Spring naar bijdragen

waar moet ik op letten bij koop grand cherokee 4.7 uit 1999


Recommended Posts

Kan iemand mij vertellen waar ik technisch op moet letten bij de evt. aankoop van een grand cherokee 4.7 uit 1999? hij zou 128.000 gelopen hebben en dealer onderhouden zijn (niet dat dat wat wil zeggen, want daar heb je ook een zooitje bijelkaar geraapt tussen zitten). Heb al een beetje zitten snuffelen en zover ik kan zien kan de krukaskering lekken, alle elektro hier en daar het niet doen, hebben de remmen voor een recall gehad en dienen de klauwen zilverkleurig te zijn, de ventilator van de radiator heeft ook een recall gehad?! en wil de airco wel eens haperen omdat de verdamper kaduuk kan zijn.... pfff... ben ik misschien nog wat vergeten???

Morgen gaan wij nl. een kijkje nemen naar zo'n juweeltje en ik wil toch voorbereid zijn. thanx alvast:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdamper lekkage ken ik ook niet bij de WJ. Wel is heel vaak de bestuurders-stoelverwarming kaduuk. De recall voor de remklauwen had je al genoemd; Dat is n.l ook een veelvoorkomende klacht.

Als deze klachten in orde zijn heb je er met 128.000km een dijk van een wagen aan.

Greetz,

Ape

http://members.chello.nl/j.doorn12

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn dus nog geen jeep-houder!!! in 1ste instantie zag ie er mooi, sidebars en bullbar en zo ook het motortje. de pot van de knalpijp had een gat, en verders leek ie oke. Ik zag wel dat de remklauwen zwart waren van kleur en niet zilver zoals ze horen te zijn als ze een modificatie hebben gehad. We zijn een rondje gaan rijden en ik hoorde een klein beetje een zingend geluid. Toen ik op hoge snelheid op rustig maar wat aandhoudender op de rem trapre, trilde het stuur zowat alle kanten op. bij terugkomst vroeg ik naar de papieren. Ik kreeg e autopapieren maat het keuringsrapport liet verkoper mooi in het mapje zitten. Ik vertelde van naar mijn idee het remmen-probleem en de beste meneer garagehouder deed alsof ie van nix wist.Voordat we de testrit ging maken vroeg ik ook al naar onderhoudsboekjes want de auto zou dealer onderhouden zijn, de boekjes bleken ineens niet in zijn bezit maar nog bij de vorige eigenaar thuis te liggen (??????).Nogmaals vroeg ik ook het keuringsrapport te willen zien, en voila... aandachtspunt!!! de fuseekogels boven r+hadden speling. Mijn geloofwaardigheid bij de beste man begint sterk te dalen en er rijzen ons een paar vragen. Wat kost dat om die fuseekogels te laten maken en naar mijn idee is de auto ingevoerd geweest in 2004. Op het dashboard staat een miles/kmteller. de miles staan met grote cijfers aangeduidt en de km in het klein. Zou het kunnen zijn dat deze auto geen 128000 km gelopen heeft zoals garagehouder zegt, maar dat het de totale miles zijn die op de teller staan???? is wel een zeer wezenlijk verschil namelijk!!!! wie kan mij daar wat meer over zeggen. zoals gezegd. ons geld zit nog in "de pocket" en je kunt het maar 1 keer uitgeven dus op naar de vogende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

psies!! op naar de volgende..

ten eerste vond ik het al vreemd met de term "dealer onderhouden" en dan de recal van de remmen niet uit gevoert

mijlen of km maakt idd wel wat uit, al is de stand dan nog lang niet spannend.

mijlen in het groot is mijlen aanduiding

km in groot is km aanduiding.

dus next.. en ik hoop dat de volgende een eerlijker persoon is en geen handelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn dus nog geen jeep-houder!!! in 1ste instantie zag ie er mooi, sidebars en bullbar en zo ook het motortje. de pot van de knalpijp had een gat, en verders leek ie oke. Ik zag wel dat de remklauwen zwart waren van kleur en niet zilver zoals ze horen te zijn als ze een modificatie hebben gehad. We zijn een rondje gaan rijden en ik hoorde een klein beetje een zingend geluid. Toen ik op hoge snelheid op rustig maar wat aandhoudender op de rem trapre, trilde het stuur zowat alle kanten op. bij terugkomst vroeg ik naar de papieren. Ik kreeg e autopapieren maat het keuringsrapport liet verkoper mooi in het mapje zitten. Ik vertelde van naar mijn idee het remmen-probleem en de beste meneer garagehouder deed alsof ie van nix wist.Voordat we de testrit ging maken vroeg ik ook al naar onderhoudsboekjes want de auto zou dealer onderhouden zijn, de boekjes bleken ineens niet in zijn bezit maar nog bij de vorige eigenaar thuis te liggen (??????).Nogmaals vroeg ik ook het keuringsrapport te willen zien, en voila... aandachtspunt!!! de fuseekogels boven r+hadden speling. Mijn geloofwaardigheid bij de beste man begint sterk te dalen en er rijzen ons een paar vragen. Wat kost dat om die fuseekogels te laten maken en naar mijn idee is de auto ingevoerd geweest in 2004. Op het dashboard staat een miles/kmteller. de miles staan met grote cijfers aangeduidt en de km in het klein. Zou het kunnen zijn dat deze auto geen 128000 km gelopen heeft zoals garagehouder zegt, maar dat het de totale miles zijn die op de teller staan???? is wel een zeer wezenlijk verschil namelijk!!!! wie kan mij daar wat meer over zeggen. zoals gezegd. ons geld zit nog in "de pocket" en je kunt het maar 1 keer uitgeven dus op naar de vogende.

Hallo Chica,

Ik heb een mooie GC voor je te koop, het is de GC van mijn vrouw.

Zij heeft altijd met een wrangler gereden maar in september heb ik een

GC voor haar gekocht het klinkt gek maar zij wil haar Wrangler terug.

De GC is van bwjr. 2000 en er zit een nieuwe Prins G3 installatie in.

Met vriendelijke groet.

Ab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Chica,

Ik heb een mooie GC voor je te koop, het is de GC van mijn vrouw.

Zij heeft altijd met een wrangler gereden maar in september heb ik een

GC voor haar gekocht het klinkt gek maar zij wil haar Wrangler terug.

De GC is van bwjr. 2000 en er zit een nieuwe Prins G3 installatie in.

Met vriendelijke groet.

Ab

kun je wat meer vertellen??? v6 of v8? kms? kleur en niet het onbelangrijkste puntje, het kostenplaatje?? [.....] gr chica

Onderlinge deals graag privé houden. (telefoon/email/pm)

bedankt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn GC is ook geimporteerd uit de states. Ook met miles aanduiding en km in het klien/rood aan de binnenkant. In de advertentie stond heel weinig km. Toen ik belde, vertelde de dealer meteen dat dat miles waren, maar in de adv. kan je alleen km aangeven. Dus zelf even omgerekend in miles.

Daarnaast ontdekte ik onder de motorkap allerlei onderhouds aantekeningen met data. soort van stickers wanneer wat is gebeurd. Weet niet of dat bij alle jeeps zo wordt gedaan, maar voor toekomstige kopers wellicht wel iets om naar te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...