Spring naar bijdragen

Verschillen rollbar


Thiejske
 Share

Recommended Posts

Kan iemand me de verschillende soorten rollbar voor een CJ7 ff uitleggen aan de hand van foto's als dat mogelijk is?:huh:

Ik lees vanalles over een family-bar en sport-bar maar dan is het meestal in topics over een TJ of een YJ.

Nu, ik zoek een originele rollbar voor mn CJ7 maar ik twijfel er sterk aan welke.

Die wat er nu opzit (recht omhoog en enkel bevestigd op de achterste spatborden) vind ik namelijk niet zo mooi als een schuine die doorloopt tot aan het raam.

Zo een wat doorloopt tot aan het raam vind ik prachtig, alleen kan mn venster dan niet omlaag tenzij ik het losdraai, wat dan ook weer niet oogt.. :bye1:

Maar moest ik zo ene vinde, denk ik wel dat ik die kan aanpassen tot hij bij mijn voeten aan de body kan bevestigd worden.

Als er iemand de maten kan doorspelen zou ook serieus appreciëren!

Mvg, Thiejs.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn 3 standaard type rollbar voor de CJ7, een oudere die je nu heb, een die verder naar voren staat en achter de stoelen op de vloer vastzit, beide op plaatje:

rollcagegs2.jpg

3e is dezelfde als de eerste, maar dan recht omhoog ipv. schuin naar achter.

Alle hebben geen steunen naar het raamframe, dat heeft de YJ pas. Er zijn kits te koop hiervoor, maar zelf maken is bijna net zo makkelijk. Ik ben een andere route gegaan:

06042008002qm5.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

joa das wel nice.. en wat voor materiaal hebt ge gebruikt as k vrage mag?

Sssst, niet doorvertellen he: Is een tl balk geweest :bye1::)

nu, kheb buize genoeg.. het enige probleem is dat ik niet weet hoeveel ° dat die schuine staat t.o.v bv het achterste spatbord..

En waarom zou je dat willen weten? Je meet toch de afstand tussen rollbar en raamframe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wel wel nog een "schuine" rolbar uit een cj te koop

25 euro

Heb deze ook zitten en heb hieraan een extra kooi gebouwd die naar voor loopt en dan langs het raam naar beneden en op de bodem steunt.

Ik kan je wel foto´s hiervan mailen => cjsteven@pandora.Be

Denk dat dat nog de gemakkelijkste oplossing is..

En voor 25€ wil ik die rolbar gerust kopen!

Mvg Thiejs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...