michel1972 Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 Goedendag, Nu mijn verhoging achter begint te vorderen ben ik op een probleem gestuit mbt de hoek van mijn aandrijfas met mijn achteras. Ik maak gebruik van een SYE kit en een CV Driveshaft. Tevens is mijn transfercase 1.5 inch gezakt toen ik mijn longarmen ging monteren. Onder mijn bladveren zit een 1.5 inch liftblok met daarin een 8 graden shim verwerkt. Ik denk dat de hoek die ik nu heb volgens de bijgevoegde foto's niet goed is. Kan iemand mij daarin een advies geven of een oplossing aandragen? Mvg Michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 as verder kantelen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 as verder kantelen ? ....lijkt mij ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 as verder kantelen ? Moet ik dan zelf een shim gaan produceren? Want groter als 8 graden ben ik ze nog niet tegen gekomen of zijn ze wel kant en klaar ergens te koop? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 Steunen van de as af slijpen en er onder de gewenste hoek er weer op lassen. Kan je meteen die shims weglaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 Steunen van de as af slijpen en er onder de gewenste hoek er weer op lassen.Kan je meteen die shims weglaten. Ik heb nu op diverse sites wat zitten lezen maar hoe ga ik de juiste hoek bepalen? Hoe kan ik meten wat voor shim ik bijvoorbeeld nodig heb. Ik las dat je max 2 graden af mag wijken van de ideale hoek. Als ik het nu simpel bekijk moet de pinion van de achteras in 1 lijn lopen met de aandrijfas. Klopt dit? Mvg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 sowiezo geen shims, ik zou voor nieuw setje spring perches gaan (MORE maakt wel goeie) en die op de goede hoek op de as lassen. deze perches zijn meteen wat langer zodat je iets minder last van axle wrap hebt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 sowiezo geen shims, ik zou voor nieuw setje spring perches gaan (MORE maakt wel goeie) en die op de goede hoek op de as lassen. deze perches zijn meteen wat langer zodat je iets minder last van axle wrap hebt Als ik de oude spring perches bekijk dan is het volgens mij een hels karwei om de oude los te krijgen en te verwijderen of valt dat wel mee? Hoe ga ik de juiste hoek bepalen om de nieuwe spring perches te monteren? En hoe kan ik meten welke hoek ik nu heb? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 je kunt met een gradenboog toch meten onder welke hoek de aandrijfas loopt? Denk dat je pinion as ongeveer die hoek moet hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 je kunt met een gradenboog toch meten onder welke hoek de aandrijfas loopt?Denk dat je pinion as ongeveer die hoek moet hebben Ja dat klopt maar ik heb hier bergen gereedschap staan maar kan echt nergens een gradenboog vinden. Maar als ik het goed heb moet de pinion as en de aandrijfas in 1 rechte lijn lopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 sowiezo geen shims, ik zou voor nieuw setje spring perches gaan (MORE maakt wel goeie) en die op de goede hoek op de as lassen. deze perches zijn meteen wat langer zodat je iets minder last van axle wrap hebt Ik denk dat ik trouwens met mijn nieuwe bladveren al minder axle wrap zal hebben doordat er 2 bladen op zitten die recht lopen. Zie foto of zit ik er nu compleet naast? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tosca Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 ik dacht dat hoeken van de kruisjes(tussenbak en pionas)het zelfde moesten zijn,of heb ik het nu helemaal mishttp://www.klein-gelenkwellen.de/nl/6_Ausgleich_der_Bewegung.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 ik dacht dat hoeken van de kruisjes(tussenbak en pionas)het zelfde moesten zijn,of heb ik het nu helemaal mishttp://www.klein-gelenkwellen.de/nl/6_Ausgleich_der_Bewegung.htm Op zich wel, maar niet met een CV-aandrijfas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 ik dacht dat hoeken van de kruisjes(tussenbak en pionas)het zelfde moesten zijn,of heb ik het nu helemaal mishttp://www.klein-gelenkwellen.de/nl/6_Ausgleich_der_Bewegung.htm Ik kwam deze tekeningen tegen op het net. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 Op zich wel, maar niet met een CV-aandrijfas. Ik moet toch voor elkaar zien te krijgen dat het onder mijn jeep er zo komt uit te zien? Dus aandrijfas en pinion achteras in 1 lijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tosca Geplaatst May 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 Op zich wel, maar niet met een CV-aandrijfas. owja sorry,was ik even vergeten dat met die cv drive shaft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2008 Goedendag,Nu mijn verhoging achter begint te vorderen ben ik op een probleem gestuit mbt de hoek van mijn aandrijfas met mijn achteras. Ik maak gebruik van een SYE kit en een CV Driveshaft. Tevens is mijn transfercase 1.5 inch gezakt toen ik mijn longarmen ging monteren. Onder mijn bladveren zit een 1.5 inch liftblok met daarin een 8 graden shim verwerkt. Ik denk dat de hoek die ik nu heb volgens de bijgevoegde foto's niet goed is. Kan iemand mij daarin een advies geven of een oplossing aandragen? Mvg Michel Heb net de wielbasis gemeten en ik ben van 257 cm bij mijn 6.5 verhoging nu naar 254 cm gegaan. Dus 3 cm is mijn wielbasis afgenomen. Kan dit ook van invloed zijn op de hoek van mijn aandrijfas met de pinion as? Als ik dus mijn wielbasis weer naar 257 breng. Zal dan de hoek ook beter worden of is dit niet van invloed? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2008 Ik zou de oude perches eraf slijpen en nieuwe er op zetten. Leg deze los op de as. Zet de auto terug op de veren samen met de u-bouten. U bouten licht vast draaien. Als je de aandrijfas ook weer terug plaats kan je zien hoe je hoek is. Je kan deze nu bepalen omdat de perches toch nog los zitten. Als je de juiste hoek hebt bepaald, door je as op en neer te kantellen, ff de perches vast tikken met lasapp. Hier heb je geen gradenboog bij nodig. Dan U bouten en aandrijfas weer los halen en aflassen. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2008 Heb net de wielbasis gemeten en ik ben van 257 cm bij mijn 6.5 verhoging nu naar 254 cm gegaan. Dus 3 cm is mijn wielbasis afgenomen. Kan dit ook van invloed zijn op de hoek van mijn aandrijfas met de pinion as? Als ik dus mijn wielbasis weer naar 257 breng. Zal dan de hoek ook beter worden of is dit niet van invloed? Heb net de leverancier gesproken en het is normaal dat je wielbasis minder wordt naarmate je hoger komt. Zodra je gaat flexen komt alles weer goed en gaat de as weer wat naar achter toe en komt hij mooi in het midden uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 30, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2008 als je veerblad rechterstaat door inveren gaat je as richtingveerschommel Hij kan maar naar 1 kant weg en dat is naar de veerschommels Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2008 als je veerblad rechterstaat door inveren gaat je as richtingveerschommelHij kan maar naar 1 kant weg en dat is naar de veerschommels Ok dus het is niet vreemd dat mijn wielbasis na de verhoging wat is afgenomen. Zodra ik ga flexen ( als dat lukt) verplaatst de achteras zich iets naar de veerschommels toe? Dus dan haal ik weer mijn oude wielbasis van 257 cm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.