Spring naar bijdragen

Engine Swap


Mark
 Share

Recommended Posts

Wie weet mij te vertellen hoe het werkt met het inbouwen van een buick 3,8 liter v6 in een nekaf? Er is wel informatie over het inbouwen van enkel het blok, maar niet om ook de automaat over te zetten.. Waar het vooral om gaat is of daar ook adaptorskits voor te krijgen zijn?

Alvast bedankt

Groeten Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Mark,

Wat je wilt is makkelijk te doen. In de jeep van mijn vrouw heb ik ook een Buick V6 met automaat gezet. Adapters zijn er zat te krijgen. Ik heb er op dit moment geen meer liggen. Wel is het belangrijk te weten of je het 80mm (3 5/32") of de het 4" lager in de Dana/Spicer18 hebt zitten. De M38A1 zou standaard het 80mm (3 5/32") lager moeten hebben.

MVG

Jos Reuling

Wie weet mij te vertellen hoe het werkt met het inbouwen van een buick 3,8 liter v6 in een nekaf? Er is wel informatie over het inbouwen van enkel het blok, maar niet om ook de automaat over te zetten.. Waar het vooral om gaat is of daar ook adaptorskits voor te krijgen zijn?

Alvast bedankt

Groeten Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat zou ik dan ff moeten uitzoeken. Waarschijnlijk kan dat pas als alles uit elkaar ligt? Wat betaal je gemiddeld voor zo'n kit? Die van de site van Ab zijn wel aan de prijs voor een stukje gefreesd alu en een asje..

Kan de tussenbak dan ook op de zelfde plek blijven zitten of moet hij naar achter?

Groeten Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

ik denk dat alles naar achter moet om dat de automaat ook veel langer is en ik denk dat je dan ook problemen gaat krijgen met je aandrijf assen omdat die van achter veel te kort gaat worden en van voor veeel te kort gaat zijn. Ben benieuwd hoe je dat gaat lukken . In een CJ7 ben je meer plaats , maar een M38 A1 is maar klein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aandrijfassen krijg je wel passend. En ja, de tussenbak moet een stuk naar achteren. Wees niet gevreesd, want alles is passend te krijgen. Ik heb het meerdere malen gemaakt. De achterste aandrijfas zal iets van 30 cm gaan worden. Dit kan goed, mits je de zaken ook goed maakt. Hiermee bedoel ik de stand van de achteras, de hoogte van de motor en de positie van de tussenbak.

Het is me te veel werk om alles hier op het forum uit te gaan leggen. Als je graag meer over dit onderwerp wilt weten, zou je een keer bij me aan kunnen komen zodat ik het een en ander uit kan leggen. Beter is het als je dan gelijk de jeep mee neemt, zodat ik kan zien hoe het een en ander er nu uit ziet.

MVG

Jos Reuling

(GSM: 06.21.88.66.13)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
De aandrijfassen krijg je wel passend. En ja, de tussenbak moet een stuk naar achteren. Wees niet gevreesd, want alles is passend te krijgen. Ik heb het meerdere malen gemaakt. De achterste aandrijfas zal iets van 30 cm gaan worden. Dit kan goed, mits je de zaken ook goed maakt. Hiermee bedoel ik de stand van de achteras, de hoogte van de motor en de positie van de tussenbak.

Het is me te veel werk om alles hier op het forum uit te gaan leggen. Als je graag meer over dit onderwerp wilt weten, zou je een keer bij me aan kunnen komen zodat ik het een en ander uit kan leggen. Beter is het als je dan gelijk de jeep mee neemt, zodat ik kan zien hoe het een en ander er nu uit ziet.

MVG

Jos Reuling

(GSM: 06.21.88.66.13)

Hoe sluit je die tussenbak aan op je automaat???? Zijn je cardans langs achter niet te kort??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...