Spring naar bijdragen

remmen nog niet goed !!


ruudje72
 Share

Recommended Posts

hoi hoi

ik heb sinds een paar weken nu een xj uit 92 waar origineel abs op zit maar later veranderd is in conventioneel .

Als ik een tijdje rij ong.10 km dan gaan de remmen voor aanlopen en rem je dus de hele tijd .

Als ik dan bij de wielen die nippels even los draai is het weer over ??

Weet iemand hier de oorzaak/oplossing voor ?

ik heb reeds de remdrukverdeler vernieuwd maar het probleem blijft .

Groeten Ruud;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf ook een keer zo'n probleem gehad met de Mercedes ambulance zie links.

Hier was de oorzaak een verrotte remslang. De rubber was van binnen helemaal opgezwollen waardoor er wel met kracht remvloeistof naar de cylinder ging maar terugstromen duurder 1/2 uur of zo. Gevolg rem loopt aan draaide je de ontluchting open ontsnapte de druk en rem weer vrij.

misschien hier ook aan de hand succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zeker weet dat BEIDE voorremmen blijven hangen (misschien ook achter?) moet er idd restdruk blijven op het remsysteem naar de voorremmen.

Als achter ook blijft remmen (dit is minder merkbaar) moet je het probleem al voor de remdrukverdeler zoeken.

Als 1 van de klauwen voor blijft hangen (betreffende velg warmer dan de andere) zit de cilinder op de klem vast.

Laatste is een YJ kwaaltje maar volgens mij 't zelfde type remklauw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er vanuit dat je, je was tenslotte al bij de remklauwen bezig, gecontroleerd hebt of de klauwen gangbaar zijn?

Als je een ontluchting hebt losgehad, zijn daarna beide remmen weer vrij, of alleen de kant waar je 'm losgemaakt hebt?

Ja als ik er 1 ontlucht dan zijn ze allebei weer vrij .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm,Haynes zegt niets over 't geval alleen voorremmen.

Stel dat je 't euvel nog 's hebt en je ontlucht achter (L of R)zou de druk voor ook weg moeten zijn(?)

In dat geval;

1. Output rod adjustment incorrect at the brake pedal.

2. Obstructed master cilinder compensator. Disassamble it and clean.

3. Master cilinder seized in bore. Overhaul it.

4. Caliper assambly in need of overhaul.(zal het niet zijn a.d.h.v. jou beschrijving)

5. Brake pads/shoes worn out (had je wel gezien dan)

6. Piston cubs in master cilinder or caliper assambly deformed. (die laatste was mijn makke vorig jaar)

7. Clogged brakelines.

8. Brake pedal height improperly adjusted.

9. Wheel cilinder needs overhaul. (lijkt me niet van toepassing als ze beide tegelijk blijven hangen)

Bovenstaande zijn de eventuele oplossingen uit Haynes die bij deze symptomen van toepassing kunnen zijn.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achterremmen zijn minder kritisch als voor. trommelremmen versus schijremmen...

Maar goed... er ontstaat dus druk, cq het kan niet weg na remmen.

Dat probleem zul je bij of in de hoofdremcilinder moeten gaan zoeken. Het kan zijn dat de cilinder simpelweg toe is aan een revivie.

Wanneer de remmen vanzelf beginnen met aanlopen, zonder dat je net daarvoor op de rem trapte, kan het zijn dat er druk ontstaat in het remvloeistofreservoir (nice scrabble woord!!). Dat kan bijvoorbeeld komen door en verkeerd reservoir, een verkeerde dop, of gewoon een verstopping van een gaatje.

Probeer het volgende eens:

Als de remmen weer aanlopen, haal je VOORZICHTIG de dop van het reservoir. Mogelijk zit er wat druk op, dus nogmaals: Voorzichtig!!

Sluit de dop/deksel weer en probeer of de remmen weer vrij zijn. Zo ja, heb je wss een ontluchtingsprobleem.

Een andere mogelijkheid is nog, dat het de hoofdremcilinder niet helemaal naar z'n ruststand terugkomt. Kijk dus even of er een kleine vrije slag in het pedaal zit, voordat de hoofdremcilinder daadwerkelijk geactiveerd wordt

Door de moeren, waarmee de hoofdremcilinder tegen de rembekrachtiger zit gemonteerd, los te draaien ( 5mm ofzo) en de cilinder iets terug te trekken, zouden de remmen in dat geval weer vrij moeten komen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het ook gehad na ombouw en dit was af te stellen met het boutje wat de cylinder ingaat. het is alleen wel heel lastig af te stellen omdat een kleine slag al een verschil kan maken tussen aanlopen of vrijlopen. maar er is wel eenvoudig bij te komen en desnoods langs de kant van de weg te doen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in een extreem geval van vervuiling kan water in de remvloeistof dit ook veroorzaken. Oude typen remvloeistof zijn namelijk hygroscopisch (trekken vocht aan.) Omdat je niet weet wanneer er voor het laatst de remvloeistof in zijn geheel is vervangen zou ik je dat als eerste remedie willen aanraden.

veel succes:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...