Spring naar bijdragen

Bladveren Cherokee xj


Recommended Posts

hallo,

Ik ben bezig om voor mijn cherokee xj andere bladveren te halen. Mijn huidige bladveren hebben een verhoging van 4.5 inch en mbv de shackle komt er 2 inch bij. Hierdoor is mijn achterkant 6.5 inch hoger geworden. Ik wil mijn achterkant nog iets verder verhogen en mijn huidige 2 inch shackle gaan vervangen door een 1.5 inch boomerang shackle met smeerpunten. Ik kan die verhoging bereiken dmv liftblokken te plaatsen tussen mijn achteras en mijn bladveer maar ik doe dat liever niet. Persoonlijk vind ik dat niet de beste oplossing. Nu heb ik dus een adres waar ik bladveren kan laten maken. Ik kreeg vandaag een tekening binnen van hoe de bladveren gaan worden.Onbelast zie je op de tekening wat het gaat worden. 23.3 cm onder en 27.6 cm boven en ze gebruiken 6 bladen. Ik heb er nu 5 op mijn bladveer zitten.

Als ik nu ga meten en dan natuurlijk zoals ze onder de wagen zitten en belast met mijn 2 inch shackle haal ik de volgende waardes. 16.9 cm onder en 20.2 cm boven. Dat is wel met mijn shackle dus.

Kan iemand mij vertellen wat ik dan ga halen met mijn 1.5 inch of 2 inch shackle met de bladveren volgens de tekening voor hoogte erbij.

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom hoger?

en kweetnie hoe het nu met de flex staat, maar lijkt nog stugger te worden?

minder flex, offroad wil je veel flex

en wat voor waardes heb je ze gegeven om de veren zo te maken?

Ik wil hoger om de volgende redenen. Ik wil naar 35 inch banden toe in de toekomst en die passen niet onder mijn wagen met mijn huidige verhoging van 6.5 inch. Ook wil ik mijn huidige 2 inch shackle inruilen voor revolver shackles en die zorgen maar voor max 1 inch lift. Dus ik ga van 6.5 inch naar 5.5 inch en dan passen die 35 inch banden helemaal niet meer. Wil ik dat oplossen kan ik met blokken gaan werken maar dat zie ik niet zitten. Dus moet ik het gaan zoeken in mijn bladveren. Mijn bladveren worden nu ongeveer 6 a 6.5 inch en met die revolver shackle krijg ik weer genoeg flex terug als compensatie. Ook ga ik mijn huidige shocks vervangen door rancho shocks die minder stug zijn als mijn huidige shocks. Dit alles moet ervoor zorgen dat ik 1 a 1.5 inch hoger kom en toch dezelfde flex of een nog betere flex zal krijgen en dan moeten mijn 35 inch banden ook geen problemen meer geven. Dat is de reden dat ik naar andere bladveren wil gaan.

Om die nieuwe veren te maken heb ik hun mijn oude originele bladveren gegeven. Aan de hand van die gegevens maken ze de nieuwe bladveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe vlakker de leafspring hoe beter de flex

dus ik weet niet of het goed komt met de waarden van de orginele leafsprings..

orgineel is vlak en de nieuwe zijn behoorlijk bol <- met zelfde waarden is dus stug?? of denk ik verkeerd?

die revolver shackles helpen wel wat voor flex maar zijn ook geen wonder dingen, zitten ook weer nadelen aan las ik.

persoonlijk zou ik gewoon deze veren houden en de zaag in de fenders zetten in combi met bushwackers..

plaatje gezocht met zelfde liftkit als jij hebt e n met 35ers

post-35-1287301794181_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Je denkt zeker niet verkeerd en ik denk ook dat ze behoorlijk stug zullen zijn maar ik denk niet dat ze stugger zullen zijn als wat ik nu heb. De stugheid van mijn bladveren wordt ook bepaald door de 2 inch shackles en de hele stugge shocks. Door het verlagen van de shackle en het plaatsen van minder stugge shocks denk ik dat weer te compenseren.

Welke nadelen heb jij gevonden over de revolver shackels? Ik vond ook nadelen en voordelen. Ben benieuwd wat jij bent tegen gekomen over deze shackels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil hoger om de volgende redenen. Ik wil naar 35 inch banden toe in de toekomst en die passen niet onder mijn wagen met mijn huidige verhoging van 6.5 inch. Ook wil ik mijn huidige 2 inch shackle inruilen voor revolver shackles en die zorgen maar voor max 1 inch lift. Dus ik ga van 6.5 inch naar 5.5 inch en dan passen die 35 inch banden helemaal niet meer. Wil ik dat oplossen kan ik met blokken gaan werken maar dat zie ik niet zitten. Dus moet ik het gaan zoeken in mijn bladveren. Mijn bladveren worden nu ongeveer 6 a 6.5 inch en met die revolver shackle krijg ik weer genoeg flex terug als compensatie. Ook ga ik mijn huidige shocks vervangen door rancho shocks die minder stug zijn als mijn huidige shocks. Dit alles moet ervoor zorgen dat ik 1 a 1.5 inch hoger kom en toch dezelfde flex of een nog betere flex zal krijgen en dan moeten mijn 35 inch banden ook geen problemen meer geven. Dat is de reden dat ik naar andere bladveren wil gaan.

