Spring naar bijdragen

Kleine probleemjes


René
 Share

Recommended Posts

Ik ben aan het proberen wat kleine problempjes op te lossen in mijn nieuwe Cherokee LTD '92.

1] Eén motor van de elec. ruiten loopt op het einde wat stroef. Hoe smeer ik de kabel van het motortje? Hoe haal ik het motortje uit de deur? ( deurbekleding is er al af)

2] De verwarming motor draait totaal niet. De draaiknop links op het paneeltje laat hem niet werken. Waar zit de blower en hoe kan ik die bereiken? Zekering is ok.

3] Waar zit de schakelaar voor de binnenverlichting in de achterklep? Ik zie niets wat lijkt op een schakelaar zoals in de deurposten...

Groetjes,

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by René@Aug 29 2004, 21:37

3] Waar zit de schakelaar voor de binnenverlichting in de achterklep? Ik zie niets wat lijkt op een schakelaar zoals in de deurposten...

<div align="right">

Die zit in het slot zelf. Als je de plaat eraf haalt kun je hem zien zitten. Het is een schuifje, dus het lijkt niet op een gewone portierschakelaar.

Misschien kun je die ook wel fixen door even flink WD40 te sproeien door het slot mechaniek, en wellicht kun je met een schroevendraaier het schuifje wel net bereiken zonder de plaat eraf te halen. Dan kan een paar keer volledig induwen ook wel helpen om het vuil ervan af te schrapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Henk, bedankt voor je reactie.

Ik heb het scherm weggehaald en zie twee draden( en zwarte en een grijze) lopen naar een soort van schakelaar. De deur haak zal hier waarschijnlijk kontakt mee maken, zodat de twee draden verbonden worden.

Als ik de twee draden tegen elkaar hou, gebeurt er echter niets. Geen licht gaat er branden in de cabine. Misschien is er een draadbreuk ergens. Waar zouden deze draden heen moeten lopen?

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Items 1 en 2 zijn inmiddels opgelost. De fan ging werken toen ik hem een klap op zijn kop gaf, het raam zakt weer helemaal naar beneden toen ik wat WD40 in de foam geleidingbanen spoot en iets in een holle metalen geleidestang voor het raam.

Blijft de achterklep schakelaar over.

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij kan ik ook het licht aan en uit zetten door op het knopje te drukken. Nadeel is dat als je het vergeet uit te zetten, dan blijft je binnenverlichting branden... --> accu leeg na 2 uur. Bij openen portier gaat de verlichting uit na 30 seconden.

Het licht gaat echter niet aan zodra ik de achterklep open. En dat zou wel moeten neem ik aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...