Spring naar bijdragen

positie stuurdemper van invloed op rijkwaliteiten?


Recommended Posts

Michel,

Ik heb zelf niet de ervaring, maar logischerwijs is de beweging van de demper minder als hij schuiner staat.Er zal dus tot bij een grotere stuuruitslag (vanuit de middenstand) demping zijn.

Indien de bevestigingsrubbers van de demper door montage onder een hoek meer worden ingedrukt, nemen de zijwaardse krachten op de demper toe. Dit leidt tot meer wrijving in de demper en daardoor in theorie zwaarder sturen en in de praktijk ook meer demperslijtage. Ik zou hem daarom zo "recht'' mogelijk inbouwen.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op de eerste foto is hij juist vastgemaakt tussen de as en de spoorstang.

Op foto twee lijkt hij vast te zitten aan de stuurstang, dit geeft vooral bij een schuinlopende stuurstang een "draai" aan de wielen bij het inveren

Bij deze foto zie je hoe de stuurdemper oorspronkelijk zit geplaatst. Zo zit hij dus standaard vanaf de fabriek geplaatst.

Dus wilde ik weten wat nu beter is. Hem weer zo plaatsten zoals het origineel is of hem dus anders plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dus dat het beter is om de stuurdemper zo recht als mogelijk te plaatsen en dat je deze dus het beste kan plaatsen aan de stuurstang die tussen het rechter en linkerwiel is geplaatst.

Weet iemand of er brackets zijn of andere aanpassingen die geschikt zijn om je stuurdemper ergens anders te plaatsen? Ik bedoel dus om gebruik te maken van mijn high steer system zit de bevestigingsplek waar je stuurdemper vast zit aan je vooras in de weg voor de stuurstang. Nu wil ik dus weten of er andere plekken op de vooras zijn waar ze wel eens een stuurdemper van een cherokee plaatsen?

Mvg Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...