Om die nieuwe veren te maken heb ik hun mijn oude originele bladveren gegeven. Aan de hand van die gegevens maken ze de nieuwe bladveren.

Die 2" shackles wil ik wel als je tenminste bedoelt dat ze voor 2"verhoging zorgen. Als je ze er door Ed vast onderuit laat slopen mag je zelf even nadenken over een passende beloning. Moet wel in deze maand gebeuren, want in maart wil ik aande Academy's deelnemen. Stuur maar een PB-tje als je er voor voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 2" shackles wil ik wel als je tenminste bedoelt dat ze voor 2"verhoging zorgen. Als je ze er door Ed vast onderuit laat slopen mag je zelf even nadenken over een passende beloning. Moet wel in deze maand gebeuren, want in maart wil ik aande Academy's deelnemen. Stuur maar een PB-tje als je er voor voelt.

De shackles worden er pas af gehaald als de bladveren gereed zijn en dat duurt nog even en dan probeer ik ze juist compleet te verkopen met de baldveren en shocks. En wie weet hou ik de shackels en de rest wel. Je weet maar nooit of ze nog van pas komen bij mij. Dus ik verkoop alles of niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke nadelen heb jij gevonden over de revolver shackels? Ik vond ook nadelen en voordelen. Ben benieuwd wat jij bent tegen gekomen over deze shackels?

wat ik zo gelezen heb,

waneer je serieus offroad gaat niet doen..

leuk waneer je wel veel lift wil en en niet of nauwlijks offroad gaat (comfort)

goed voor rampflex

geen of minder gevoel met Jeep waneer je offroad gaat

http://www.naxja.org/forum/index.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De shackles worden er pas af gehaald als de bladveren gereed zijn en dat duurt nog even en dan probeer ik ze juist compleet te verkopen met de baldveren en shocks. En wie weet hou ik de shackels en de rest wel. Je weet maar nooit of ze nog van pas komen bij mij. Dus ik verkoop alles of niks.

Aangezien ik er niets voor voel 6" te verhogen wordt het dus nix helaas:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Je denkt zeker niet verkeerd en ik denk ook dat ze behoorlijk stug zullen zijn maar ik denk niet dat ze stugger zullen zijn als wat ik nu heb. De stugheid van mijn bladveren wordt ook bepaald door de 2 inch shackles en de hele stugge shocks. Door het verlagen van de shackle en het plaatsen van minder stugge shocks denk ik dat weer te compenseren.

Welke nadelen heb jij gevonden over de revolver shackels? Ik vond ook nadelen en voordelen. Ben benieuwd wat jij bent tegen gekomen over deze shackels?

Revolver shackles zouden niks voor jouw zijn met de redenen die je aangaf. ze verhogen helemaal niks en zorgen alleen maar voor meer veerweg uit. jij zoekt meer verhoging zodat je 35ers gewoon in kan veren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Revolver shackles zouden niks voor jouw zijn met de redenen die je aangaf. ze verhogen helemaal niks en zorgen alleen maar voor meer veerweg uit. jij zoekt meer verhoging zodat je 35ers gewoon in kan veren...

Dat klopt maar wat beest zegt is ook zo. Ik wil niet al te veel flex in gaan leveren om met mijn 35 ers te gaan rijden. Daarom wilde ik naar die revolver shackle toe. Tevens wil en ga ik mijn huidige shocks die heeeeel stug zijn vervangen door rancho shocks. Deze zijn een stukje softer. Dus ik moet gewoon die oude shackle houden?

Hoe is de ervaring van mensen hier met het verhogen dmv blokken onder je bladveren? Ik hoor daar namelijk verschillende vehalen over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou dit toepassen achter icm jouw huidige shackles en veren: http://www.go.jeep-xj.info/HowtoRearLeafMounts.htm

Heb vandaag met een plaatwerker op mijn werk overleg gehad om mijn bladveren zo te maken als de link die door Pullie gestuurd is. Het maken van deze constructie is geen probleem en het zo vast lassen aan het chassis is ook geen probleem. Een klein probleemje kan de APK zijn. Daar zouden ze moeilijk kunnen doen maar dat verwacht ik niet.

Ik zie alleen wel dat ze bij de link de originele shackles gebruiken en geen langere shackels. Zou dit een probleem kunnen geven als ik mijn 2 inch langere shackle ga gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag met een plaatwerker op mijn werk overleg gehad om mijn bladveren zo te maken als de link die door Pullie gestuurd is. Het maken van deze constructie is geen probleem en het zo vast lassen aan het chassis is ook geen probleem. Een klein probleemje kan de APK zijn. Daar zouden ze moeilijk kunnen doen maar dat verwacht ik niet.

Ik zie alleen wel dat ze bij de link de originele shackles gebruiken en geen langere shackels. Zou dit een probleem kunnen geven als ik mijn 2 inch langere shackle ga gebruiken?

ik vermoed daar geen problemen mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...