Spring naar bijdragen

Bouten en moeren UNF


Gast Iwan Overmars
 Share

Recommended Posts

Gast Iwan Overmars

Wie heeft er voor mij een (internet) adres waar ik nieuwe bouten en moeren per stuk kan kopen. Uiteraard bedoel ik de engelse maten (UNF). Ik heb zelf wel wat gevonden, maar dan moet je ze per 100 stuks of meer afnemen. Dat schiet voor mij niet op; ik wil gewoon hier en daar de oude bouten vervangen voor nieuwe. In een gerestaureerd interieur wil je natuurlijk geen verroeste boutkoppen zien.

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie heeft er voor mij een (internet) adres waar ik nieuwe bouten en moeren per stuk kan kopen. Uiteraard bedoel ik de engelse maten (UNF). Ik heb zelf wel wat gevonden, maar dan moet je ze per 100 stuks of meer afnemen. Dat schiet voor mij niet op; ik wil gewoon hier en daar de oude bouten vervangen voor nieuwe. In een gerestaureerd interieur wil je natuurlijk geen verroeste boutkoppen zien.

Alvast bedankt.

ik heb er no heel veel liggen zeg maar wat je wilt hebben mvg evald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Boutencentrale in Rotterdam is een optie.

Als het niet teveel is en je zoekt nog wat speciaals stuur mij je mailadres maar in een een PB. Ik heb heel veel op de zaak (werk voor Amerikaans bedrijf) als je het niet te gek maakt stuur ik je dat zonder kosten toe. (Jeepers onder elkaar toch..?) Maar dan moet je de draadmaat en lengte etc vd bout weten. Anders moet je ff bij mij langs komen, ik heb meetborden met alle UNC en UNF maten hangen waar je je voorbeeldbout inschroeft, je weet dan precies welke maat je in je handen hebt. Kan ook. ;) (in UNC en UNF heb je ook nog draadverschillen bijvoorbeeld 1.50 of 1.25...word je gek van...:))

Deventer is alleen wel en beetje ver rijden voor een boutje ...

UNC is Amerikaans want Engels is eigenlijk British Standard dat is echt een andere draadmaat, inches zijn uiteraard gelijk. Bv BSF is British Standard Fine wat je veel in Landrovers ziet. Daarin heb je dan ook weer draadmaten...er is zoveel in deze wereld, ik heb boeken vol ermee. :B Het word helemaal leuk met een TJ die in Oostenrijk gebouwd is (mij TJ bijvoorbeeld) want dan heb je metrisch en inches op de auto zitten, altijd leuk sleutelen met 2 kisten onder de auto:P

..maareh...Jeep Forever...

bewerkt door DarkGreen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh SH@#T :):lol:;)

Ben er weer ingetuind...het is al laat he...

Iemand ineens weer gereagerd hierop dus zag hem bij Nieuwe berichten staan....dacht dattie net gemaakt was....helemaal niet gezien..

Thanks :B

maar ... toch heel handig om te weten dat we eventueel bij jouw terecht kunnen voor wat UNC boutjes en zo

dus direkt maar ff vraagje:

welke schroefdaad is van bout voor sleutel 1/2" ?

zou van die maat wel een handje vol willen heben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar ... toch heel handig om te weten dat we eventueel bij jouw terecht kunnen voor wat UNC boutjes en zo

dus direkt maar ff vraagje:

welke schroefdaad is van bout voor sleutel 1/2" ?

zou van die maat wel een handje vol willen heben

Dat weet je dus niet, daar kan verschil in zitten. Half duims is wel de kopmaat maar zegt niets over de draadmaat. Dat kan dus UNC of UNF zijn bijvoorbeeld. Je moet met een voorbeeldbout ff een zaak inlopen of langs mij rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet je dus niet, daar kan verschil in zitten. Half duims is wel de kopmaat maar zegt niets over de draadmaat. Dat kan dus UNC of UNF zijn bijvoorbeeld. Je moet met een voorbeeldbout ff een zaak inlopen of langs mij rijden.

is bij die (ouwe CJ) Jeeps toch allemaal de zelfde bout voor sleutel 1/2" ???

wat is de inch-maat voor deze bout?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Boutencentrale in Rotterdam is een optie.

Als het niet teveel is en je zoekt nog wat speciaals stuur mij je mailadres maar in een een PB. Ik heb heel veel op de zaak (werk voor Amerikaans bedrijf) als je het niet te gek maakt stuur ik je dat zonder kosten toe. (Jeepers onder elkaar toch..?) Maar dan moet je de draadmaat en lengte etc vd bout weten. Anders moet je ff bij mij langs komen, ik heb meetborden met alle UNC en UNF maten hangen waar je je voorbeeldbout inschroeft, je weet dan precies welke maat je in je handen hebt. Kan ook. ;) (in UNC en UNF heb je ook nog draadverschillen bijvoorbeeld 1.50 of 1.25...word je gek van...:))

Deventer is alleen wel en beetje ver rijden voor een boutje ...

UNC is Amerikaans want Engels is eigenlijk British Standard dat is echt een andere draadmaat, inches zijn uiteraard gelijk. Bv BSF is British Standard Fine wat je veel in Landrovers ziet. Daarin heb je dan ook weer draadmaten...er is zoveel in deze wereld, ik heb boeken vol ermee. :B Het word helemaal leuk met een TJ die in Oostenrijk gebouwd is (mij TJ bijvoorbeeld) want dan heb je metrisch en inches op de auto zitten, altijd leuk sleutelen met 2 kisten onder de auto:P

..maareh...Jeep Forever...

Hallo Dar Green,

Leuk geschreven!

Ik ben op zoek naar 3 bouten voor de ophanging v/d motor van een YJ.

Ik woon in Apeldoorn dus das lekker dichtbij jou.

Kan je mij je adresgegevens en/of telefoonnummer sturen, naar; info@coster.nl

Alvast bedankt!

Gr.Kenneth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dark Green,

Leuk geschreven.

Ik ben op zoek naar 3 bouten voor de motorophanging van een YJ.

Weet niet wat voor maat dat is.

Ik heb de oude bouten nog wel, deze kan ik wel meenemen.

Ik woon in Apeldoorn, dus das lekker dichtbij :-).

Kan je mij je adresgegevens en/of telefoonnummer door mailen naar info@coster.nl.

Dan neem ik contact met je op!

Vriendelijke groeten,

Kenneth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...