Spring naar bijdragen

Lier


jeeped
 Share

Recommended Posts

Originally posted by jeeped@Sep 5 2004, 11:25

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...4321871065&rd=1.

Kan iemand mij vertellen of dit nou wat is,je heb deze lieren ook in een 9000lbs uitvoering.

Voor de prijs hoef je het niet te laten.

JEEP(ED)

<div align="right">

tja....6000lbr(ong 3 ton) is redelijk weinig voor een jeep. de regel is het gewicht van je jeep (volgeladen) maal 2. voor de meest van on kom je dan uit bij een 8000 of 9000 ponds lier. een 2de zaak die je moet bedenken is dat dit soort lieren op een trekhaak monteren. en dat die trekhaak een maximum belasting heeft. voor de meeste trekhaken zal dit ergens rond de 2 ton liggen. dus je gaat een 2ton trekhaak belasten met de trekkracht van een 3 tons lier, of 4.5 als je voor de 9000 ponds gaat. als je dan nog eens de kabel gaat dubbel leggen kom je, jawel, op respectivelijk 6 en 9 ton uit. op een 2 tons trekhaak. ik zou zeggen, in het uiterste noodgeval, en dan vooral mij waarschuwen, and ga ik aan de kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo eens rond gevraagd maar nog niemand heeft ervaring met zo'n lier.

Dus wordt het hoog tijd dat iemand het gaat proberen.

Als ik hem gaat proberen waarschuw ik iedereen om even zijn auto opzij te zetten,voor het geval dat de trekhaak of de bumper ervan af komt.

Maar ik kan ook de lier bevestiging zo maken dat hij op de chassisbalken komt te zitten.

Ach laten we hem maar kopen en dan zien we wel.

worshippy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by jeeped@Sep 5 2004, 11:25

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...4321871065&rd=1.

Kan iemand mij vertellen of dit nou wat is,je heb deze lieren ook in een 9000lbs uitvoering.

Voor de prijs hoef je het niet te laten.

JEEP(ED)

<div align="right">

Trekkracht is maar 2000lbs ( die 6000 lbs is rollende last) en dus veel te weinig voor jouw XJ...afblijven dus.

Dit liertje is wel aardig om bijvoorbeeld een bootje op een trailer te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...