Spring naar bijdragen

Weber carburateur op 4.2 ltr


The Kick
 Share

Recommended Posts

Nadat m'n huidige Carter 2bbl zo'n tig x gereviseerd is geweest, begint hij nu weer kuren te vertonen.

Heb plannen om er nu een ander merk op te zetten.

Ik dacht aan een Weber carburateur, maar geen idee welk type.

Iemand tips/ervaringen wat betreft merk en type voor m'n 6-pittertje?

Aan welke prijs moet ik ong. denken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb zelf wel wat aan deze website gehad..http://www.webernorthamerica.com/weber-technical-info.htm

heb zelf een 38dges erop..

(nog niet mee in t terrein geweest,gaat over 2weken gebeuren)

de vorige eigenaar heeft 'm gekocht en laten installeren bij B&S, was

prijzig(zo'n 900 euri geloof ik). US: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=13836

dit is wat ik er een beetje van weet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik heb half jaar geleden ook mijn orginele cab vervangen voor een weber en ben er erg tevreden over. Ik heb er wel een met automatische choke en dat gaf in het begin wat problemen omdat ik met starten gas gaf en dan de choke er meteen "afviel", maar met nieuwe startprosedure geen probleem meer. Nu geeft het voor de mijne( K551 32/36 DGEV) een ombouwkit om automatische voor hand te vervangen maar ben er nu aan gewend en vind het niet nodig. Heb nog ff paar urls opgezocht en hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.carbsonly.com/weber/therealdealweber.htm

http://www.webercarburator.com/carbdetails/html/32_36_DGEV.htm

Ik wa ongeveer een 750 eurries kwijt voor de cabarateur.

groetsjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

Afstellen kun je zelf wel, vlotterkamer moet zoveel gevuld zijn dat hij op straat net genoeg benzine er in kan krijgen, vlotter omhoog buigen minder benzine en omlaag buigen meer benzine.

Naalden kun je ook afstellen, omhoog meer benzine en en naar beneden minder benzine.

Dat een motor afslaat als bij een bult op gaat heeft er mee te maken dat je vlotterkamer overloopt en dat hij dan je motor verzuipt.

Daarom moet het zo laag mogelijk staan.

Lijkt mij het proberen waard als hij dan toch niet goed loopt kun je het zeker proberen, je kan er dan toch niks meer aan verprutsen.:wub:

Een carburateur is een mooi ding, maar kan soms er onwillig zijn, je moet er geduld voor hebben en vaak proberen.

Ik heb speciale offroad carburateurs gezien die in het oudijzer belanden omdat dat het ook niet was.

Met ander woorden een nieuwe kopen geeft geen garantie dat het dan ook goed is, ze hebben meestal een afstelling die zeer gemiddeld is, dus vaak alweer geschikt voor offroad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

Afstellen kun je zelf wel, vlotterkamer moet zoveel gevuld zijn dat hij op straat net genoeg benzine er in kan krijgen, vlotter omhoog buigen minder benzine en omlaag buigen meer benzine.

Naalden kun je ook afstellen, omhoog meer benzine en en naar beneden minder benzine.

Dat een motor afslaat als bij een bult op gaat heeft er mee te maken dat je vlotterkamer overloopt en dat hij dan je motor verzuipt.

Daarom moet het zo laag mogelijk staan.

Lijkt mij het proberen waard als hij dan toch niet goed loopt kun je het zeker proberen, je kan er dan toch niks meer aan verprutsen.:lol:

Een carburateur is een mooi ding, maar kan soms er onwillig zijn, je moet er geduld voor hebben en vaak proberen.

Ik heb speciale offroad carburateurs gezien die in het oudijzer belanden omdat dat het ook niet was.

Met ander woorden een nieuwe kopen geeft geen garantie dat het dan ook goed is, ze hebben meestal een afstelling die zeer gemiddeld is, dus vaak alweer geschikt voor offroad.

ff een vraagje stel jij m ook elk jaar weer bij of blijft ie van jouw in de winter als zomer het zelfde doen?

