Jpb1904

Forum member
  • Aantal bijdragen

    21
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Over Jpb1904

  • Verjaardag April 19

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    South of Netherlands

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    M38A1D
  • Bouwjaar
    1955
  1. Update: De originele remschoenen hebben deze busjes niet. Blijkbaar zijn ze in dienst erop gezet na langdurige slijtage. De asjes werden in dienst ook eruit gehaald en vervangen door asjes met schroefdraad. Die heb ik er dus op zitten. Ik heb inmiddels de remschoenen terug gezet met rubber en koperen ringen zodat ze minder beweging hebben en het aanlopen is nu weg. Als het terugkomt, kan ik altijd nog remschoenen bij nekafonline.com kopen. Die heeft ze op vooraad.
  2. ok, ziet er goed uit. Ik begreep van wat leveranciers dat de busjes er niet meer zijn en dat de complete remschoenen nu zonder busjes zijn uitgevoerd.
  3. Mijn handrem rammelde dus vreselijk en nu ik de remschoenen heb gedemonteerd zie ik dat de koperen, messing of misschien wel gouden busjes - de glijlagertjes dus - zijn uitgesleten. Zijn die vervangbaar? En zo ja, waar kan je die verkrijgen? Verder is het zo dat de bout door de ankerplaat behoorlijk wat speling heeft. Moet die ook vervangen worden?
  4. https://www.nekafonline.com/ Super toffe gast die Wilco van nekaf online. Ik heb mijn Nekaf bij hem gekocht en hij geeft perfecte service. Weet er heel veel van.
  5. Bijgevoegd wat foto's van de plek waar de veer zou moeten zitten. Waar moet de veer naartoe vanuit de trekstang?
  6. Ik heb een aanlopende handrem en inderdaad geen trekveer! Wie kan me zo'n veer leveren?
  7. Ik heb op mijn M38A1 in het achterlichtkapje twee lampjes zitten: een achter het oranje kapje en een achter het rode kapje. Nu verwacht ik dat het knipperlicht oranje is, maar daar zit de normale verlichting op, En achter het rode kapje zit het remlicht. Is dat de normale aansluiting? Zo nee, hoe zou het dan moeten zitten, omdat beide fittingen een lampje met 1 gloeispiraal ondersteunen.
  8. Ga ik doen, mail naar info@armycanvas.nl
  9. De riempjes zijn dubbel geslagen en dan heb je drie lagen canvas. Ik heb dat laatste laten repareren omdat de riempjes los waren gescheurd. Ik ga ze met een bout, moer en brede revetten vast zetten denk ik.
  10. Een meneer belde me op en zei dat hij er een heeft en ik heb een mailtje van iemand anders. De eerste heb ik gekocht. De tweede was weliswaar bijna gratis maar het glas was kapot. Ik was al voorzien en dus is er nog een beschikbaar. Ik heb er een over, maar die is van een daf en geeft te lage snelheid aan.
  11. Is inmiddels in voorzien, is geplaatst en doet het prima.
  12. Ik heb voor een Jeep de achterwandjes laten restaureren door een zeilmakerij. De riempjes die de wandjes aan het chassis verbinden, konden ze er niet op stikken, omdat de riempjes - dubbel omgeslagen - te dik zijn. Ook de plaatselijke schoenmaker durft het niet aan. Wie heeft hier een tip voor de regio ten zuiden van Eindhoven - Tiburg?
  13. Wie heeft er een te koop voor me? Een goed werkende originele nekaf m38a1 km teller / snelheidsmeter.
  14. Opgelost door een klopmoerding van makhita te huren. Keerring vervangen en hij rijdt weer als een zonnetje.