Gast Iwan Overmars Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 Als mijn Jeep op temperatuur is komen er rookpluimen uit de olievulbuis, ook bij stationair draaien. Is dit normaal of kan ik hier iets aan doen? De filterdop die erop zit is wel redelijk vervuild. Ander vraagje, vanmiddag geprobeerd of ik het talud bij een snelweg op kon rijden. in 2-hoog had ik na 3 meter geen grip meer, maar in de 4-laag geen probleem. Alleen toen ik de wagen naar beneden liet rijden, achterwaarts, viel hij stil. Ik had de koppeling ingetrapt en met de rem doserend. Daarna startte hij erg moeilijk. Iemand hier een verklaring voor? De helling was, schat ik, zo'n 40 graden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 Je motor is waarschijnlijk aan een revisie toe als er rook uit de vulpijp komt Dat de motor afslaat en moeilijk wil starten komt doordat de carburateur overloopt op zo'n steile helling. Dat is zo'n beetje de grootste irritatie die een 4x4 rijder met carburateur tegenkomt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 rookpluimen dat heb ik nog niet meegemaakt met mijn V8 304. maar oliedampen wel uit de olievulpijp. maar dat is een normaalste zaak van de wereld. en wat voor kleur rook komt er uit je olievulpijp zwart, blauw, of wit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 rookpluimen dat heb ik nog niet meegemaakt met mijn V8 304. ik wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 Dat de motor afslaat en moeilijk wil starten komt doordat de carburateur overloopt op zo'n steile helling. Dat is zo'n beetje de grootste irritatie die een 4x4 rijder met carburateur tegenkomt.... als je l.p.g in je jeep legt dan heb je dit probleem niet. ik weet wel dat het gas er is om op te koken . maar bij mij ligt er ook l.p.g. in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 blauwe rook, veel carterdruk geeft aan dat de verbrandingsgassen en druk langs de zuigerveren glippen. reden zuigerveren kunnen vast zitten of versleten zijn. gaat vaak gepaard met olieverbruik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dieseltank Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 Of, je carterontluchting ziet verstopt, b.v. met sludge. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 Of, je carterontluchting ziet verstopt, b.v. met sludge. ja, dat is het gevolg ervan:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Iwan Overmars Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 Of, je carterontluchting ziet verstopt, b.v. met sludge. Waar kan ik deze ontluchting vinden (amc360) om hem schoon te maken? Btw, misschien heb ik een beetje overdreven met "mijn rookpluimen", het zijn meer transparante gassen die je ziet; geen blauwe rook. Voor de rest draait de motor echt als een zonnetje. Als een en ander vast zou zitten, dan zou ik dit wel merken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 Aan de olievuldop zit de ontluchting. Om te kijken hoe het met je zuigerveren/cilinders gesteld is zul je de compressie van de cilinders moeten meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 Of, je carterontluchting ziet verstopt, b.v. met sludge. of het pvc klepje zit verstopt. maar dan gaat ie ook olie lekken via de keeringen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 achter op je intake zit ook je pcv klep die een deel van deze dampen via je carb laat verbranden. Je kunt hetzelfde doen met je olievul dop (slangetje aansluiten op je carb of luchtfilterhuis) Was origineel ook zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maarten de Boer Geplaatst October 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 15, 2007 Iwan, zou gauw je je zorgen begint te maken over de staat van je AMC, denk dan maar dat die zorgen terecht zijn. Prima motoren maar eenmaal versleten is het ook gedaan. Een revisie van een V8 longblock kost al gauw 2500 euro ga maar eens na of je voor dat geld geen nieuwe grotere motor hebt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2007 Een revisie van een V8 longblock kost al gauw 2500 euro ga maar eens na of je voor dat geld geen nieuwe grotere motor hebt? als het bij mijn AMC V8 zover is dan leg ik voor dat geld er een hagelnieuwe Chevy 350 in uit een krat. en van een Chevy zijn veel meer onderdelen van te krijgen dan van een AMC. en goedkoper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.