Spring naar bijdragen

Gastank inbouwen M38A1


pinky
 Share

Recommended Posts

wie kan mij raad geven over het nog in te bouwen gastank voor een Nekaf M38A1 ?

Omdat de auto niet meer voor de APK hoeft, zou ik een 2e handse gastank kunnen laten inbouwen, of raden jullie mij dat af ??

En wat zou het ongeveer kosten, Gas laten inbouwen ??

Bedankt

Ingrid

:P Sinds 3 dagen de gelukkige eigenares van een M38A1 :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !!!:wacko:

Voor een impco installatie zou je zo'n 1600 tot 1800 euro inclusief kwijt zijn.

Wil je wat goedkoper dan kun je bijvoorbeeld een Italiaans merk laten inbouwen voor iets meer als 1000 euro inclusief.

Echter een 2e hands installatie zou ik niet zo snel doen, een lpg installatie bouw je niet in om volgend jaar je auto weer weg te doen dus kwaliteit en levensduur mogen best zwaar meetellen vind ik zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wie kan mij raad geven over het nog in te bouwen gastank voor een Nekaf M38A1 ?

Omdat de auto niet meer voor de APK hoeft, zou ik een 2e handse gastank kunnen laten inbouwen, of raden jullie mij dat af ??

En wat zou het ongeveer kosten, Gas laten inbouwen ??

Bedankt

Ingrid

:D Sinds 3 dagen de gelukkige eigenares van een M38A1 :P

apk moet wel als er lpg in ligt

in zo´n oude kan een gewone instalatie in ± 900 gewoon een nieuwe instalatie

een gebruikte tank kan kijk wel of er een E67 keuringsmerk in

staat dan mag dat

veel plezier met je nekaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je gas inbouwen in een M38A1 (Nekaf??).

Het is niet bepaald een auto waarmee je erg veel kilometers gaat rijden en je hebt al zo weinig ruimte in zo'n ding. En inderdaad moet je in de nieuwe APK-regeling toch wel weer jaarlijks naar de APK, terwijl je benzine M38a1-vriendjes dat nooit meer hoeven. Ik heb een paar auto's waar gas in zat toen ik ze kocht en bij 1:4 maakt het rijden inderdaad "haalbaar", maar verder vind ik het vooral gedoe met extra componenten, ruimteverlies en extra gewicht. Bij mijn CJ zou ik het nooit doen. Ook al rijdt hij 1:6/7 zo'n beetje. Een voordeel van LPG is wel dat het schoner rijdt, maar heb je dat over voor het milieu???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

IK heb mijn M38 A1 omgebouwd op lpg , ongeveer 1O jaar geleden en niets dan lof . Ik heb de driehoek tussen de chassis balken uitgesneden en de achterste balk verstevigd . Ik heb daar een LPG vat tussen gebouwd en heb de jeep een bodylift gegeven om alles er onder te krijgen . Ik heb nu de volledige ruimte achter in , een jeep die hoger op zijn poten staat en veel mooier oogt. Vraagt wel wat werk omdat je de openingen voor de pedalen moet herzetten en het stuur vraagt ook zo zijn problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
wie kan mij raad geven over het nog in te bouwen gastank voor een Nekaf M38A1 ?

Omdat de auto niet meer voor de APK hoeft, zou ik een 2e handse gastank kunnen laten inbouwen, of raden jullie mij dat af ??

En wat zou het ongeveer kosten, Gas laten inbouwen ??

Bedankt

Ingrid

:blink: Sinds 3 dagen de gelukkige eigenares van een M38A1 :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
wie kan mij raad geven over het nog in te bouwen gastank voor een Nekaf M38A1 ?

Omdat de auto niet meer voor de APK hoeft, zou ik een 2e handse gastank kunnen laten inbouwen, of raden jullie mij dat af ??

En wat zou het ongeveer kosten, Gas laten inbouwen ??

Bedankt

Ingrid

:P Sinds 3 dagen de gelukkige eigenares van een M38A1 :P

Hallo ingrid

Je moet er wel rekening mee houden dat je de kleppen en klepzittingen wel moet aanpassen.Dit heeft te maken met de verbrandingstemperatuur van het gas.Je hoeft het niet te doen , maar dan moet je wel regelmatig je kleppen bij stellen.Je moet ze dan iets ruimer zetten dan bij benzine.Doe je dit niet heb je de kans dat je kleppen verbranden en/of je klepzittingen.

Ik weet niet of je veel met je nekaf gaat rijden , maar het loont de moeite om even uit te rekenen wat voor winst je hebt met gas .Als je uitgerekend bent zal je dit tegenvallen .veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik raad het absoluut aan. Ik heb er ook gas inzitten met een druppelsmering van flashlube. Ik heb geen speciale kleppen enz enz. En rijd al 20000 km op gas en nog nooit 1 klep aangeraakt. Hij draait nog altijd als een zonnetje. Verder merk je het vermogen verlies bijna niet. Mijn tank zit zeer mooi ingebouwt. als je wilt kan ik hier wel een paar foto's van mailen.

Groeten Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...