MCJeep Geplaatst December 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2008 Ik ga zo langzamerhand je lambda sonde verdenken of je kat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcojeep Geplaatst December 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2008 Beide niet aanwezig.... geimporteerde koets uit ver. emiraten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst December 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2008 :blush:uh was ik idd even vergeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst December 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 (bewerkt) Na je hele verhaal gelezen te hebben moet ik toch aan het probleem denken wat 2 jaar geleden heb gehad. Het was precies hetzelfde. Ook alles al vervangen: kabels rotor bougies filters branstof pomp Niets hielp. Opgeven moment een tip om toch maar eens naar de lamba sensor(s) te kijken. Deze vervangen en probleem was op gelost. Ik vind het vreemd dat je zegt dat er in je auto geen enkele lambda sensor te vinden is. Als je geen lambda sensor hebt dan heb je volgens mij geen motor managment meer nodig. Deze kan dan ook geen mengsel regelen om je emessies verminderen. Ik zou zeggen, kruip eens onder auto om te zien or er in je uitlaat een sensor zit. Het is een stekkertje met drie draden eraan. Deze sensors worden volgens mij al gebruikt vanaf de jaren 80. Kan me niet nvoorstellen dat Jeep nog motoren gebruikt waar ze niet in zitten. Misschien zit ik helemaal fout maar even onder de auto kijken kan geen kwaad. December 23, 2008 bewerkt door Gerrit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcojeep Geplaatst December 23, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2008 Hoi Gerrit, Een tijd geleden ben ik bij B&S geweest. Daar is oa de MAP-sensor vervangen. Zij constateerden dat er geen lambda aanwezig is. wel de connectoren hiervoor. Toen hebben ze een sensor aangesloten en de computer gereset. Het effect was echter nul. De computer is dan ook voor zo'n Arabisch land. Daar doen/deden ze kennelijk niet aan die fratsen.... De zoektocht gaat verder.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaas&Heidi Geplaatst February 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2009 (bewerkt) En heb je het al gevonden? February 3, 2009 bewerkt door Klaas&Heidi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst February 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2009 Normaal moet je de kleppen toch niet stellen ? Behalve natuurlijk, kan het ook zijn dat de cilinderkop niet meer zo fris is en dat kleppen ingesleten zijn in de zitting ... hoeveel km heeft dat blokje al gezongen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrispy Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 net wat tijd over gehad, en even de zes pagina's doorgenomen. Marco, weet jij de spec verschillen tusssen een euro/ami en een arabia uitvoering? Omdat er geen lambdasensoren etc aanwezig zijn, en je een arab computer hebt, kan het best zijn dat meerdere zaken anders zijn. Zo kan ik me bedenken dat men heeft gerekend bij de config op niet al te zuivere brandstoffen etc. Eerder hoorde ik alsmaar roepen dat er hydraulische klepstoters inzitten, maar wie weet bij jouw arab uitvoering niet. Compressie nu al gemeten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcojeep Geplaatst February 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 hoi, Laatst heeft Jeeped de compressie gemeten. Deze was in orde. Diverse sensoren hebben we gemeten, maar deze waarden waren allemaal volgens Haynes specs ok. Alleen de TPS gaf ietwat vage waarden aan. Echter bij vervanging bleef deze hetzelfde. Als foutcode nog steeds 27, wat duidt op een niet correct werkende injector. Inmiddels heb ik een OBDII-scanner. Bij het uitlezen geeft deze meer specifieke info. Als ik de foutcodes reset en alleen op benzine rijdt, wat niet tof is overigens, dan krijg ik geen foutcode. Hoewel ik dit niet heel lang heb gedaan omdat je amper vooruit komt. Zodra ik op LPG schakel krijg ik in no time de code 27. Dit is op zich niet zo verwonderlijk omdat de injectoren worden uitgeschakeld. Ik denk dat wellicht de gascomputer op dat punt niet correct werkt. Heel misschien zit er in dat traject iets niet ok. Ed meende echter wel dat de motor op alle cilinders loopt als ik op benzine draai. Wat heeel misschien wel zal kunnen is dat er dan een injector open blijft staan. Dit zou betekenen dat er in de bedrading van de LPG-rommel iets niet goed zit waardor dit ontstaat. Maar dit is ellendig om uit te zoeken. Probleem is verder dat ik een redelijk intensieve opleiding volg aan de KMA met een verplicht internaat-systeem. Doordeweeks ben ik dus nooit thuis en in het weekend druk met andere zaken. Verder geen garage en vaak minder prettig weer, dus wordt het weer niet wat... Maar als iemand waardevolle ideeen heeft... Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.