Spring naar bijdragen

Rookpluimen uit olievulbuis


Gast Iwan Overmars
 Share

Recommended Posts

Gast Iwan Overmars

Als mijn Jeep op temperatuur is komen er rookpluimen uit de olievulbuis, ook bij stationair draaien. Is dit normaal of kan ik hier iets aan doen?

De filterdop die erop zit is wel redelijk vervuild.

Ander vraagje, vanmiddag geprobeerd of ik het talud bij een snelweg op kon rijden. in 2-hoog had ik na 3 meter geen grip meer, maar in de 4-laag geen probleem. Alleen toen ik de wagen naar beneden liet rijden, achterwaarts, viel hij stil. Ik had de koppeling ingetrapt en met de rem doserend. Daarna startte hij erg moeilijk. Iemand hier een verklaring voor? De helling was, schat ik, zo'n 40 graden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de motor afslaat en moeilijk wil starten komt doordat de carburateur overloopt op zo'n steile helling. Dat is zo'n beetje de grootste irritatie die een 4x4 rijder met carburateur tegenkomt....

als je l.p.g in je jeep legt dan heb je dit probleem niet. ik weet wel dat het gas er is om op te koken :wacko:. maar bij mij ligt er ook l.p.g. in
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Iwan Overmars
Of, je carterontluchting ziet verstopt, b.v. met sludge.

Waar kan ik deze ontluchting vinden (amc360) om hem schoon te maken?

Btw, misschien heb ik een beetje overdreven met "mijn rookpluimen", het zijn meer transparante gassen die je ziet; geen blauwe rook.

Voor de rest draait de motor echt als een zonnetje. Als een en ander vast zou zitten, dan zou ik dit wel merken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iwan, zou gauw je je zorgen begint te maken over de staat van je AMC, denk dan maar dat die zorgen terecht zijn. Prima motoren maar eenmaal versleten is het ook gedaan. Een revisie van een V8 longblock kost al gauw 2500 euro ga maar eens na of je voor dat geld geen nieuwe grotere motor hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een revisie van een V8 longblock kost al gauw 2500 euro ga maar eens na of je voor dat geld geen nieuwe grotere motor hebt?

als het bij mijn AMC V8 zover is dan leg ik voor dat geld er een hagelnieuwe Chevy 350 in uit een krat. en van een Chevy zijn veel meer onderdelen van te krijgen dan van een AMC. en goedkoper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...