Challenge TJ Geplaatst May 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2008 Iemand ooit eens een PTO mechanische lier op een wrangler gezien? Volgens een link op het internet zou een SM465 versnellingsbak moeten passen met een NP 231 en de 4.0L Jeep I6. Deze bak heeft twee ouputs met PTO. Zal wel moeilijk aan te komen zijn. http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=493027 Iemand andere ideen? Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fr-ed Geplaatst May 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2008 hoi opvolgende link staat van alles over hydraulic winches http://www.4x4winches.com/ mischien heb je er iets aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Challenge TJ Geplaatst May 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2008 hoiopvolgende link staat van alles over hydraulic winches http://www.4x4winches.com/ mischien heb je er iets aan Staan alleen pompjes op e.d voor Land Rovers, maar ik zoek eigenlijk een mechanische lier en niet een hydraulische. Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2008 Iemand ooit eens een PTO mechanische lier op een wrangler gezien?Volgens een link op het internet zou een SM465 versnellingsbak moeten passen met een NP 231 en de 4.0L Jeep I6. Deze bak heeft twee ouputs met PTO. Zal wel moeilijk aan te komen zijn. http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=493027 Iemand andere ideen? Marco Tis wel iets anders maar in mijn bedrijf heb ik vrachtwagens met PTO die gebruikt worden om zowel een kraan als een lier aan te drijven. Dat werkt prima maar heeft ook zijn nadelen. PTO is onderhoudsgevoelig en veel complexer als een hydraulisch systeem. Een hydraulische lier is al veel sterker als een elektrisch systeem. Waarom wil jij een lier die werkt via een PTO? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst May 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2008 Ik kan het fout hebben, maar dacht dat op de Willy's al een PTO-achtig iets zit/zat. Ben idd ook benieuwd waarom je dat zou willen hebben Marco. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst May 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2008 Vooral vanwege de snelheid en kracht die een dergelijke lier met zich mee brengt. @Marco, denk echter ook aan het extra gewicht dat het met zich mee brengt, vooral als je het in combi met de normale lier gebruikt zoals de meesten dit doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Challenge TJ Geplaatst May 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2008 Je kunt een mechanische lier op een PTO zo maken dat de snelheid van je lier overeenkomt met je rijsnelheid. Beetje gas erbij, sneller lieren. Ook kun je langere stukken lieren als met een electrische lier vanwege de onbeperkte energietoevoer (zolang je motor loopt natuurlijk). Op dit moment rijden de teams met een PTO lier vooraan in de Croatia Trophy en vallen de liermotoren bij bosjes uit i.v.m. oververhitting e.d. Een 8274 pimpen (twee XP motoren, versterkte mainshaft, bredere trommel met kleinere diameter) kost al zo'n 2000 euro. Voor dat geld kun je denk ik een mooie PTO installeren als je eraan kunt komen. Zal wel uit de USA moeten komen, maar op internet vind ik niet direct een oplossing. Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Challenge TJ Geplaatst May 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2008 Je kunt een mechanische lier op een PTO zo maken dat de snelheid van je lier overeenkomt met je rijsnelheid. Beetje gas erbij, sneller lieren. Ook kun je langere stukken lieren als met een electrische lier vanwege de onbeperkte energietoevoer (zolang je motor loopt natuurlijk). Op dit moment rijden de teams met een PTO lier vooraan in de Croatia Trophy en vallen de liermotoren bij bosjes uit i.v.m. oververhitting e.d. Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Challenge TJ Geplaatst May 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2008 @Marco, denk echter ook aan het extra gewicht dat het met zich mee brengt, vooral als je het in combi met de normale lier gebruikt zoals de meesten dit doen. We gaan in oktober naar Kroatie en willen het misschien alleen gebruiken voor dit soort meerdaagse wedstrijden over langere afstanden en niet tijdens de NK (misschien alleen als we naar Mammut gaan enzo). Voordat we eventueel de voorlier pimpen (gigglepin) wil ik eerste de mogelijkheden verkennen om een PTO te istalleren. Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst May 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2008 We gaan in oktober naar Kroatie en willen het misschien alleen gebruiken voor dit soort meerdaagse wedstrijden over langere afstanden en niet tijdens de NK (misschien alleen als we naar Mammut gaan enzo).Voordat we eventueel de voorlier pimpen (gigglepin) wil ik eerste de mogelijkheden verkennen om een PTO te istalleren. Marco marco in kroatie is het niet echt een wedstrijd maar vraag het eens aan den axel die weet wel waar er evt een te krijgen is alsmede de rocky's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Challenge TJ Geplaatst May 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2008 marco in kroatie is het niet echt een wedstrijd maar vraag het eens aan den axel die weet wel waar er evt een te krijgen is alsmede de rocky's Hoezo niet echt een wedstrijd? Je bedoeld de Exide Istra Challenge? Het is zowieso de planning om in de komend jaren een keer de Croatia Trophy te rijden. Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst May 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2008 Heb je hier wat aan? Ik weet niet of het past i.v.m. de wielbasis, maar er is dus een 'in-house'-oplossing. http://www.jeeptruck.com/sale/ad055/ad055.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst May 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2008 Hallo Even een rekensom Munchie 465 350.00 euro gewicht 85 kilo Adapter novak 500.00 euro gewicht 5 kilo PTO adapter 250.00 euro gewicht 15 kilo PTO as 100.00 euro gewicht 8 kilo PTO lier 1000.00 euro gewicht 50 kilo Dit zijn ongeveer gewichten en prijzen lijkt mij niet reeel om dit aan een wrangler te hangen, het onderstel heeft al genoeg aan zich zelf. Ik heb zelf een munchie bak aan mijn onderstel hangen hij is echt loodzwaar. Heb nog wel eentje liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.