Spring naar bijdragen

aftapkraantje radiator


Recommended Posts

Ik heb gister de airco-verdamper in het dashboard vervangen. Daartoe moest ook de koelvloeistof afgetapt. Met dat handige zwart-plastic kraantje linksonderin de radiator is dat goed te doen. Maar nu wil het kraantje gek genoeg niet meer dicht. huh.gif

Ik ga er van uit dat als de kraanknop horizontaal staat de kraan dicht is. Klopt toch? Kan dat knopje zich uit de kraan wurmen?

Ik heb nu een 'dicht' slangetje op de uitgang geschoven, dus ik kan vullen, maar het uitstroomtuitje is niet lang genoeg om gerust te zijn dat dat slangetje voor altijd om blijft zitten.

Wat doe ik mis/wat is de oplossing?

Groet, Roel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, in principe moet je hem gewoon weer dichtdraaien! Tenzij.... het kraantje stuk is!

Dus als je hem niet meer discht kunt draaien, lijkt er iets mis met dat ding en heb je dus een probleem..... Overigens komt er druk op het systeem te staan, dus zorg dat je noodoplossing hier wel tegen bestand is!!!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by shthpnz@Sep 13 2004, 21:38

Ik ga het checken. Alvast mijn dank, Roel

<div align="right">

Update: vandaag de koelvloeistof weer afgetapt en het kraantje aan de onderzijde van de radiator onderzocht.

En heb ontdekt waarom gewoon dichtdraaien niet helpt.

Het kraantje heeft dus een banjonet-sluiting. Als je 'm een halve slag open draait, gaat ie ook naar buiten. Wil je hem dicht draaien is gewoon draaien niet genoeg. Het devies is drukken en draaien. in totaal dus ongeveer een halve slag. Kraan is nu dicht.

Groet, Roel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...