pinky Geplaatst October 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2007 wie kan mij raad geven over het nog in te bouwen gastank voor een Nekaf M38A1 ? Omdat de auto niet meer voor de APK hoeft, zou ik een 2e handse gastank kunnen laten inbouwen, of raden jullie mij dat af ?? En wat zou het ongeveer kosten, Gas laten inbouwen ?? Bedankt Ingrid Sinds 3 dagen de gelukkige eigenares van een M38A1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !!! Voor een impco installatie zou je zo'n 1600 tot 1800 euro inclusief kwijt zijn. Wil je wat goedkoper dan kun je bijvoorbeeld een Italiaans merk laten inbouwen voor iets meer als 1000 euro inclusief. Echter een 2e hands installatie zou ik niet zo snel doen, een lpg installatie bouw je niet in om volgend jaar je auto weer weg te doen dus kwaliteit en levensduur mogen best zwaar meetellen vind ik zelf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 wie kan mij raad geven over het nog in te bouwen gastank voor een Nekaf M38A1 ?Omdat de auto niet meer voor de APK hoeft, zou ik een 2e handse gastank kunnen laten inbouwen, of raden jullie mij dat af ?? En wat zou het ongeveer kosten, Gas laten inbouwen ?? Bedankt Ingrid Sinds 3 dagen de gelukkige eigenares van een M38A1 apk moet wel als er lpg in ligt in zo´n oude kan een gewone instalatie in ± 900 gewoon een nieuwe instalatie een gebruikte tank kan kijk wel of er een E67 keuringsmerk in staat dan mag dat veel plezier met je nekaf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrislinford Geplaatst November 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2007 Waarom zou je gas inbouwen in een M38A1 (Nekaf??). Het is niet bepaald een auto waarmee je erg veel kilometers gaat rijden en je hebt al zo weinig ruimte in zo'n ding. En inderdaad moet je in de nieuwe APK-regeling toch wel weer jaarlijks naar de APK, terwijl je benzine M38a1-vriendjes dat nooit meer hoeven. Ik heb een paar auto's waar gas in zat toen ik ze kocht en bij 1:4 maakt het rijden inderdaad "haalbaar", maar verder vind ik het vooral gedoe met extra componenten, ruimteverlies en extra gewicht. Bij mijn CJ zou ik het nooit doen. Ook al rijdt hij 1:6/7 zo'n beetje. Een voordeel van LPG is wel dat het schoner rijdt, maar heb je dat over voor het milieu??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst December 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2007 IK heb mijn M38 A1 omgebouwd op lpg , ongeveer 1O jaar geleden en niets dan lof . Ik heb de driehoek tussen de chassis balken uitgesneden en de achterste balk verstevigd . Ik heb daar een LPG vat tussen gebouwd en heb de jeep een bodylift gegeven om alles er onder te krijgen . Ik heb nu de volledige ruimte achter in , een jeep die hoger op zijn poten staat en veel mooier oogt. Vraagt wel wat werk omdat je de openingen voor de pedalen moet herzetten en het stuur vraagt ook zo zijn problemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cor vd Meulen Geplaatst May 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2008 wie kan mij raad geven over het nog in te bouwen gastank voor een Nekaf M38A1 ?Omdat de auto niet meer voor de APK hoeft, zou ik een 2e handse gastank kunnen laten inbouwen, of raden jullie mij dat af ?? En wat zou het ongeveer kosten, Gas laten inbouwen ?? Bedankt Ingrid Sinds 3 dagen de gelukkige eigenares van een M38A1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cor vd Meulen Geplaatst May 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2008 Ingrid ik heb sinds febr 2006 LPG in onze Nekaf. we hebben dit inlaten bouwen bij gebr v Orsouw in Eindhoven de gehele prijs was met een 80 ltr tank en boven smering toestel voor rond de 1350 euro Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
verburgtmartin Geplaatst June 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2008 wie kan mij raad geven over het nog in te bouwen gastank voor een Nekaf M38A1 ?Omdat de auto niet meer voor de APK hoeft, zou ik een 2e handse gastank kunnen laten inbouwen, of raden jullie mij dat af ?? En wat zou het ongeveer kosten, Gas laten inbouwen ?? Bedankt Ingrid Sinds 3 dagen de gelukkige eigenares van een M38A1 Hallo ingrid Je moet er wel rekening mee houden dat je de kleppen en klepzittingen wel moet aanpassen.Dit heeft te maken met de verbrandingstemperatuur van het gas.Je hoeft het niet te doen , maar dan moet je wel regelmatig je kleppen bij stellen.Je moet ze dan iets ruimer zetten dan bij benzine.Doe je dit niet heb je de kans dat je kleppen verbranden en/of je klepzittingen. Ik weet niet of je veel met je nekaf gaat rijden , maar het loont de moeite om even uit te rekenen wat voor winst je hebt met gas .Als je uitgerekend bent zal je dit tegenvallen .veel succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst June 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2008 Ik raad het absoluut aan. Ik heb er ook gas inzitten met een druppelsmering van flashlube. Ik heb geen speciale kleppen enz enz. En rijd al 20000 km op gas en nog nooit 1 klep aangeraakt. Hij draait nog altijd als een zonnetje. Verder merk je het vermogen verlies bijna niet. Mijn tank zit zeer mooi ingebouwt. als je wilt kan ik hier wel een paar foto's van mailen. Groeten Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2008 Topic starter: Pinky Laatste activiteit: 01 nov 2007 00:29 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.