Spring naar bijdragen

Quick disco's


Recommended Posts

Vanavond weer een uur bezig geweest om ze weer vast te maken. Loskrijgen is lastig, maar met een hamer kan je het pinnetje er redelijk vlot uit slaan. Terug is een heel ander verhaal. Uiteindelijk lukt het om met de krik een wiel in de lucht te tillen en dan met een stuk hout de stabilisatiestang naar beneden te drukken en vervolgens het pinnetje er weer in te drukken. De andere kant gaat dan gelukkig wat makkelijker als er al één in zit.

Is het bij iedereen nou zo'n takkeklus om ze weer vast te zetten, heb ik niet al te handige quick disco's of is er een handig trucje om dat te doen?

Ik heb deze:

images.ashx?i=5575005-OL.jpg&w=380

De stabilisatiestang zit redelijk strak in de rubbers - is dat een mogelijke oorzaak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Mij lijken de disco's zoals Frank ze heeft ook niet echt handig. Zou zo moeten zijn dat er een voorziening op zit waarmee je de lengte van de disco sway bar kunt verstellen, waardoor het uit- en met name het inschuiven van de borgpen (ook in het veld) makkelijk gaat. In feite zoek ik een produkt gelijk zoals een topstang van de driepuntshefinrichting van een tractor. Linkse en rechtse draad met daartussen een draadhuis ook voorzien van een linkse en rechtse draad, waarmee de stang korter en langer kan worden gemaakt. Is er een dusdanig produkt voor een YJ op de markt? Zo niet, dan ga ik ze zelf maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er een dusdanig produkt voor een YJ op de markt? Zo niet, dan ga ik ze zelf maken.

ik heb quicker disconnects op mijn yj zitten en werkt perfect, zijn verstelbaar dmv schroefdraad. je moet alleen zorgen dat je ze goed afstelt, dan kan je ze er zo weer opschuiven op een vlakke weg:B

is trouwens ook goed zelf na te maken:whistle:

pi_1501.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat "quick" slaat ook alleen op losmaken maar het zijn "slow" connects.

Ik heb ze van Rubiconexpress en bevallen beter dan van JKS

Dus buisjes met dubbele pinnen.

Meestal moet je het achterwiel wat hoger zetten op een keg of steen

kruislinks van de connect die er niet vergenoeg inschuift.

Dus wil linksvoor niet dan rechtsachter op een plankje of steen rijden.

Degene die er het handigst in is is Charly. Die heeft me al vele malen gematst.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...