Spring naar bijdragen

Oplossing voor hoek aandrijfas / achteras


michel1972
 Share

Recommended Posts

Goedendag,

Nu mijn verhoging achter begint te vorderen ben ik op een probleem gestuit mbt de hoek van mijn aandrijfas met mijn achteras. Ik maak gebruik van een SYE kit en een CV Driveshaft. Tevens is mijn transfercase 1.5 inch gezakt toen ik mijn longarmen ging monteren. Onder mijn bladveren zit een 1.5 inch liftblok met daarin een 8 graden shim verwerkt. Ik denk dat de hoek die ik nu heb volgens de bijgevoegde foto's niet goed is. Kan iemand mij daarin een advies geven of een oplossing aandragen?

Mvg Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steunen van de as af slijpen en er onder de gewenste hoek er weer op lassen.

Kan je meteen die shims weglaten.;)

Ik heb nu op diverse sites wat zitten lezen maar hoe ga ik de juiste hoek bepalen? Hoe kan ik meten wat voor shim ik bijvoorbeeld nodig heb. Ik las dat je max 2 graden af mag wijken van de ideale hoek. Als ik het nu simpel bekijk moet de pinion van de achteras in 1 lijn lopen met de aandrijfas. Klopt dit?

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sowiezo geen shims, ik zou voor nieuw setje spring perches gaan (MORE maakt wel goeie) en die op de goede hoek op de as lassen. deze perches zijn meteen wat langer zodat je iets minder last van axle wrap hebt

Als ik de oude spring perches bekijk dan is het volgens mij een hels karwei om de oude los te krijgen en te verwijderen of valt dat wel mee?

Hoe ga ik de juiste hoek bepalen om de nieuwe spring perches te monteren? En hoe kan ik meten welke hoek ik nu heb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt met een gradenboog toch meten onder welke hoek de aandrijfas loopt?

Denk dat je pinion as ongeveer die hoek moet hebben

Ja dat klopt maar ik heb hier bergen gereedschap staan maar kan echt nergens een gradenboog vinden. Maar als ik het goed heb moet de pinion as en de aandrijfas in 1 rechte lijn lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sowiezo geen shims, ik zou voor nieuw setje spring perches gaan (MORE maakt wel goeie) en die op de goede hoek op de as lassen. deze perches zijn meteen wat langer zodat je iets minder last van axle wrap hebt

Ik denk dat ik trouwens met mijn nieuwe bladveren al minder axle wrap zal hebben doordat er 2 bladen op zitten die recht lopen. Zie foto of zit ik er nu compleet naast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag,

Nu mijn verhoging achter begint te vorderen ben ik op een probleem gestuit mbt de hoek van mijn aandrijfas met mijn achteras. Ik maak gebruik van een SYE kit en een CV Driveshaft. Tevens is mijn transfercase 1.5 inch gezakt toen ik mijn longarmen ging monteren. Onder mijn bladveren zit een 1.5 inch liftblok met daarin een 8 graden shim verwerkt. Ik denk dat de hoek die ik nu heb volgens de bijgevoegde foto's niet goed is. Kan iemand mij daarin een advies geven of een oplossing aandragen?

Mvg Michel

Heb net de wielbasis gemeten en ik ben van 257 cm bij mijn 6.5 verhoging nu naar 254 cm gegaan. Dus 3 cm is mijn wielbasis afgenomen. Kan dit ook van invloed zijn op de hoek van mijn aandrijfas met de pinion as? Als ik dus mijn wielbasis weer naar 257 breng. Zal dan de hoek ook beter worden of is dit niet van invloed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou de oude perches eraf slijpen en nieuwe er op zetten.

Leg deze los op de as.

Zet de auto terug op de veren samen met de u-bouten. U bouten licht vast draaien.

Als je de aandrijfas ook weer terug plaats kan je zien hoe je hoek is. Je kan deze nu bepalen omdat de perches toch nog los zitten.

Als je de juiste hoek hebt bepaald, door je as op en neer te kantellen, ff de perches vast tikken met lasapp. Hier heb je geen gradenboog bij nodig.;)

Dan U bouten en aandrijfas weer los halen en aflassen.:B

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net de wielbasis gemeten en ik ben van 257 cm bij mijn 6.5 verhoging nu naar 254 cm gegaan. Dus 3 cm is mijn wielbasis afgenomen. Kan dit ook van invloed zijn op de hoek van mijn aandrijfas met de pinion as? Als ik dus mijn wielbasis weer naar 257 breng. Zal dan de hoek ook beter worden of is dit niet van invloed?

Heb net de leverancier gesproken en het is normaal dat je wielbasis minder wordt naarmate je hoger komt. Zodra je gaat flexen komt alles weer goed en gaat de as weer wat naar achter toe en komt hij mooi in het midden uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je veerblad rechterstaat door inveren gaat je as richtingveerschommel

Hij kan maar naar 1 kant weg en dat is naar de veerschommels

Ok dus het is niet vreemd dat mijn wielbasis na de verhoging wat is afgenomen. Zodra ik ga flexen ( als dat lukt) verplaatst de achteras zich iets naar de veerschommels toe? Dus dan haal ik weer mijn oude wielbasis van 257 cm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...