Jump to content

GerardvL

Forum member
  • Content count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    M38A1 MD
  • Bouwjaar
    1956
  1. UPDATE. Ik heb de NEKAF aangesleept en na een tiental meter sloeg de motor aan. Wellicht met het starten, toch te weinig "zuigkracht" gehad oid.
  2. Inmiddels de ontsteking geheel nagelopen en nagenoeg geheel vernieuwd. Ik heb nu vonk op de bougies. Brandstofpomp is inmiddels gereviseerd en weer gemonteerd, met nieuw flexibel benzineleiding tussen de vaste leiding en de benzinepomp. (oude flexibele leiding was poreus) Er komt geen brandstof naar de carburateur bij het starten. (benzineleiding bij de carburateur los gedaan bij het starten) Als ik aan de benzineleiding zuig, krijg ik benzine. Lijkt erop dat ondanks een gereviseerde brandstofpomp er geen benzine gepompt wordt?? Ra Ra. wat zou nu het euvel kunnen zijn..
  3. Ik heb de spanning op de + van de bobine gemeten, deze is 24 v. Ik ga toch twijfelen over de brandstofpomp, dat deze defect is. Ik heb de brandstof uitvoerleiding eraf gehaald en handmatig gepompt, er komt geen benzine uit. Is het eenvoudig te controleren of de brandstofpomp defect is??
  4. Thijs, bedankt voor je reactie ik ga dit weekeinde de spanning op de bobine nakijken.
  5. Goedendag. Afgelopen zondag, na een rit van circa 100 kilometer viel de motor van mijn Nekaf stil, zonder gepruttel. Het leek erop dat de ignition switch uitgezet werd, maar het gebeurde, wellicht toevallig, bergopwaarts. Toch brandstof bijgevuld, maar met aanslepen lukte het niet, geen enkel plofje, meters slaan wel uit bij aanzetten ignition switch. Vandaag merkte ik dat de verbindingsdraad tussen de twee accu's wat los zat. (meters sloegen wel uit) Ik heb deze draad natuurlijk weer goed vast gezet, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit het euvel is, omdat de meters op het dashboard gewoon uitsloegen. Op dit forum had ik gelezen om de spanning te meten op de voedingsdraad naar de ontsteking. Deze heb ik "halverwege" naar de ontsteking, bij een kroonsteen gemeten en hier staat 24volt op, dus niet bij de ontsteking gemeten. Voordat ik de verdelerkap verwijder om verder te kijken, nog tips!! Gerard
×