Roland Geplaatst June 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 Hallo. Net voorgesteld en nu al een vraag!!! Ik heb een YJ uit "93 gekocht met 35/12.5.15 Creepy Crawlers. En een overbrening van 3.54. Nu hoor ik dat dit niet vestandig is:ohmy:, Kan iemand mij vertellen wat de voor en nadelen zijn, de risico´s zijn (Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met verschillende krachten op de assen e.d. ,Maar hoe en wat:huh: ) en hoe dit op te lossen. (Misschien geen slecht idee om een werkplaats handboek of i.d. zien te vinden ) Groeten Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst June 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 Hallo.Net voorgesteld en nu al een vraag!!! Ik heb een YJ uit "93 gekocht met 35/12.5.15 Creepy Crawlers. En een overbrening van 3.54. Nu hoor ik dat dit niet vestandig is:ohmy:, Kan iemand mij vertellen wat de voor en nadelen zijn, de risico´s zijn (Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met verschillende krachten op de assen e.d. ,Maar hoe en wat:huh: ) en hoe dit op te lossen. (Misschien geen slecht idee om een werkplaats handboek of i.d. zien te vinden ) Groeten Roland. je zult merken dat bijv. op de weg je je hoge versnellingen nauwelijks kunt gebruiken van wege een gebrek aan kracht, door je grotere banddiameter dan standaard. in het terrein ga je het zeker merken. met die 3.54 zul je niet alleen je R&P moeten vervangen maar ook de kooi, die is te klein voor een 4.1 vergelijk het maar met de versnellingen van een een racefiets. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Charon Geplaatst June 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 Hallo.Net voorgesteld en nu al een vraag!!! Ik heb een YJ uit "93 gekocht met 35/12.5.15 Creepy Crawlers. En een overbrening van 3.54. Nu hoor ik dat dit niet vestandig is:ohmy:, Kan iemand mij vertellen wat de voor en nadelen zijn, de risico´s zijn (Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met verschillende krachten op de assen e.d. ,Maar hoe en wat:huh: ) en hoe dit op te lossen. (Misschien geen slecht idee om een werkplaats handboek of i.d. zien te vinden ) Groeten Roland. Hoi Roland, Doordat je flink grotere banden hebt als standaard kan je je wel voorstellen dat het meer kracht kost om de wielen een keer rond te krijgen. Eigenlijk krijgt je hele aandrijflijn meer krachten te verduren. Als je de krachten wil verminderen denk ik dat je het beste over kan gaan naar andere differentieel verhoudingen. Zelf rij ik met 34-ers en 4.88 in de diffs. De (standaard) steekassen zijn bij mij het zwakste punt. Suc6! Charon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst June 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 Beide bedankt voor de snelle antwoorden:thumbsup:. Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste de overbreng verhoudingen in de diff´s veranderen?? En waar praten we dan over, Alleen tandwielen of nog andere delen. Wat is R&P?? wat is de kooi??(Een plaatje/foto zou veel duidelijk maken:yes:) Ik merk het al, Ik moet nog veel leren over JEEP:P,(En hij staat nog niet eens voor de deur) Maar met de hulp hier moet dat zeker gaan lukken. Gr Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 Hoi Roland, Leze de links op deze pagina http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=3907 maar eens door voor info over assen e.d. ow en welkom hier! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst June 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 Ben m'n paperclipje kwijt voor een exploded view maar hieronder nog een linkje van een Dana 30 (je vooras) R&P = ring en pignon Kooi is diff. case. http://www.billhughes.com/dana30/ Ik neem aan dat je proefgereden hebt met de Jeep; Kon je toen doorschakelen naar z'n 5 met die grote banden? Als dat het geval is lijkt het me dat de verhoudingen in de diffs geen 3.55 meer zijn maar 4.10 of groter. Ikzelf kon met 33" en orginele overbrengingen bij 90 km. per uur nauwelijks snelheid meer maken in de 5de versnelling. Misschien een tip om nog ff op te letten..... Groet,Yvan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst June 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 Beide bedankt voor de snelle antwoorden:thumbsup:.Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste de overbreng verhoudingen in de diff´s veranderen?? En waar praten we dan over, Alleen tandwielen of nog andere delen. Wat is R&P?? wat is de kooi??