Spring naar bijdragen

goede axleswap


builder
 Share

Recommended Posts

Hangt er van af wat voor banden en vooral bandenmaat je eronder wilt gooien.

Wat voor motor ligt er in en is het ding eventueel opgevoerd ?

Wil je je assen zo breed mogelijk of enigzins origineel houden ( bij grijs kenteken heb je beperkingen ).

Wat ga je precies doen met het ding recreatief/trophy's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 401 Torque en power zou ik geen risiko's nemen en onmiddelijk voor echt sterk spul gaan.

bv:assen van een Pic-up Blazer(6.2diesel heeft dana 60 voor en orgineel detroidlocked14bolt achter 4.56/1 asverhouding.)

Voor Japans spul:laatste generatie Nissan Patrol assen(model met de 3liter moter) Zijn betaalbaar te vinden omdat de moter van dit model vlug stuk gaat.Deze assen hebben de sterkste homokineten wat er te vinden zijn op de en de diffrentieels liggen juist. 4.56/1 asverhouding.(ook te vinden met orginele 100%sper in de achteras.)

Wil je het bij JEEP-assen houden? :de assen van de Kaiser M715 (of 725) Dana 60 voor en dana 70 achter. asverhouding=5.89:1

Vooras heeft niet zo sterke orginele kruisjes maar kan gemakkelijk upgraded worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die 9" meen ik in explorers en bronco's en de D44 voor zijn in meer Jeeps gebruikt. (wagoneers e.d.)

Ik zou in jouw geval voor D44 wagoneer assen gaan. Meestal heb je dan meteen je diff aan de goede kant zitten.

Bronco assen is een goed swap voor bv YJ en Cherokees. Voor diff. aan de bestuurders kant.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ze gevonden maar zijn die even sterk als die van een wagoneer?

ik heb ook een email gestuurd naar iemand die chevy k5 blazers te koop heeft voor sloop

welke assen zijn dit dan?

dus ik kan geen assen steken als het diff aan de bestuurderskant staat?

mijn cardan staat toch gewoon scheven en ik krijg mss wel meer speling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HAd ze ook al zien staan, vooras is oude type met closed knuckle, is minder sterk dan de latere open knuckle d 44´s.

Flory had een paar D60´s uit een blazer binnen zag ik (vooras)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus ik kan geen assen steken als het diff aan de bestuurderskant staat?

mijn cardan staat toch gewoon scheven en ik krijg mss wel meer speling

het verschil is veel te groot.

Als je toch andere assen steek zou ik zowieso voor iets breder gaan en niet voor die smalspoor assen uit een cj5.

Ik wil voor mijn eigen cj het volgende

* achter d 44 uit een scout

* voor d 44 (narrow track eind jaren 70) uit een wagoneer , met de outer knuckles van mijn D30.

op die manier heb ik nog steeds 5x5.5 steek, heb ik bredere assen en een stuk meer stabiliteit en voor een relatief lage prijs een stuk sterkere assen dan origineel.

Maar als je naar 37" banden, lockers, en een healthy 401 gaat zou ik nog wa zwaarder gaan.

Kijk eens op geert zijn site: http://www.jeepershome.be/CJ-73.htm

Hij heeft een setje patrol assen onder zijn cj gestoken en rijdt nu met 36-ers rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HAd ze ook al zien staan, vooras is oude type met closed knuckle, is minder sterk dan de latere open knuckle d 44´s.

Flory had een paar D60´s uit een blazer binnen zag ik (vooras)

ik had ze ook zien liggen

komen van onder een k30

kwa breedte valt da eigenlijk nog goe mee

37" bogger

ne geprepareerde 401

en lockers

ik denk ni da d44 da nog zullen aankunnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Onder de CJ5 van mijn vrouw heb ik een Dana60 achteras en Dana44 vooras gezet. De assen komen van een Pick-up truck. Standaard voorzien van 4.10 en 8x6.5" boutpatroon voor de velgen. Onder de jeep zitten 36" banden.

Assen van een K30 zou ook kunnen, maar deze assen zijn behoorlijk aan het gewicht. Vooas Dana60 en achteras GM-14-bolt. Elke as weegt volgens mij zeker 170 kg. Vaak zit er standaard 4.56 in de assen.

Jos Reuling

het verschil is veel te groot.

Als je toch andere assen steek zou ik zowieso voor iets breder gaan en niet voor die smalspoor assen uit een cj5.

Ik wil voor mijn eigen cj het volgende

* achter d 44 uit een scout

* voor d 44 (narrow track eind jaren 70) uit een wagoneer , met de outer knuckles van mijn D30.

op die manier heb ik nog steeds 5x5.5 steek, heb ik bredere assen en een stuk meer stabiliteit en voor een relatief lage prijs een stuk sterkere assen dan origineel.

Maar als je naar 37" banden, lockers, en een healthy 401 gaat zou ik nog wa zwaarder gaan.

Kijk eens op geert zijn site: http://www.jeepershome.be/CJ-73.htm

Hij heeft een setje patrol assen onder zijn cj gestoken en rijdt nu met 36-ers rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...