Spring naar bijdragen

PTO op een wrangler?


Recommended Posts

Iemand ooit eens een PTO mechanische lier op een wrangler gezien?

Volgens een link op het internet zou een SM465 versnellingsbak moeten passen met een NP 231 en de 4.0L Jeep I6.

Deze bak heeft twee ouputs met PTO. Zal wel moeilijk aan te komen zijn.

http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=493027

Iemand andere ideen?

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand ooit eens een PTO mechanische lier op een wrangler gezien?

Volgens een link op het internet zou een SM465 versnellingsbak moeten passen met een NP 231 en de 4.0L Jeep I6.

Deze bak heeft twee ouputs met PTO. Zal wel moeilijk aan te komen zijn.

http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=493027

Iemand andere ideen?

Marco

Tis wel iets anders maar in mijn bedrijf heb ik vrachtwagens met PTO die gebruikt worden om zowel een kraan als een lier aan te drijven. Dat werkt prima maar heeft ook zijn nadelen. PTO is onderhoudsgevoelig en veel complexer als een hydraulisch systeem. Een hydraulische lier is al veel sterker als een elektrisch systeem. Waarom wil jij een lier die werkt via een PTO?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt een mechanische lier op een PTO zo maken dat de snelheid van je lier overeenkomt met je rijsnelheid. Beetje gas erbij, sneller lieren.

Ook kun je langere stukken lieren als met een electrische lier vanwege de onbeperkte energietoevoer (zolang je motor loopt natuurlijk).

Op dit moment rijden de teams met een PTO lier vooraan in de Croatia Trophy en vallen de liermotoren bij bosjes uit i.v.m. oververhitting e.d.

Een 8274 pimpen (twee XP motoren, versterkte mainshaft, bredere trommel met kleinere diameter) kost al zo'n 2000 euro. Voor dat geld kun je denk ik een mooie PTO installeren als je eraan kunt komen. Zal wel uit de USA moeten komen, maar op internet vind ik niet direct een oplossing.

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt een mechanische lier op een PTO zo maken dat de snelheid van je lier overeenkomt met je rijsnelheid. Beetje gas erbij, sneller lieren.

Ook kun je langere stukken lieren als met een electrische lier vanwege de onbeperkte energietoevoer (zolang je motor loopt natuurlijk).

Op dit moment rijden de teams met een PTO lier vooraan in de Croatia Trophy en vallen de liermotoren bij bosjes uit i.v.m. oververhitting e.d.

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marco, denk echter ook aan het extra gewicht dat het met zich mee brengt, vooral als je het in combi met de normale lier gebruikt zoals de meesten dit doen.

We gaan in oktober naar Kroatie en willen het misschien alleen gebruiken voor dit soort meerdaagse wedstrijden over langere afstanden en niet tijdens de NK (misschien alleen als we naar Mammut gaan enzo).

Voordat we eventueel de voorlier pimpen (gigglepin) wil ik eerste de mogelijkheden verkennen om een PTO te istalleren.

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan in oktober naar Kroatie en willen het misschien alleen gebruiken voor dit soort meerdaagse wedstrijden over langere afstanden en niet tijdens de NK (misschien alleen als we naar Mammut gaan enzo).

Voordat we eventueel de voorlier pimpen (gigglepin) wil ik eerste de mogelijkheden verkennen om een PTO te istalleren.

Marco

marco in kroatie is het niet echt een wedstrijd maar vraag het eens aan den axel die weet wel waar er evt een te krijgen is alsmede de rocky's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

marco in kroatie is het niet echt een wedstrijd maar vraag het eens aan den axel die weet wel waar er evt een te krijgen is alsmede de rocky's

Hoezo niet echt een wedstrijd? Je bedoeld de Exide Istra Challenge?

Het is zowieso de planning om in de komend jaren een keer de Croatia Trophy te rijden.

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo

Even een rekensom

Munchie 465 350.00 euro gewicht 85 kilo

Adapter novak 500.00 euro gewicht 5 kilo

PTO adapter 250.00 euro gewicht 15 kilo

PTO as 100.00 euro gewicht 8 kilo

PTO lier 1000.00 euro gewicht 50 kilo

Dit zijn ongeveer gewichten en prijzen lijkt mij niet reeel om dit aan een wrangler te hangen, het onderstel heeft al genoeg aan zich zelf.

Ik heb zelf een munchie bak aan mijn onderstel hangen hij is echt loodzwaar.

Heb nog wel eentje liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...