Spring naar bijdragen

Thijs Adolfse

Forum member
  • Aantal bijdragen

    37
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    M38A1 MD
  • Bouwjaar
    1960

Recente profielbezoeken

2,393 profielweergaven

Thijs Adolfse's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Beetje late reactie maar de oorzaak is gevonden. De linker achter naaf bleek niet goed vast op de as (conus) te zitten waardoor bij achteruit rijden de naaf iets kon draaien op de as en de spie dus beschadigde, zo ook de spie gleuven. opgelost door nieuwe steekas en naaf te monteren.
  2. Komt er tijdens het stotteren zwarte rook uit de uitlaat? Dan is het mengsel te rijk. Gaat de choke klep goed open?
  3. Hoi Naamgenoot. Als je Facebook hebt zou je op de groep nekaf m38A1 je vraag kunnen posten daar zitten veel kenners die je vast verder kunnen helpen.
  4. Als je Facebook hebt kun je voor advies lid worden van de groep, nekaf M38A1en nekaftrophy. Daar zitten veel kenners die je kunnen helpen. Op afstand een oordeel geven over dit soort dingen is lastig. In beide groepen zit Tonny Kaspers. Hij is de lopende vraagbaak voor de nekaf liefhebber. Groet. Thijs
  5. Hoi Thijs,

    Heb je nog de tekeningen in pdf van de radio tafel en de montage plaat voor de RT3600 voor een Nekaf Jeep? (hier enkele jaren terug).

    Met vriendelijke groet,

    Yves

    yves.claus@telenet.be

  6. Goeie vraag. Heb je Facebook? Er is een nekaf groep waar je met technische vragen goed terecht kan. Nekaftrophy Anders is er de site crosswolf. Daar is veel documentatie te vinden. Ik heb het zelf nog nooit gedaan
  7. De laadspanning mag volgens mij max 28.5 volt zijn 29.8 volt is erg hoog. Misschien de spanning regelaar opnieuw afregelen.
  8. Als je handmatig pompt moet je er rekening mee houden dat bijna de hele slag niks doet. Pas het laatste stukje van de slag is de pomp actief. Dit gaat ook zwaarder. Als er dan niks uit komt. Kan de pomp inwendig lekken naar het carter. Kijk dan of er benzine in de olie zit. Dan is het pomp membraam lek.
  9. Kijk toch maar naar de spanning op de plus van de bobine. Kan de ontstorings condensator zijn. Of de draad die daarna naar de bobine gaat. Is bij mij ook eens gebeurd.
  10. Het chassis nummer staat op de chassis balk bij het linker voorwiel net achter de bumper. Dit nummer moet ook op het voertuig plaatje staan dat bij de bijrijder op het dashboard zit bevestigd. Als deze hetzelfde zijn heb je matching numbers. Zo ook met het motor nummer. Waar dat op de motor staat weet ik zo niet uit mijn hoofd. Maar even zoeken op de site crosswolf.nl. , Daar staat dit uitgelegd.
  11. Ik ben benieuwd. Kom soms wel wat te kort al de aanhanger erachter hangt..
  12. Bij mij zit de veer op deze plek. Of dat origineel zo is weet ik niet.
  13. In principe kun je de min gewoon aan het voertuig schroeven. De carrosserie en het chassis zitten beide aan de massa van de accu. Beter is het om er een omvormer tussen te monteren die 12 volt geeft. Dan worden de accu's niet verschillend belasting.
  14. Probeer eens te starten met de benzine kraan dicht. Als hij dan beter loopt dan is de vlotter het meest waarschijnlijk.
  15. Daar lijkt het inderdaad op. Ik start altijd met het handgas 1/3 uitgetrokken en volle choke. Als hij aanslaat gelijk de choke helemaal terug anders verzuipt hij.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...