Spring naar bijdragen

Xenon voor ZJ


Recommended Posts

Er is al het een en ander geschreven over Xenon lampen in een Jeep.

Ik denk erover om de gloeipitjes van mijn wagen te vervangen door Xenon lampen.

Vraag me alleen af of dit wel goed weer en waterdicht gemonteerd kan worden zoals het origineel zit.

Wie heeft ervaring?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik...

Heb er ook een HOWTO van geschreven (http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=6834)

Waterdicht is hetzelfde als bij origineel; alleen rubber stof/spatwaterkapjes aanpassen (zie foto's in de HOWTO)

Had H4 BiXenon in mijn 5.2 en heb nu H4 Xenon in mijn 5.9. BiXenon met mechanisch grootlicht raad ik zeer sterk af).

Succes met je keuze!

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik...

Had H4 BiXenon in mijn 5.2 en heb nu H4 Xenon in mijn 5.9. BiXenon met mechanisch grootlicht raad ik zeer sterk af).

Succes met je keuze!

Mike

De H4 Xenon lampen die je nu hebt, hebben die nog groot licht?

Zitten er twee gasontladingslampjes in 1 armatuur?

Of hoe werkt alles t.o.v. de BiXenon versie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk heb ik groot licht :D

Hoewel 'groot' nu wel een groot woord is; deze lampen hebben op 1 armatuur een gasontladingslamp (Xenon) en een normale Halogeen lamp voor grootlicht. In de praktijk werkt dat erg goed.

Eigenlijk drie redenen waarom ik niet voor H4 BiXenon zou gaan :

1. Het is mechanisch; er schuift een huls over de Xenon-buis om groot licht en dimlicht te realiseren (= kwetsbaar en slijtagegevoelig). Bij mij ging het relais-kastje al een keer kapot èn 1 van de lichten deed geen grootlicht meer.

2. Je hebt een berg meer draden en een extra kastje (zoals te zien in de HowTo). De niet-BiXenon lampen prik je gewoon in je koplamp en je steekt de stekker van het kastje gewoon in je originele stekker die normaal op je lamp gaat. Geen kabels meer om beide lampen ter verbinden, geen extra relais-kastje en geen kabels voor de + en - op je accu.

3. Je kunt niet meer seinen met je grootlicht met BiXenon. Tuurlijk; ze gaan wel aan, maar Xenon moet enigzins opwarmen en kort achter elkaar flitsen is funest voor je lamp + het grootlichtmechaniek. Sterker nog; op de verpakking staat zelfs dat je het niet moet doen.

Greetz,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Investering in xenon gaat even bij mij on hold.

Komt eerst visco aan en misschien stappenmotor.

lierbumper met lier en sidebars staan ook nog op het menu....

Het leuke is dat je er voor 100 euro inpompt en er voor 1000 euro plezier voor terug krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Investering in xenon gaat even bij mij on hold.

Komt eerst visco aan en misschien stappenmotor.

lierbumper met lier en sidebars staan ook nog op het menu....

Het leuke is dat je er voor 100 euro inpompt en er voor 1000 euro plezier voor terug krijgt.

Net mijn visco binnen via ebay.

Kosten 355 dollar

verzenden 80 dollar

Invoer en afhandeling 90 euro

Maw ongeveer 370 euro totaal

klikkie.

suc6

Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...