Spring naar bijdragen

stationair probleem bij koude motor (4,2 l + weber)


rickyj
 Share

Recommended Posts

Hele zomer (voor zover je van zomer kunt spreken..) redelijk probleemloos door gekomen. Echter nu 's ochtends met het iets kouder worden loopt ie aan het begin bij stationair onregelmatig en te langzaam ca. 600 toeren.

Ik heb een 4.2 l met weber carb, als ik em start gaat de motor ca. 1500 toeren draaien na klein beetje gas gaat ie normaal gesproken terug naar ca. 900 toeren. Echter deze week dus bovenstaande probleem.

Vermoed dat het iets is met de choke, maar ben een enorme leek op dit gebied. Kan iemand mij wat tips geven hoe dit probleem te verhelpen of waar op te letten?

Alvast bedankt,

grtn,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1500 toeren is denk ik net te weinig... geef 'm maar eens 1800 of 2000. wanner je dan een stootje gas geeft, na het starten, valt 'ie wel een trapje terug, maar blijft de choke nog een tijdje iets meer gas vasthouden.

Dat 1800 of 2000 toeren geven, dat moet dus gebeuren door afstelling van carb neem ik aan? Mm toch tijd om me iets meer te verdiepen in de weber....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...