Spring naar bijdragen

Grand cherokee maakt me (niet erg) vrolijk


Recommended Posts

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum en wil me even melden.

Ik heb sinds 4 weken een grand Cherokee. Het is een limited versie van 99. Hij ziet er erg OK uit met wat extra chroom en 18-ich wielen. Ik heb hiervoor een Alfa 166 gehad (talk about a change.. . :cry:). Het rijd echt totaal anders maar dat had ik ook wel verwacht.

Het zit echter vooralsnog niet bepaald mee met 'mijn' jeepje... Auto particulier gekocht. Op zaterdag gehaald, zondag lekker toeren, 's maandags meldt de vriendin dat er olie op de oprit ligt.... Kijken onder de auto en ja hoor. De dwarsbalk die onder de tussenbak zit, Z**knat met transmissievloeistof... What the hell zeg maar... Eerst maar naar de dealer want er is 5 maanden geleden een nieuwe tussenbak onder gezet

. Blijkt niet aan de tussenbak te liggen maar aan de keerring van de uitgaande as van de versnellingsbak. Keerring vervangen en meteen ook maar 1 van de tweeters (kraakte). Lekkage lijkt vooralsnog verdwenen. Week later wordt er in de auto ingebroken (er branden 4 alarmledjes maar dat maakt geen indruk meer tegenwoordig). Schade: natuurlijk de ruit en vervolgens de deurstijl en krassen op de deur. Auto naar het schadeherstelbedrijf. Op zich netjes gemaakt, maar vervolgens dient zich alweer het volgende euvel aan: een joelgeluid onder de auto.... zit aan de voorkant. Geluid zit er sinds de auto retour schadebedrijf is. Vorige eigenaar zei dat de handrem moeilijk deed (vast hing) en die heb ik dus nog niet gebruikt. Toen ik de auto afhaalde bij het schadebedrijf stond de auto echter op de handrem. Ik weet dus niet of er iets gebeurd is in de tussentijd. schadebedrijf gaat me dat ook niet vertellen.

Hebben jullie een idee waar het geluid vandaan kan komen? Zelf dacht ik een wiellager maar al lezend op het forum heb ik nog ongeveer 10 andere mogelijke oorzaken voorbij zien komen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum en wil me even melden.

Ik heb sinds 4 weken een grand Cherokee. Het is een limited versie van 99. Hij ziet er erg OK uit met wat extra chroom en 18-ich wielen. Ik heb hiervoor een Alfa 166 gehad (talk about a change.. . :cry:). Het rijd echt totaal anders maar dat had ik ook wel verwacht.

Het zit echter vooralsnog niet bepaald mee met 'mijn' jeepje... Auto particulier gekocht. Op zaterdag gehaald, zondag lekker toeren, 's maandags meldt de vriendin dat er olie op de oprit ligt.... Kijken onder de auto en ja hoor. De dwarsbalk die onder de tussenbak zit, Z**knat met transmissievloeistof... What the hell zeg maar... Eerst maar naar de dealer want er is 5 maanden geleden een nieuwe tussenbak onder gezet

. Blijkt niet aan de tussenbak te liggen maar aan de keerring van de uitgaande as van de versnellingsbak. Keerring vervangen en meteen ook maar 1 van de tweeters (kraakte). Lekkage lijkt vooralsnog verdwenen. Week later wordt er in de auto ingebroken (er branden 4 alarmledjes maar dat maakt geen indruk meer tegenwoordig). Schade: natuurlijk de ruit en vervolgens de deurstijl en krassen op de deur. Auto naar het schadeherstelbedrijf. Op zich netjes gemaakt, maar vervolgens dient zich alweer het volgende euvel aan: een joelgeluid onder de auto.... zit aan de voorkant. Geluid zit er sinds de auto retour schadebedrijf is. Vorige eigenaar zei dat de handrem moeilijk deed (vast hing) en die heb ik dus nog niet gebruikt. Toen ik de auto afhaalde bij het schadebedrijf stond de auto echter op de handrem. Ik weet dus niet of er iets gebeurd is in de tussentijd. schadebedrijf gaat me dat ook niet vertellen.

