Spring naar bijdragen

INFO XJ 2.5i


Roy H
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

ik heb een 2.5i 'sport' al 2 jaar en deze doet het, op de vervanging van de bpd sensor (kapot) na, prima!:yes:

alleen moet je em denk ik niet kopen als je een echte krachtpatser verwacht.

maar als je em voor het huis tuin en keuken en af en toe off road gebruikt is ie prima! en zuiniger dan zn 4 liter broer!;)

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf ook een 2.5i. Ideaal voor in de stad, slurpt niet je hele tank leeg bij het optrekken. Heb wel gescheurde koppakking meegemaakt, en de 4-cilinder koppen blijken dan veel sterker als de 6-cilinder (bijna geen kans op kromtrekken).

Ga je veel kilometers maken, dan kan je toch beter voor een grotere motor gaan. De 2.5 moet best hard werken om zo'n zware wagen op 120 km/uur te houden. Hij haalt best wel hogere snelheden hoor, 160 is geen probleem en hij rijdt dan zelfs comfortabeler, alleen moet ie gewoon erg hard werken. Een 4.0 blok is dan weer zuiniger over langere afstanden.

Ook met inhalen mis je net iets aan power, en als je met 160 de tunnel in rijdt dan rij je met 140 weer de tunnel uit (gebrek aan vermogen in de hoogste versnelling).

Ik heb nu zo'n 270.000 kilometer op de teller staan en bij 260.000 is de nieuwe koppakking erin gegaan. Compressie was goed, maar ik raad wel aan om bij elke oliewissel een flesje teflon erbij te gooien. Voor het resultaat hiervan hoef je niet eens naar de garage, je ziet direct de wijzer van de oliedruk omhoog gaan (4 op koude motor is goed). Motor loopt dan ook rustiger en lijkt directer te reageren op je rechter voet.

Dan nog het gemiddelde verbruik van de 2.5i.

Op benzine haalde ik (uit mijn hoofd) zo'n 1 op 7. Nu op gas is 45 liter voldoende voor een kilometer of 230, dus zeg maar 1 op 5. Is standaard gassysteem, geen G3 of LPi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn 1998 XJ 2.5i op 29 februari jl. verkocht. 8 jaar met veel plezier in gereden. De motor is onverwoestbaar. De rest van de auto helaas niet. Ik heb er in de loop der jaren best wel wat kosten aan gehad. Toen ik 'm verkocht was ie goed en ik hoop dat de nieuwe eigenaar er plezier van heeft.

Meer info: Autoweek review auto's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Je zult em inmiddels wel gekocht hebben (of niet), maar hier dan even voor de info voor andere mensen die er over denken..

Ik heb zelf ook een 2.5i ('96) op normale LPG, en bij woonwerkverkeer van 25km heen, en 25km terug waarbij zo'n 10km snelweg en meestal ook wel file, verbruikt die op lpg zo'n 1 op 6 (alleen snelweg (120km/u) dan 1 op 7 en een bietje)), op dit moment 1 op 6 en een bietje bij woonwerk ivm geen files (denk ik).. er staat inmiddel 290.000 op de teller (en sinds ik em heb (200.000km en voor zover ik weet voorheen ook niet) is de motor nog niet gereviseerd ofzo..

Ik ben geen racer ofzo en optrekken bij stoplichten rij ik in iedergeval mee met de gemiddelde auto's.. Ik rij zelden harder als 130, maar kom dan ook zelden boven de 32.500-33.000 rpm (en das dus eigenlijk alleen bij optrekken (daarbij eigenlijk maximaal 31.000 rpm), of bij een snelheid 130+ (ofwel in zijn 5, want het is een schakelbak).

Ben je wel wat ongeduldig, dan zou ik toch voor de 4 liter gaan denk ik, das ook wat ik waarschijnlijk nu zou doen, maar goed toendertijd had ik een andere auto nodig en dit was de enige die ik (via autotrader/etc) ook nog mooi vond voor de prijs die ik wilde betalen, wilde namelijk graag een zwarte met airco, electrisch bedienbare ramen en lpg..

Voorheen had ik een samurai (daar leer je dus rustig in rijden, want dat ding kan gewoon niet harder dan 120 (en das met windmee LOL), waarna ik een vitara heb gehad die wel wat sneller kon (daar kon ik sneller mee optrekken dan met de huidige cherokee)..

Maar inmiddels wel al behoorlijk wat onkosten er aan gehad (en die zullen er waarschijnlijk ook nog wel extra gaan bijkomen), maar zal waarschijnlijk alleen maar een andere kopen wanneer deze echt niet meer te maken is, want de pech voor ons jeepers is wel dat met de huidige brandstofprijzen onze auto's niet meer echt in trek zijn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...