Spring naar bijdragen

speaker impedantie


pascal
 Share

Recommended Posts

hallo,

ik wil de 4 speakers in de deuren van mijn zj 5.9 vervangen.

heb de eerste er al uit maar er staat niet op hoeveel ohm ze zijn.

zit alleen een sticker op van infinity met een aantal nummers waar ik nix mee kan.

weet iemand hoeveel ohm de speakers zijn,en weet iemand wat een goede speaker zal zijn bij de installatie?

gr. pascal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

ik wil de 4 speakers in de deuren van mijn zj 5.9 vervangen.

heb de eerste er al uit maar er staat niet op hoeveel ohm ze zijn.

zit alleen een sticker op van infinity met een aantal nummers waar ik nix mee kan.

weet iemand hoeveel ohm de speakers zijn,en weet iemand wat een goede speaker zal zijn bij de installatie?

gr. pascal.

Auto-speakers zijn altijd 4 Ohm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marco,

Wat voor vervangende speakers heb je erin gezet?

Heb zelf toevallig vanmiddag zitten kijken wat er in zou moeten (bij mij geven de deurspeakers ook een niet al te best geluid)... De tweeters blijken 4 ohm, ik ging er eigenlijk vanuit dat de deurspeakers dat dan ook zouden zijn (met een of ander high/ lowpass filter parallel geschakeld om de 2 ohm voor de versterker te bereiken). Er zat op de woofer een of ander rubber kussentje geplakt dus heb eigenlijk de impedantie daarvan niet echt gecontroleerd...

alvast bedankt, Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marco,

Wat voor vervangende speakers heb je erin gezet?

Heb zelf toevallig vanmiddag zitten kijken wat er in zou moeten (bij mij geven de deurspeakers ook een niet al te best geluid)... De tweeters blijken 4 ohm, ik ging er eigenlijk vanuit dat de deurspeakers dat dan ook zouden zijn (met een of ander high/ lowpass filter parallel geschakeld om de 2 ohm voor de versterker te bereiken). Er zat op de woofer een of ander rubber kussentje geplakt dus heb eigenlijk de impedantie daarvan niet echt gecontroleerd...

alvast bedankt, Lars

Er zal nog wel iets parralel staan , tot op heden ben ik nog nooit 2 ohm speakers tegen gekomen.

(die van 4 parralel geeft 2 ohm)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De infinity's die er bij mij uit kwamen stond echt 2 ohm op.

Ik heb ze vervangen door 13 cm compo's van Audio Design. Gezien de beperkte diameter, heb ik wel een duur setje genomen, 180E. Ik heb de tweeters uit hun behuizing gehaald en die in de jeep paneeltjes gelijmt. De filters heb ik met dubbelzijdig tape in het portier geplakt. Voor de 13cm's moet je met iets van tochtstrip of zo, zorgen dat er geen ruimte tussen speakers en gat opening overblijft. Het geluid is mooi strak, ook bij voluit, maar blijft weinig bas.

Infinity schijnt 16cm vervangers te hebben die wel passen:

http://www.mobiletoys.com/partners/infinity/Default.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi,

Heb de speakers vervangen door de door Infinity aangegeven vervangende speakers (deze waren inderdaad 2 ohm). Dat waren reference 5022i speakers. Besteld via Ebay duitsland, voor 66 eu in huis, dus viel redelijk mee.

Geluid is vrij goed, alleen inderdaad niet zo gek veel bas. Ben wel blij dat ik weer een ruimtelijker geluidsbeeld heb ipv enkel de achterspeakers. Wanneer ik hem flink hard zet heb ik alleen het idee dat de tweetertjes iets beginnen te storen (die leken nog in orde dus had ze niet vervangen..:unsure:)

Misschien dat ik nog eens een setje inclusief tweeters bestel, zet de woofers dan achter in de soundbar en vervang dan meteen de tweeters..

Speakers pasten overigens goed, moest alleen wel 2 nieuwe bevestigingsgaten boren. (geloof 4 mm, dan tappen de bestaande schroeven zich er weer in).

Groet, Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...