar af en toe is, daarom dacht ik aan een slecht contactje of gaar kabeltje... maar niets gevonden!

Ben benieuwd naar jullie reacties!:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ook nog het startrelais zelf zijn, als deze geen spanning doorgeeft, werkt de startmotor niet. Even meten op de startmotor dus. Bendix lijkt me niet waarschijnlijk, dan loopt de startmotor wel, maar neemt hij de starterkrans niet mee......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ook nog het startrelais zelf zijn, als deze geen spanning doorgeeft, werkt de startmotor niet. Even meten op de startmotor dus. Bendix lijkt me niet waarschijnlijk, dan loopt de startmotor wel, maar neemt hij de starterkrans niet mee......

Hallo. Eigenlijk zijn er 2 relais. Het relais wat aangestuurd wordt door sleutelcontact (wat Ab waarschijnlijk bedoelt) en een relais bij of apart in de motorruimte: de solenoid .Maakt rechtstreeks verbinding met de accu naar de startmotor met dikke draad (rood?)en wordt met dunne draad (bruin?) door het startrelais aangestuurd. De solenoid en ook de startmotor moeten goede aarding hebben. Ook kan je een jumpdraad houden tussen de pluspool van de accu naar de startmotor toe om de motor te testen. Startmotor gaat dan lekker zoemend lopen.

Om de aardaansluitingen testen: een jumpdraad van de accuminpool naar de steun van de startmotor.

Let op dit kan alleen als de solenoid op de startmotor zit met een plunger ,want deze wordt dan buiten werking gezet. De dikke solenoid contacten kan je ook met een schroevendraaier overbruggen, dit is eigenlijk dan hetzelfde testje.

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...