Spring naar bijdragen

welke draadsoort in cilinderkop


Emiel
 Share

Recommended Posts

Ik heb vandaag een andere cilinderkop op mijn ZJ 4.0 gezet. De auto is van 97 maar de kop is van '91. Nu past alles als een bus, maar bij het vullen liep de koelvloeistof uit een draadgat in de kop aan de manifoldzijde ter hoogte van de achterste klepdekselbout. In mijn oude kop zit geen gat. Ik wil er een plug voor draaien maar wegens de slechte bereikbaarheid kan ik de draad niet meten. Misschien weet iemand wat er in hoort, en nog beter, welke draadsoort er in zit. Het lijkt op 1/8"BSP maar ik vermoed een andere draadsoort. Wie helpt?

MVG Emiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de koppakking op het chassisnummer besteld. Tevens heb ik m op de oudere kop gelegd om de gaten en kanalen te checken. Die waren identiek. De koppen overigens ook, op het draadgaatje in het horizontale bovenvlak na... Helemaal klaar en door een @#$%plugje niet kunnen starten... Da's pas zuur...:wacko:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kop uit '91 heeft een aparte koelwatertemperatuursensor. Als die er niet in zit, loopt het water eruit. Da's logisch, want dat doet water nu eenmaal! :wacko: Die sensor zit... links achterop de kop, naast de kleppendeksel! ;)

M.a.w.: Sensortje erin draaien, klaar!

( btw: ik hoop dat je wel de andere sensoren/spruitstukken/injectoren van je oude kop gebruikt hebt....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor. Alles hergebruikt van de vorige kop. Alleen de kop, kleppen en klepveren/schotels uit '91 gebruikt. Bedankt voor de tip van de sensor. Ik heb er alleen geen in huis. Omdat ik het '97er klepdeksel er op heb zitten zit er niet meer dan een mm of anderhalf, twee tussen de buitendimeter van het gat en de rand van het kleppendeksel, wat waarschijnlijk het inschroeven van de sensor verhinderd. Dan is maken van een plugje toch makkelijker denk ik. Misschien toch maar gokken op 1/8 BSP. De meeste sensoren hebben BSP meen ik. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem opgelost. Ik had op mijn werk een plug laten draaien met 1/8"" UNF en en plug met 1/8"NPT (conische gasdraad). Voor de zekerheid een tapje NPT meegenemen. En dat was maar goed want beiden pasten niet. Dus 1/8"NPT tap er door en plug gezet met wat teflon tape. Probleem opgelost. Ik moest het Jeepie aan de gang krijgen vandaag... Had namelijk een 205-je 1.1 geleend... En dat is helemaal niks...:ph34r::lol::lol:. Iedereen bedankt voor de input.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...