Kijk m jeep gaat als een speer met die weber maar zit nu tedenken om m dr af tegooien en een orginele nieuwe carb. dr op te gooien omdat ik er af en toe echt geiriteerd van word omdat ie de ene keer gelijk start en dan weer niet en dan weer verzuipt en dan weer teveel toeren maakt etc....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat m'n huidige Carter 2bbl zo'n tig x gereviseerd is geweest, begint hij nu weer kuren te vertonen.

Heb plannen om er nu een ander merk op te zetten.

Ik dacht aan een Weber carburateur, maar geen idee welk type.

Iemand tips/ervaringen wat betreft merk en type voor m'n 6-pittertje?

Aan welke prijs moet ik ong. denken?

eey kick,ik heb er 4wkn terug een weber outlaw 38 dges opgeschroeft(yj87)en je weet niet wat je overkomt,hij liep al redelijk goed met ouwe 2bbl,maar nu zijn alle paardjes wakker in m'n ouwe 258,wat een verschil,je mot wel beetje us of uk kunnen lezen,maar dat redt jij wel gok ik:whistle:,zit zeer duidelijke beschrijving bij.

eerlijkheidshalve mot ik wel ff vermelden dat(ik samen met::P darkwolf weekie daarvoor een HEI gemonteerd heb en dat is goeie combi met the outlaw38.en afstellen??egnie!!monteren starten en rije, ander half uurtje werk,mits je ouwe tapeinden er makkelijk uitgaan.spul van mij heb ik via darkwolf rechtstreeks uit usa en das prettiger voor je beurs!stuur hem ff pm(is dit reclame?:lol:) voor info etc,succes mazl Scaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zo hier en daar al wat tips gekregen over de carburateur op m'n 4.2.

Variërend van afstellen huidige Carter tot inbouw gas-installatie.

De opties variëren in prijs van een paar euro voor revisie-setje tot zo'n 1500 voor de gas-installatie.

Wat betreft m'n huidige Carter 2bbl, is het NIET alleen een kwestie van afstellen, maar een revisie-beurtje is volgens mij ook weer aan de orde. Maar het reviseren van dat ding is bijna een jaarlijks terugkerend feestje en ben dat een beetje zat.

Als ik een nieuwe zou nemen, dan waarschijnlijk de "Weber 32/36 DGES" (of gelijkwaardig).

Mijn budget voor een andere carburateur is ong. 500,- dus dat zal moeten lukken (denk ik).

Nu moet ik ergens zo'n ding te pakken zien te krijgen en die moet dan ook nog gemonteerd en afgesteld worden, want die kennis heb ik niet.

Probleem is dat ik op korte termijn (ik ga 8 juni naar Noorwegen) nog niets heb kunnen vinden waar dit (ff) gedaan kan worden.

Alternatief wordt dan, zelf maar eens proberen of ik m'n huidige Carter weer een beetje normaal kan laten werken ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

The kick afbreken het onding en opnieuw weer opbouwen en dan gaan afstellen, kijk ook even naar het benzinefilter en pompje of deze goed zijn en werken!!!!!!!!

Het afstellen neemt wel tijd geniet hiervan en kijk uit voor de naalden deze willen wel krom en dan krijg je ze er nooit weer in.

De vlotter kleine stukjes om buigen zodat de kamer minder vol wordt, het moet lukken man

Ik zeg maar zo, lang leve injectie

nou doooeeeeeeei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou daar ga ik dan maar weer eens .....

Ik heb niks tegen Carter Carburateurs en heb er vele jaren plezier van gehad, maar dat ding komt me nu toch echt wel de strot uit.

Bijna elk jaar begint dat ding weer kuren te vertonen.

Dan ga ik maar weer naar Kevin (monteur Utrecht) want die kan er wel mee overweg.

