Spring naar bijdragen

zittingen (stoelen) L > R < L uitwisselbaar?


Vince Diesel
 Share

Recommended Posts

:D

Dames, heren, jongens & meisjes,

Vraagje: weet iemand van jullie of de zittingen van de stoelen rechts/links uitwisselbaar zijn?

Ondanks mijn niet-schrikbarende omvang van mijn behind is de bestuurdersstoel een beetje 'moe'.

specs:

Cherokee XJ 1998

Stof - handbediend - geen verwarming

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vince,

Dat gaat helaas niet lukken.

De poten onder de stoel zijn qua hoogte totaal verschillend en de afmetingen van de stoelgaten komen niet overeen.

Ik had ook een 'moeie' stoel. De bestuurdersstoel heb ik eruit gehaald. De stof op het zitgedeelte rustig afgestroopt en vervolgens op het zitgedeelte nieuw schuim gelegd. Juist op het zitgedeelte heb ik twee lagen gelegd voor meer stevigheid. Je moet wel rekening houden dat je dan nog wel kunt zitten en dat je hoofd niet de hemel raakt.

Op een gegeven moment raakt de nieuwe zitting weer aardig ingezeten en Klaar is Kees.

Let wel even op dat de bekleding aan de onderkant bij elkaar wordt gehouden door een soort raamwerk met veren.

Deze moet je rustig aan loshalen.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel of anders hebben andere JP'rs zeker suggesties.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vince,

Dat gaat helaas niet lukken.

De poten onder de stoel zijn qua hoogte totaal verschillend en de afmetingen van de stoelgaten komen niet overeen.

Ik had ook een 'moeie' stoel. De bestuurdersstoel heb ik eruit gehaald. De stof op het zitgedeelte rustig afgestroopt en vervolgens op het zitgedeelte nieuw schuim gelegd. Juist op het zitgedeelte heb ik twee lagen gelegd voor meer stevigheid. Je moet wel rekening houden dat je dan nog wel kunt zitten en dat je hoofd niet de hemel raakt.

Op een gegeven moment raakt de nieuwe zitting weer aardig ingezeten en Klaar is Kees.

Let wel even op dat de bekleding aan de onderkant bij elkaar wordt gehouden door een soort raamwerk met veren.

Deze moet je rustig aan loshalen.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel of anders hebben andere JP'rs zeker suggesties.

Hartelijke groet,

6 in-line

Meestal is de metalen bak (waar je op zit) ingescheurd daardoor ga je scheef zitten.

Ik heb wel van de gebruikt zitvlakken liggen , het zitvlak gedeelte wat je met 4 boutjes los haalt van het frame , kun je uit wisselen met rechts.

Echter ben ik pas weer na 10 feb. weer te bereiken , ik mag maandag weer naar the USA om daar 10 dagen te gaan off-roaden in New-mexico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal is de metalen bak (waar je op zit) ingescheurd daardoor ga je scheef zitten.

Ik heb wel van de gebruikt zitvlakken liggen , het zitvlak gedeelte wat je met 4 boutjes los haalt van het frame , kun je uit wisselen met rechts.

Ja hoor...., die is goed.

Weet ik dat ook weer.

Dacht ik eens iemand te helpen door hem de hele stoel te laten slopen!!!:D

Gewoon omwisselen dus en het stalen frame onder de stoel gewoon laten staan???

Sorry boys.

En ik maar klooien als stoffeerder in spé.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LOL @ 6-in-line!

Hartstikke bedankt voor je mooie verhaal man, maar is had ook al zo'n vaag vermoeden dat de eigenlijke zitvlakken (de kussens met hun eigen frame'pje) identiek waren. Daarvoor was mijn vraag dan ook gericht.

De onderframes zijn idd heel verschillend. Ik denk dat het flink zou tochten als je L en R verruilt; de deuren sluiten dan zo slecht...

Eén troost: verwisselen is slechts uitstel van executie. Jij hebt je stoel echt gerestaureerd en die zal er weer een paar jaartjes tegenaan kunnen.

Dank ook Boris ik zal je t.z.t wel even benaderen. Mijn bekleding is beige. LEDER zou trouwens ook niet verkeerd zijn.

Vooalsnog een fantastische reis gewenst. Waarsch. heb jij het beter voor mekaar dan al die arme 'Le Dakar' jongens!...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De zitting van mijn 1998 XJ was na 2 jaar al ingezakt. Heb ik toen laten opvullen door een bekleder (Treseasts in Haarlem). Is nog steeds ok. Alleen de linkerzijkant (geen stof maar plastic) is gescheurd.

Ook de zitting van mijn 2005 KJ was na 2 jaar doorgezakt. Daar heb ik door de dealer onder garantie nieuw schuim in laten zetten. Heeft niets geholpen.

De linkerkant van de zitting is helemaal verfrommeld als ik er op gezeten heb. Dat trekt wel weer bij overigens.

Ik weeg 100kg. Zou dat het probleem zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...