Spring naar bijdragen

Bf Goodrich 33"


Recommended Posts

Ik ben van plan om binnenkort de 33" mudband van goodrich te gaan kopen. Ik dacht eerst dat je alleen 33x12,5 had maar nu heb ik ontekt dat er ook een 10,5 brede band van is, dus de 33x10,5x15. Is er iemand die me kan vertellen waarom ik de 12,5 of de 10,5 moet nemen?Het gaat mij om de functionaliteit. Alvast bedankt en groetsjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PB Dezperado anders maar eens, die is van 12.5 teruggegaan naar 10.5 hij kan je waarschijnlijk de voor en nadelen wel te vertellen. Volgens mij is hij behoorlijk enthousiast over z'n 10.5 breedte. Heeft daarvoor 12.5 Mudzilla's gehad.

Wij hebben afgelopen Zondag weer genoten van de enorme grip van de Mudzilla's maar die zijn er alleen in 12.5 volgens mij. Ideale terreinband mijn inziens echter slijten zeer snel op asfalt vanwege het zachte rubber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een keer gehoord van Maurice Ubachs van 4x4 Valkenburg dat te brede banden niet goed is in klimaat die wij hier rijden in het natte kikkerlandje. het nadeel van te brede banden is dat je in feite drijft op de modder. en met smallere banden dieper in de modder zakt en het voordeel daarvan is dat je eerder de ondergrond raakt. en het nadeel is van brede banden is dat je meer kapot rijdt aan je aandrijving. omdat erveel meer negatieve krachten op aandrijving komt te staan. zoals meer wrijving op het wegdek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn mudzillas waren 33x13,50x15 met 10 j velgen

nu heb ik (en nog een paar jeepmaatjes) 33x10,50x33 op 8J

minder last van spoorvorming,minder herrie,prima in terrein,minder brandstof.minder doorglijden met veel regen op de weg.

Kortom ik hou het hierbij. ben super tevreden.

Voordeel van 12,5 breed is de looks. het staat stoer een brede band

maar loopt ook eerder in je wielkast vast.

Daarbij komt ook dat je met een zwaarder wiel rijd. Dus meer vermogen nodig om ze rond te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hartstikke bedankt voor adviezen, was precies wat ik horen wilde maar wilde weten wat de "ervaring" er van vind. Het wordt de 10,5 dus!nu nog kijken waar ik ze voor mooie prijs kan uithalen.Op www.offroadreifen.com had ik ze gevonden. Als iemand weet waar ik ze goedkoper zou kunnen uithalen hoor ik het graag. Groetsjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hartstikke bedankt voor adviezen, was precies wat ik horen wilde maar wilde weten wat de "ervaring" er van vind. Het wordt de 10,5 dus!nu nog kijken waar ik ze voor mooie prijs kan uithalen.Op www.offroadreifen.com had ik ze gevonden. Als iemand weet waar ik ze goedkoper zou kunnen uithalen hoor ik het graag. Groetsjes
als je ze goed wilt hebben dan kun je beter naar de kleiner bandenbedrijf gaan. de grotere bandenbedrijven (ketens) zijn meestal duurder. en Deefke jij woont toch bij Maastricht. kijk dan ook eens bij jou over de grens Belgie of Duitsland is misschien goedkoper dan in Nederland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...