Spring naar bijdragen

achter differentieel


marx
 Share

Recommended Posts

Ik heb net een GC gekocht uit 1997 (5.2 V8) . Hij heeft 130,000 km gelopen. Als ik boven de 80km/p u rijd maakt hij achter echter een hoop herrie (hard zoemend geluid). Ik denk dat het een differentieel is. Weet iemand of dat een veel voorkomend probleem is en eventueel wat een nieuw differentieel kost? Of zijn er ook gereviseerde exempl van te koop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kán je diff zijn, maar het kan ook goed iets anders zijn. Bijvoorbeeld je aandrijfas die een te grote hoek maakt met je yoke, je kruisje in je aandrijfas, een wiellager.

Wat je goed zelf kunt doen is het deksel van je differentieel af draaien, de olie eruit laten lopen en eens goed in het diff kijken of er ergens speling zit en of alle tandjes op de satelietwieltjes, ring en pinion er nog goed uitzien. Let ook op de kleur van de olie deze mag best wat zwartig zijn door bijv doordat het er al lang in zit. Maar als het grijs is of er stukjes metaal in zitten dan is 't niet goed.

Hier een voorbeeldje van een differentieel van een Dana 30 vooras (zoals ook er ook 1 in jouw ZJ zit)

dana30open.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by ZJFred@Sep 28 2004, 21:38

Paar maanden terug hetzelfde gehad, met het liften van mijn auto is bij B&S in Tiel gelijk mijn achteras gereviseerd (nieuwe lagers en differentieel met traclock), sindsdien is het geruisloos achterin. wink.gif <div align="right">

Hetzelfde probleempje gehad en ook het advies gekregen van een asrevisie. Uiteindelijk bleek alleen het pinionlager versleten. Qua kosten is het de moeite erg waard om dat eerst even te controlleren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan hebben ze bij mij denk ik het arbeidsloon laten zitten denk ik. Ik kan de bon zo gauw effe niet vinden maar voor de lift plus 5 nieuwe wielen (en banden) zou ik ca 3100 euro kwijt zijn en dat werden er uiteindelijk ong. 3800 met de achteras.

Nu zal er wel een flink verschil inzitten of er een complete revisie wordt uitgevoerd of alleen de nodige versleten onderdelen.

Mijn vooras zit er binnenkort aan te komen dus dat zal ook wel even schrikken worden. blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...