ruudje72 Geplaatst March 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2008 hoi hoi ik heb sinds een paar weken nu een xj uit 92 waar origineel abs op zit maar later veranderd is in conventioneel . Als ik een tijdje rij ong.10 km dan gaan de remmen voor aanlopen en rem je dus de hele tijd . Als ik dan bij de wielen die nippels even los draai is het weer over ?? Weet iemand hier de oorzaak/oplossing voor ? ik heb reeds de remdrukverdeler vernieuwd maar het probleem blijft . Groeten Ruud;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2008 Ik ga er vanuit dat je, je was tenslotte al bij de remklauwen bezig, gecontroleerd hebt of de klauwen gangbaar zijn? Als je een ontluchting hebt losgehad, zijn daarna beide remmen weer vrij, of alleen de kant waar je 'm losgemaakt hebt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst March 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2008 Zelf ook een keer zo'n probleem gehad met de Mercedes ambulance zie links. Hier was de oorzaak een verrotte remslang. De rubber was van binnen helemaal opgezwollen waardoor er wel met kracht remvloeistof naar de cylinder ging maar terugstromen duurder 1/2 uur of zo. Gevolg rem loopt aan draaide je de ontluchting open ontsnapte de druk en rem weer vrij. misschien hier ook aan de hand succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst March 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2008 Als je zeker weet dat BEIDE voorremmen blijven hangen (misschien ook achter?) moet er idd restdruk blijven op het remsysteem naar de voorremmen. Als achter ook blijft remmen (dit is minder merkbaar) moet je het probleem al voor de remdrukverdeler zoeken. Als 1 van de klauwen voor blijft hangen (betreffende velg warmer dan de andere) zit de cilinder op de klem vast. Laatste is een YJ kwaaltje maar volgens mij 't zelfde type remklauw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudje72 Geplaatst March 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2008 Ik ga er vanuit dat je, je was tenslotte al bij de remklauwen bezig, gecontroleerd hebt of de klauwen gangbaar zijn? Als je een ontluchting hebt losgehad, zijn daarna beide remmen weer vrij, of alleen de kant waar je 'm losgemaakt hebt? Ja als ik er 1 ontlucht dan zijn ze allebei weer vrij . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst March 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2008 Hmmm,Haynes zegt niets over 't geval alleen voorremmen. Stel dat je 't euvel nog 's hebt en je ontlucht achter (L of R)zou de druk voor ook weg moeten zijn(?) In dat geval; 1. Output rod adjustment incorrect at the brake pedal. 2. Obstructed master cilinder compensator. Disassamble it and clean. 3. Master cilinder seized in bore. Overhaul it. 4. Caliper assambly in need of overhaul.(zal het niet zijn a.d.h.v. jou beschrijving) 5. Brake pads/shoes worn out (had je wel gezien dan) 6. Piston cubs in master cilinder or caliper assambly deformed. (die laatste was mijn makke vorig jaar) 7. Clogged brakelines. 8. Brake pedal height improperly adjusted. 9. Wheel cilinder needs overhaul. (lijkt me niet van toepassing als ze beide tegelijk blijven hangen) Bovenstaande zijn de eventuele oplossingen uit Haynes die bij deze symptomen van toepassing kunnen zijn. Succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2008 Achterremmen zijn minder kritisch als voor. trommelremmen versus schijremmen... Maar goed... er ontstaat dus druk, cq het kan niet weg na remmen. Dat probleem zul je bij of in de hoofdremcilinder moeten gaan zoeken. Het kan zijn dat de cilinder simpelweg toe is aan een revivie. Wanneer de remmen vanzelf beginnen met aanlopen, zonder dat je net daarvoor op de rem trapte, kan het zijn dat er druk ontstaat in het remvloeistofreservoir (nice scrabble woord!!). Dat kan bijvoorbeeld komen door en verkeerd reservoir, een verkeerde dop, of gewoon een verstopping van een gaatje. Probeer het volgende eens: Als de remmen weer aanlopen, haal je VOORZICHTIG de dop van het reservoir. Mogelijk zit er wat druk op, dus nogmaals: Voorzichtig!! Sluit de dop/deksel weer en probeer of de remmen weer vrij zijn. Zo ja, heb je wss een ontluchtingsprobleem. Een andere mogelijkheid is nog, dat het de hoofdremcilinder niet helemaal naar z'n ruststand terugkomt. Kijk dus even of er een kleine vrije slag in het pedaal zit, voordat de hoofdremcilinder daadwerkelijk geactiveerd wordt Door de moeren, waarmee de hoofdremcilinder tegen de rembekrachtiger zit gemonteerd, los te draaien ( 5mm ofzo) en de cilinder iets terug te trekken, zouden de remmen in dat geval weer vrij moeten komen. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brabant4x4 Geplaatst March 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2008 controleer de vrije slag van je rempedaal en van bekrachtiger t.o.v. de hoofdrem cilinder eens , het kan zijn dat het compensatie gaatje niet vrij komt ,als er geen vrije slag is . en dan blijft de rem druk op de voor remmen staan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst March 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2008 ik heb het ook gehad na ombouw en dit was af te stellen met het boutje wat de cylinder ingaat. het is alleen wel heel lastig af te stellen omdat een kleine slag al een verschil kan maken tussen aanlopen of vrijlopen. maar er is wel eenvoudig bij te komen en desnoods langs de kant van de weg te doen:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
simbad Geplaatst March 16, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2008 in een extreem geval van vervuiling kan water in de remvloeistof dit ook veroorzaken. Oude typen remvloeistof zijn namelijk hygroscopisch (trekken vocht aan.) Omdat je niet weet wanneer er voor het laatst de remvloeistof in zijn geheel is vervangen zou ik je dat als eerste remedie willen aanraden. veel succes:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudje72 Geplaatst March 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2008 Ik ga er mee aan de gang alvast bedankt voor de tips . Ik laat nog weten of het nu goed is Ciao Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudje72 Geplaatst March 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2008 hij remt weer perfect ik heb die pen in de hoofdrem cilinder iets terug gedraaid en nu heb ik geen last meer . Bedankt voor de tips Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst March 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2008 Mooi;staat er toch af en toe iets nuttigs in Haynes :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.