Elke keer weer 'n revisie-setje of weer een nieuw bovenstuk omdat er weer speling op het asje zit of dan weer dit of dan weer dat.

De laatste keer is er nog een ander (groter) onderstuk opgezet.

In de loop der jaren heb ik al zoveel revisie-onderdelen over gehouden, dat ik er waarschijnlijk 'n stuk of 3 carbs mee bouwen kan.

Dat ding is "het-meest-uit-elkaar-gehaalde-onderdeel" van m'n Jeep geworden.

Je kunt je misschien voorstellen, dat m'n boek er van afzakt als ik de motorkap open doe en dat ding op m'n blok zie zitten.

Alweer hier en daar een lekke pakking, alweer speling op het asje, alweer een berg valse lucht die aangezogen wordt, alweer .....

Al is dat ding (voor de zoveelste keer) te reviseren zodat ie weer loopt als een trein, ik heb er geen zin meer in (sorry Aitze).

Ik ga morgen alles wat schoonmaken, vastdraaien en verder niks meer.

Helaas heb ik niemand kunnen vinden die m'n Carter nog eens na zou willen kijken en/of af zou kunnen stellen.

Zelf heb ik er geen kaas van gegeten en ga niet zitten prutsen, zo vlak voor een verre reis naar het noorden.

Bovenstaand was voor mij de reden om eens naar een andere carburateur uit te zien.

Dus hier en daar eens wat naar ervaringen gevraagd.

Gezien de reacties, heb ik m'n oog laten vallen op 'n Weber 32/36 of een Weber 38.

Heb ook al een carb. aangeboden gekregen van een goedkoper merk met dezelfde kwaliteiten als de Weber.

Ook voor de nieuwe carb geldt: zelf geen kennis om deze af te stellen en de leveranciers geen tijd om dit ff voor mij te doen.

Maar geen nood, ik pruttel wel lekker dwars door Noorwegen en Zweden en daarna nog ff naar Inor met dat ding en daarna laat ik er een andere op zetten.

Nou, voordat dit verhaal meer op m'n memories begint te lijken, stop ik er maar mee.

Ik wou alleen ff m'n ei kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Kick,heb bij laatste operatie aan m'n YJ een 2bbl(weber??staat grote W op?!)plus K&N filtertje overgehouden,deed het nog prima bij mij,weet niet of dat past op CJ spruitstuk??,als ik jou er een plezier mee kan doen,mag je hem hebben,bij mij ligtie in de schuur nix te doen,mij kennende gooi ik'm dan na 2jaar weg,want dan istie uitgedroogt en hebben de muizen er nesten in gebouwd,dus alstie bij jou past,hoef jij niet naar Norge te lopen,en je plaatselijke pomphouder word er ook beter van......;)doe maar ff pb-tje als het je lijkt(hij is gratis want van almere naar renswoude kost al zat:wacko:) mazl scaan

post-1097-12873019226888_thumb.jpg

post-1097-12873019228613_thumb.jpg

post-1097-12873019230169_thumb.jpg

post-1097-12873019231784_thumb.jpg

post-1097-12873019233338_thumb.jpg

post-1097-12873019235251_thumb.jpg

post-1097-12873019237027_thumb.jpg

post-1097-12873019238659_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

afgelopen weekend besloten om er injectie op te zetten

heb wat ervaringen besproken met Jeepers die een injectie-kit hebben

zo'n kitje voor m'n 258 zal binnenkort besteld worden

zal laten weten hoe een en ander gemonteerd is en wat m'n bevindingen zijn

nog bedankt voor alle tips die ik hier gekregen heb

bewerkt door The Kick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zo, die oude carb is er eindelijk af.

Samen met Charlie de Fuel Injection Kit gemonteerd.

Moet nog andere luchtfilter op en ontsteking goed afstellen.

Motor loopt lekker en reageert prima op gasdedaal.

Heb alleen nog maar proefrit door Rosmalen gemaakt en stuk snelweg naar huis gereden, maar ben er al 'happy' mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...