Spring naar bijdragen

benzineverbruik bij lpg G3 prins installatie


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Vandaag viel het me toch weer op. Onze Jeep lust naast het LPG verbruik toch aardig wat benzine. Als ik zo de kilometers optel (bij koude start schakelt ze na ongeveer een halve km automatisch over op lpg) die ik op benzine rijdt, en dat afzet tegen de snelheid waarmee de tank benzine leeg gaat, dan is er toch iets vreemds lijkt mij!

Of is dit normaal?! Ik denk zo rond de 20 tankbeurten LPG a 70liter, een halve tank benzine (35 liter) wat de auto verbruikt. Er is vast een logische verklaring voor!:)

ff rekenen; gemiddelde rit 50 km. op 1 tank 8 'koude' ritten. Da's dan 4 km per tank. Dit keer 20 is 80 km. 80 km rijden met 35 liter benzine is iets meer dan 1 op 2.... auwwwwww!!!!!!!!

Er zijn vast meer mede-Jeepers die lpg rijden en dit fenomeen kennen. Is dit op te lossen? Mijn eerdere Jeep Cherokee op lpg G2 verbruikte geen benzine (startte dan ook op lpg; zonder problemen overigens!)

Weer bedankt alvast voor het meedenken!:whistle:

Greetz Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook mijn Zj heeft een G3 installatie. Ik hou sinds medio 08-2007 al mijn tankbeurten bij (gas) en kom daarmee op een gem. gasverbruik van 1:5.6

De benzine daarintegen is erg lastig rekenen. Wil je een exacte berekening zou je eigenlijk een 2e dagteller moeten hebben, of anders echt je koude km's moeten gaan registreren vóór overslaan op gas.

Jou berekening is denk ik dan ook steeds een gemiddelde van een gemiddelde... ofwel, je verbruik zou bij wijs van best eens 1:3 kunnen zijn. Dan gezien de inhoud van je motorblok, in mijn geval v8 5.2, heb je in één arbeidsslag een totale vulling van lucht+gas van die zelfde 5,2 liter.... en dat terwijl motor koud is... Tja, dan loopt het verbruik aardig op ;)

Rijd maar eens een tijdje alleen op benzine, heb ik ook eens gedaan, toen kwam ik op een verbruik van 1:8,2...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou eens een afspraak maken met een LPG-boer. Vermoedelijk is de tijd dat hij koud op LPG loopt, softwarematig te beinvloeden, of af te stellen. Een aantal kilometers op benzine lopen voor hij LPG pakt, is in mijn optiek niet noodzakelijk. Mijn ZJ schakelt na 2 seconden lopen al (traploos) op gas. Ook deze auto heeft een prins installatie. De injectors worden ook in deze tijd afdoende schoongeblazen. Die hebben geen kilometers nodig.

MVG Emiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers,

Ik denk zo rond de 20 tankbeurten LPG a 70liter, een halve tank benzine (35 liter) wat de auto verbruikt. Er is vast een logische verklaring voor!:blink:

Greetz Harold

Dito hier, met G3 4.0 XJ..... verbruik ongeveer 13,5l lpg / 100km, en ook 35 liter benzine per +/- 20 gastankbeurten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig! Heb ik gelijk weer een antwoord op een vraag van mij.

Ik dacht dat mijn Jeep enkel op gas reed maar vond hem al verdachte benzinegeuren geven.....

W.b. verbruik. Ik heb 't tankje bij aanschaf gevuld (20 liter) en nu gaat pas 't lampje branden (3000 km verder) dus mijn benzineverbruik (of dat van mijn Jeep...) is dus zeer respectabel (weinig.......)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gedeelde smart is halve smart zal ik maar denken! :D

Het is dus vrij normaal dit hoge benzine verbruik tijdens de eerste koude start 0,5 km. Grappige is dat ik bijna op de meter nauwkeurig kan aangeven bij het wegrijden van ons huis wanneer de switch komt! De installatie zit er net 3 maanden in (nieuw) en door Prins dealer laten inbouwen. Zal nog eens met ze bellen wat er nog aan te stellen is!

Is het ook denkbaar dat de benzinepomp continue draait en daardoor via de retour benzinedampen verspilt? Of is dit nonsens?

Greetz Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...