Hebben jullie een idee waar het geluid vandaan kan komen? Zelf dacht ik een wiellager maar al lezend op het forum heb ik nog ongeveer 10 andere mogelijke oorzaken voorbij zien komen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Je zou inderdaad zeggen wiellager...

Maar ja ik ben ook geen helderziende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen !:cry:

Ik heb ook een 99 WJ gekocht vorig jaar.

En ik heb ook al gesukkeld ermee.

Maar na een paar dagen sleutelplezier begint hij stilaan in orde te komen.

Je mag niet vergeten dat die wagens bijna 10 jaar oud zijn. Logisch dat er één en ander mankeert.

maar één ding is zeker: eens je door de lijdensweg van de kleine mankementen bent, heb je een fantastische kar !

Niet panikeren dus, wat je meemaakt hebben we allemaal achter de rug...

En geloof me maar, die WJ's zijn echt een kleine investering waard.

Als je nog tips wil, lees maar eens verder op het forum in de WJ topics en je kunt heel veel bijleren.

Wat de tweeters betreft: zie electronicatopic 'repareer zelf je tweeters'

Wat de handrem betreft: achterste schijf afhalen en gans de binnenkant van de trommel grondig reinigen, meestal zitten die handremschoenen gewoon vastgekoekt met vuil.

En het geluid komt ofwel van je wiellager ofwel van je differentieël. Die durven nogal janken. Ververs eens de olie ervan (75W90) en controleer eens de lagers van de wielen als die nog in het vet zitten.

Van waar ben je ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen !:(

Ik heb ook een 99 WJ gekocht vorig jaar.

En ik heb ook al gesukkeld ermee.

Maar na een paar dagen sleutelplezier begint hij stilaan in orde te komen.

Je mag niet vergeten dat die wagens bijna 10 jaar oud zijn. Logisch dat er één en ander mankeert.

maar één ding is zeker: eens je door de lijdensweg van de kleine mankementen bent, heb je een fantastische kar !

Niet panikeren dus, wat je meemaakt hebben we allemaal achter de rug...

En geloof me maar, die WJ's zijn echt een kleine investering waard.

Als je nog tips wil, lees maar eens verder op het forum in de WJ topics en je kunt heel veel bijleren.

Wat de tweeters betreft: zie electronicatopic 'repareer zelf je tweeters'

Wat de handrem betreft: achterste schijf afhalen en gans de binnenkant van de trommel grondig reinigen, meestal zitten die handremschoenen gewoon vastgekoekt met vuil.

En het geluid komt ofwel van je wiellager ofwel van je differentieël. Die durven nogal janken. Ververs eens de olie ervan (75W90) en controleer eens de lagers van de wielen als die nog in het vet zitten.

Van waar ben je ?

Ik kom uit Maastricht. Dat bijvullen van die diffs hebben jullie daar foto's van? Waar moet ik dan op letten? Toen ik de keerring vervangen heb, zag ik trouwens ook een slang die ergens vanaf het motorgedeelte naar de voorste aandrijfas (diff??) ging en die naast de opening lag <_<. Ik heb de slang vervolgens weer aangesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom uit Maastricht. Dat bijvullen van die diffs hebben jullie daar foto's van? Waar moet ik dan op letten? Toen ik de keerring vervangen heb, zag ik trouwens ook een slang die ergens vanaf het motorgedeelte naar de voorste aandrijfas (diff??) ging en die naast de opening lag :wub:. Ik heb de slang vervolgens weer aangesloten.

die slang loopt van diff naar motorruimte en is de ontluchtingsslang voor het diff. Dat hij los heeft gehangen hoeft, op zich, geen probleem te zijn, maar als de auto in water/modder gereden heeft (waarbij dus diff onder water is geweest) kan er water ingekomen zijn en daar kan een diff niet zo goed tegen....

Ik zou dus je diff ff checken of er geen water bij de olie zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...