(Een plaatje/foto zou veel duidelijk maken:yes:) Ik merk het al, Ik moet nog veel leren over JEEP:P,(En hij staat nog niet eens voor de deur) Maar met de hulp hier moet dat zeker gaan lukken. Gr Roland. R&P zijn je Ring and Pinion ofwel je kroonwiel en pignonas de kooi is het gedeelte waarop het kroonwiel is vastgezet en je sateliettandwielen in zitten verhouding 1:3.55 = bijv dat je pignonwiel(aandrijfas) 3,55 keer rondgaat en je kroonwiel 1 keer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst June 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 Bedankt allemaal!!! Hier kom ik verder mee (Hoop ik ). Ga eerst maar ff lezen:ohmy:. Tnx:thumbsup: Gr Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst June 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 Ik neem aan dat je proefgereden hebt met de Jeep; Kon je toen doorschakelen naar z'n 5 met die grote banden? Als dat het geval is lijkt het me dat de verhoudingen in de diffs geen 3.55 meer zijn maar 4.10 of groter. Ikzelf kon met 33" en orginele overbrengingen bij 90 km. per uur nauwelijks snelheid meer maken in de 5de versnelling. Misschien een tip om nog ff op te letten..... Groet,Yvan. Had hier overheen gelezen. Ik heb natuurlijk proefgereden en ook in z´n 5 maar toen hield de weg op, maar ik heb niet het idee gehad dat de Jeep er "moeite" mee had. Zal er vrijdag als ik hem ophaal ff goed op letten:huh:. Er zal toch nog wel aan gesleuteld moeten worden, Wil er ooit (Volgend jaar???) nog airlocker´s opzetten , als de verhouding die er nu opzit niet teveel problemen geven een mooi klusje om tegelijk te doen:wacko:. Eerst maar zorgen dat tie hier voor de deur komt te staan:whistle:. Kriebel, wat duurt dat toch lang voor dat het vrijdag is Gr Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 Je hebt in z'n 5 gereden op 35" banden met 3.54 overbrenging en je had niet het idee dat de YJ er last mee had? ...ik weet niet of die 3.54 wel klopt. Is het geen 4.56? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst June 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 Je hebt in z'n 5 gereden op 35" banden met 3.54 overbrenging en je had niet het idee dat de YJ er last mee had? ...ik weet niet of die 3.54 wel klopt. Is het geen 4.56? Met de proefrit heb ik maar heel kort in z´n 5 gereden maar absolut niet het idee gehad dat de motor er moeite mee had. Ik begin nu ook te twijfelen of het wel een 3.54 overbrenning is, Vrijdag kan ik meer vertellen. Gr Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst June 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 heb je ook foto's van de Jeep? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst June 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 EEUUUHHHHH !!!!!!!!Vrijdag??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst June 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 EEUUUHHHHH !!!!!!!!Vrijdag??? dan pas !!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst June 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2008 Foto´s http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=7215&page=26 Vandaag m´n Jeep op gehaald en nog een vraagje. Wat is de normale oliedruk (Meter geeft net geen 1,5 (Bar??) aan tijdens het rijden. Ook zijn er nog een paar probleempje´s, Lekkage op de rechter vooras (Waarschijlijk tijdens het vervangen van de kruisjes de oliekeerring beschadigd:wacko:,word nog gerepareerd) Morgen ff kijken of er nog wel olie inzit:wacko:. Linker deur gaat niet opslot (Kan niet veel zijn, morgen ff naar kijken). En er zit wel een 3.54 overbrenning is:no:,in z´n 5 gebeurd er nagenoeg niets (100 kmh is met die Creepy Crawlers trouwens hard zat:blink:), moet volgend jaar maar een 4.10 in.(Iemand enig idee wat dit gaat kosten??) Morgen ook maar ff de radio inbouwen. Nu eerst lekker slapen. Gr Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst June 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2008 Foto´s En er zit wel een 3.54 overbrenning is:no:,in z´n 5 gebeurd er nagenoeg niets (100 kmh is met die Creepy Crawlers trouwens hard zat:blink:), moet volgend jaar maar een 4.10 in.(Iemand enig idee wat dit gaat kosten??) Gr Roland. ca 200 euro per as voor de R&P en dan nog een 80 euro voor een kooi bij een dana 30 en dan olie, vloeibare pakking en het werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst June 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2008 Of assen van een 2.5 eronder schroeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kamikaze Geplaatst June 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2008 ca 200 euro per as voor de R&P en dan nog een 80 euro voor een kooi bij een dana 30 en dan olie, vloeibare pakking en het werk Dit zijn prijzen alleen voor de onderdelen neem ik aan? of gemonteerd en wel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2008 Dit zijn prijzen alleen voor de onderdelen neem ik aan? of gemonteerd en wel? Nee, voor dat geld heb je echt alleen de onderdelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.