Eucalypta.nl Geplaatst January 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 Er is al het een en ander geschreven over Xenon lampen in een Jeep. Ik denk erover om de gloeipitjes van mijn wagen te vervangen door Xenon lampen. Vraag me alleen af of dit wel goed weer en waterdicht gemonteerd kan worden zoals het origineel zit. Wie heeft ervaring? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst January 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 Ik... Heb er ook een HOWTO van geschreven (http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=6834) Waterdicht is hetzelfde als bij origineel; alleen rubber stof/spatwaterkapjes aanpassen (zie foto's in de HOWTO) Had H4 BiXenon in mijn 5.2 en heb nu H4 Xenon in mijn 5.9. BiXenon met mechanisch grootlicht raad ik zeer sterk af). Succes met je keuze! Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2008 Nette HOW-TO, bedankt. Ik ga er ook mee aan de slag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JgrCherokee Geplaatst January 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2008 Ik...Had H4 BiXenon in mijn 5.2 en heb nu H4 Xenon in mijn 5.9. BiXenon met mechanisch grootlicht raad ik zeer sterk af). Succes met je keuze! Mike De H4 Xenon lampen die je nu hebt, hebben die nog groot licht? Zitten er twee gasontladingslampjes in 1 armatuur? Of hoe werkt alles t.o.v. de BiXenon versie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst January 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2008 Tuurlijk heb ik groot licht Hoewel 'groot' nu wel een groot woord is; deze lampen hebben op 1 armatuur een gasontladingslamp (Xenon) en een normale Halogeen lamp voor grootlicht. In de praktijk werkt dat erg goed. Eigenlijk drie redenen waarom ik niet voor H4 BiXenon zou gaan : 1. Het is mechanisch; er schuift een huls over de Xenon-buis om groot licht en dimlicht te realiseren (= kwetsbaar en slijtagegevoelig). Bij mij ging het relais-kastje al een keer kapot èn 1 van de lichten deed geen grootlicht meer. 2. Je hebt een berg meer draden en een extra kastje (zoals te zien in de HowTo). De niet-BiXenon lampen prik je gewoon in je koplamp en je steekt de stekker van het kastje gewoon in je originele stekker die normaal op je lamp gaat. Geen kabels meer om beide lampen ter verbinden, geen extra relais-kastje en geen kabels voor de + en - op je accu. 3. Je kunt niet meer seinen met je grootlicht met BiXenon. Tuurlijk; ze gaan wel aan, maar Xenon moet enigzins opwarmen en kort achter elkaar flitsen is funest voor je lamp + het grootlichtmechaniek. Sterker nog; op de verpakking staat zelfs dat je het niet moet doen. Greetz, Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst January 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 en.....neem niet:no: van die blauwe lampen, dat ziet er zo nep uit. Ga voor de witte kleur ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst January 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 Ieder z'n smaak gelukkig; zelfs onder Jeep-rijders Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slider Geplaatst January 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2008 hahaha... 4300 K heb ik erin zitten, prima (wit) licht, heb via Ebay een setje van Bosch gekocht (ook BI-Xenon) voor 189 euro, geweldige set ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2008 Investering in xenon gaat even bij mij on hold. Komt eerst visco aan en misschien stappenmotor. lierbumper met lier en sidebars staan ook nog op het menu.... Het leuke is dat je er voor 100 euro inpompt en er voor 1000 euro plezier voor terug krijgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hi-Jack Geplaatst January 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2008 Investering in xenon gaat even bij mij on hold.Komt eerst visco aan en misschien stappenmotor. lierbumper met lier en sidebars staan ook nog op het menu.... Het leuke is dat je er voor 100 euro inpompt en er voor 1000 euro plezier voor terug krijgt. Net mijn visco binnen via ebay. Kosten 355 dollar verzenden 80 dollar Invoer en afhandeling 90 euro Maw ongeveer 370 euro totaal klikkie. suc6 Jack Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CoolLion Geplaatst February 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2008 Welke van de H4 kitjes? Pearl of Pilot 6000, 8000, 10000 of 12000 De inbouw lijkt me niet moeilijk maar wat het verschil tussen bijvoorbeeld 6k of 12k is weet ik niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.