Spring naar bijdragen

Steekproef. Wat Nu!


Recommended Posts

Ben naar de APK geweest en je raad het al: Afgekeurd op een poreuze benzineslang en slecht werkende handrem. Reparaties uitgevoerd en af laten melden. Ja hoor, steekproef. Vreselijke zeikerd van een keurmeester is bijna drie kwartier aan het zoeken geweest en uiteindelijk afkeur vanwege stadslichten die te ver van de zijkant af staan en geen remolie resevoir niveau aanwijzing aanwezig. Mijn jeep is zo goed als origineel op een twee inch vehoging na dan. Maar mijn vraag is: Wat Nu!.

De stads verlichting los ik wel op maar met dat remolie resevoir zit ik een beetje omhoog. Wie heeft tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat betreft je stadslichten deze hoeven pas ik dacht na 1997 op 40 cm va de buitenkant te zitten

remolie res niveau hoeft niet als er een verdeelblok op zit met een indicator als er een res leeg is en dan je lampje in de klok oplicht dit kun je controleren als je de handrem

gebruikt dit is nl hetzelfde lampje (staat duidelijk omschreven in het apk handboek )

je hebt zoals gewoonlijk weer een keurmeester gehad die alleen verstand heeft van opeltjes en fordjes en meer van dat modern spul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Personenauto's, in gebruik genomen na 30 juni 1967, moeten indien het hydraulisch remsysteem niet is voorzien van een toegankelijk remvloeistofreservoir, waarvan het vloeistofpeil te controleren is zonder het reservoir te openen, zijn voorzien van: a. een deugdelijke waarschuwingsinrichting die in werking treedt zodra het niveau van de remvloeistof onder het vereiste minimum niveau is gedaald, of b. in geval van een gescheiden remsysteem een deugdelijke waarschuwingsinrichting die in werking treedt zodra een van de kringen van het remsysteem faalt.

© RDW (opgemaakt door RDW)

Er hoeven dus géén kijkglaasjes oid aanwezig te zijn!

1. Bij personenauto's in gebruik zijn genomen na 31 december 1967 moeten de verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen, bedoeld in de artikelen 5.2.51 en 5.2.57 zijn aangebracht op een afstand van niet meer dan 0,40 m vanaf het punt van de grootste breedte van het voertuig. Visuele controle. In geval van twijfel wordt gemeten.

2. Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor de grote lichten, richtlichten, bermlichten, achteruitrijlichten, remlichten, de verlichting van de kentekenplaat aan de achterzijde van het voertuig, de markering aan de achterzijde van het voertuig, mistlichten aan de achterzijde van het voertuig, en werklichten.

© RDW (opgemaakt door RDW)

De aanmerking op je stadslicht kan dus, mits de afstand écht groter dan 40 cm is, terecht zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ja hoor, hij is erdoor!

Ik heb de stadslichten in de bumper gebouwd met zg. contourlampen.

Staat ook nog niet eens onsoortig. Het deksel van het remolie resevoir heb ik ingezaagd en voorzien van een plexieglas doorkijkje zodat ik het originele deksetje kan blijven gebruiken. Tot 2010 kan ik weer opgelucht blijven rondtoeren en ik ben nog steeds welkom bij dezelfde garage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geldt de 40cm regel nou alleen voor stadslichten of ook voor dimlichten?

Mijn stadslichten zitten op de fender en dus ruim binnen de 40cm.

De dimlichten ( en dus ook groot licht ) zitten echter gewoon in de gril en met de 6" flares zitten ze meer dan 40cm vanaf het punt van de grootste breedte van het voertuig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...