Spring naar bijdragen

Sensoren temperatuur


RANDOMAN
 Share

Recommended Posts

Originally posted by 87wrangler@Oct 11 2004, 00:21

Die fan draait altijd, en dat klopt ook!

Eigenlijk wordt hij min of meer losgeloppeld, doordat er een zg "visco koppeling" op zit. Dat betekent dat de fan wel meedraait, maar niet veel vermogen afneemt. Wanneer de motor warmer wordt, gaat de fan meer vermogen gebruiken, dus de verbinding wordt stijver, zeg maar...

Dat de fan meteen meedraait, zegt dus niets! Dat doen ze nl allemaal...

Bovendien, als het buiten 0 graden is en je rijdt op de snelweg, wordt de motor ook gewoon warm! Terwijl er dan echt wel gekoeld wordt.....

Dat is gewoon het werk van de thermostaat, niet meer, en niet minder!

Nogmaals: Meet eerst de werkelijke temperatuur van de koelvloeistof, dan pas kun je echt e.e.a. uitsluiten....

<div align="right">

Als je bij een koude motor een klein beetje gas geeft gaat die fan al meteen keihard meeloeien.

Nu heeft de pa van mijn vriendin een autobedrijf, aan de andere kant van het maar ik was daar gisteren op familiebezoek, en die vertelde me dat de viscokoppeling waarschijnlijk kapot was. Nu weet die weinig van jeeps maar zou dat het niet kunnen zijn?

Ik zal eerst eens even die temperatuur gaan meten om eea uit te sluiten.

In elk geval bedankt voor het meedenken.

smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kort antwoord: Nee, die kan het niet zijn.

Waarom niet: Omdat de radiateur pas aktief gaat koelen, wanneer de thermostaat open gaat!

Als je de koelvloeistof straks echt maar op een graad of 40 meet, en de vloeistof kolkt door de radiateur, dan is er maar een ding wat het kan veroorzaken...: Je thermostaat.. Die regelt tenslotte je motortemperatuur en moet pas openen wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...