Spring naar bijdragen

Jpb1904

Forum member
  • Aantal bijdragen

    36
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Jpb1904

  • Verjaardag April 19

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    South of Netherlands

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    M38A1D
  • Bouwjaar
    1955

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Jpb1904's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Uitlaat was dus niet goed. Ik heb nu een goeie en dat klinkt zoals het hoort.
  2. Hij knettert nog steeds en je hoort het goed als je langs huizen rijdt. Niet het dorp Huizen, maar die dingen waar mensen in wonen. Vooral in Normandie, waar de straatjes smal zijn en de huizen dicht bij de straat staan. Het idee is nu dat er misschien een lek in een cylinder zit - kapotte uitlaatklep - wat de herrie veroorzaakt. Er zit nl een sisje in de motor, wat je aan de uitlaat goed hoort. Het is onregelmatug. Iemand een idee hierover?
  3. Ik heb inmiddels een origineel pijpje eraan gehangen en het geluid is tijdens het rijden een stuk minder. Je kan zelfs met elkaar praten! Stilstaan en een peut gas geven, geeft de indruk dat je bij de start van een oldtimer race staat. Maar goed, het is verbeterd nu. Kan de ouder uitlaat nog gereviseerd worden?
  4. Inmiddels hangt er een nieuwe demper onder en hij maakt nog meer lawaai nu. Er zit geen eindpijpje achter de demper, die heeft er nooit op gezeten. Kan het daaraan liggen?
  5. Ik heb de kleppen inmiddels afgesteld en laten controleren. Die zijn okee. Ik denk dat het hem in de demper zit en dus heb ik er een bij nekafonline.com gekocht. Ga ik binnenkort ophalen en monteren.
  6. Het zijn dus geen losse plofjes of knallen, maar een pot-pot-pot-pot-pot-pot-pot-pot-pot-pot klinkende uitlaat. Heel regelmatig. De motor start prima, loopt stationair en voluit ook goed. Het vermogen is slecht, maar dat komt door de compressie. Hij maakt alleen een hoop herrie.
  7. Mijn uitlaat maakt nogal kabaal, een ploffend geluid als je optrekt. Als ik de uitlaat afdek dan gaat de motor minder hard lopen en je hoort nergens een lekkend geluid. Nu zit er een sissend geluidje in de motor - hij verliest ergens compressie - en is de compressie erg laag. Dit kan te wijten zijn aan slecht afgestelde kleppen of erger zuigerveren kapot, klepzittingen kapot, klep kapot etc etc. Terugkomend op de uitlaat: kan het verlies aan compressie - bv in de uitlaat - dit ploffende geluid maken of moet ik in de demper zoeken?
  8. In mijn Nekaf uit 1955 zit een sigaren aansteker, echter niet aangesloten. Ik wil er 12 volt opzetten, maar geschakeld door de massapik. De plus kan van de tweede accu komen, die waar de massapik aan vast zit. Maar waar kan ik de min op aansluiten ?
  9. Compressie is laag. Op de eerste cylinder zelfs plm 25. Dit zou 125 moeten zijn.
  10. ok, dank je. Ik ga denk ik starten met de compressie.
  11. Mijn Nekaf van 1955 start prima en loopt ook regelmatig, maar het vermogen is niet al te best. Het kan zijn dat het wel meevalt en dat mijn referentie niet meer goed is. Kan het zijn dat-ie op 3 cylinders loopt? Hoe weet je dat een motor op 3 cylinders loopt? Ik heb de bougies een voor een eruitgehaald en laten vonken, wat ok was. Verder zijn de punten van de bougies allemaal dezelfde kleur en geen van de vier is nat, iets wat je hebt als er geen verbranding is. Aan de uitlaat hoor ik zo nu dan wat plofjes bij stationair draaien, maar verder loopt ie rustig. Wie heeft er tips?
  12. Ik heb een veer bij de plaatselijke trampolineboer gekocht en geplaatst. En het werkt als een malle.
  13. Het is inmiddels gebeurd: de plaatselijke zadelmaker had er totaal geen moeite mee. Bedankt voor de tips!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...