Spring naar bijdragen

rickyj

Forum member
  • Aantal bijdragen

    23
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

rickyj's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Dat 1800 of 2000 toeren geven, dat moet dus gebeuren door afstelling van carb neem ik aan? Mm toch tijd om me iets meer te verdiepen in de weber....
  2. Hele zomer (voor zover je van zomer kunt spreken..) redelijk probleemloos door gekomen. Echter nu 's ochtends met het iets kouder worden loopt ie aan het begin bij stationair onregelmatig en te langzaam ca. 600 toeren. Ik heb een 4.2 l met weber carb, als ik em start gaat de motor ca. 1500 toeren draaien na klein beetje gas gaat ie normaal gesproken terug naar ca. 900 toeren. Echter deze week dus bovenstaande probleem. Vermoed dat het iets is met de choke, maar ben een enorme leek op dit gebied. Kan iemand mij wat tips geven hoe dit probleem te verhelpen of waar op te letten? Alvast bedankt, grtn, Rick
  3. Allereerst dank voor de reactie's! fan raakt niet de koeltunnel torsie stangen staan in goede richting Bij nader onderzoek bleken er toch nog wel wat bouten los te zitten, waaronder de U-bouten en aan linker kant de schokdemper. Lijkt nu wat beter, nog steeds wel irritante rammel af en toe maar niet meer bij nemen van drempel maar op bv wel op hobbelige klinker weg. Rijdt nu nog ff zonder voorste panhard (polyurethaan bushings zijn in bestelling), zal daarna verslag uit brengen. groet, RIck
  4. Als ik over een drempel rijdt dan onstaat er een klapperend geluid aan de voorzijde. Heb al van alles gecheckt, in ieder geval zit er volgens mij niets los. Heb vandaag de voorste panhard stang verwijdert en zal daar nieuwe bushings in doen (zonder panhard stang geluid nog steeds aanwezig). Zit ook nieuwe transmissie rubber onder... T'ís enorm irritant, maar klinkt ook alsof het niet echt 'gezond' is.. Betreft een wrangler '87 met 4 inch liftkit. Iemand suggestie wat het kan zijn? grtn, Rick
  5. Ben maar weer eens met m'n dashboard meters aan de gang gegaan en alle contactjes schoon gemaakt. Het probleem is nu dat als ik het contact aan zet de benzine meter meteen vol uitslaat en de voltmeter net iets beweegt...als ik de jeep dan start gebeurt er met benzine meter helemaal niets (blijft op overvol staan) en de voltmeter komt net op 10V. Temperatuur en oliedruk doen het wel. Ik meet een spanning van 6V op de benzine meter (bruine draad en aarde op meter zelf gepakt). Het is net een nieuwe benzien meter die het wel ff heeft gedaan, ik kan me niet herinneren dat ik in de tussentijd met de bedrading ben geweest. Kan iemand mij tips geven wat er mogelijk aan de hand is? Het betreft een yj uit 87. grtn, Rick
  6. Aangzien ik zo'n nerd ben die nog niet een fotootje kan plaatsen, hierbij een link naar het type velg wat ik bedoel (type rechtsonderaan) http://www.4x4cars.nl/velgen/velgen.htm grtn, Rick
  7. Hallo, Ben op zoek naar 1 velg van het type: chrome modulair velg 15 inch, 8J (met ronde gaten) Als iemand er een over heeft hoor ik dat graag! grtn, Rick
  8. Bedankt voor de reacties! Ik heb met schroevendraaier de vergrendeling weggeduwd en toen kon ik wel met andere schroevendraier stelwieltje draaien. Opstellen lukt nl zonder die vergrendeling weg te duwen, maar de schoenen weer iets losser stellen dus niet..... grtn, Rick
  9. Heb via het gat aan de achterkant van de remankerplaat met een schroevendraaier de remmen opgesteld....echter rechtsachter iets te enthousiast. Kortom wiel wordt enorm geremd, maar dat afstelwieltje de andere kant op draaien door dat nogal kleine openingetje lukt dus niet. Iemand een tip? O ja de binnenkant van de remtrommel is iets ingesleten, waardoor de trommel er pas afgetrokken kan worden als remschoenen helemaal vrij zijn. grtn, Rick
  10. Onderstaande vond ik op internet....dacht zet het maar ff op het forum. Ik was dus bezig de verkeerde plug los te draaien. grtn, Rick -------------------------------------------------------------------------------- the Ba10/5 Peugeot 5-sp was used up until mid-production of '89 ... it's split front to rear as PhantomD AKA Zach posts... The fill, drain plugs on the Peugeot tranny take an 8m square bit... Something VERY important to look at when working with these Peugeots... Ensure that you're using the "fill hole" when filling the tranny! The passenger's side of the Ba10/5 has qty=2 "plugs"... Way too many people (and shops) believe that the plug located mid-way along the side is the proper fill hole. It is NOT! The correct fill hole for the Ba10/5 is located directly above the tranny cross-member on the passenger's side. Go figure, the most difficult one to reach! The hole that most people are filling to is a hole that could be used by a 5th gear switch (if this application was so equipped; it is not). Unfortunately, filling the Ba10/5 from the 5th gear switch hole will leave the tranny nearly a quart LOW on lube. -- The Ba10/5 is only a medium-duty 5-sp and does NOT have a great reputation anyway... leaving it a quart low will guarantee your displeasure with the tranny!
  11. Kun je de olie aftappen zonder eerst de dwarsplaat waar de bak op rust te demonteren of moet die er eerst af? Enne weet iemand toevallig wat je het beste kunt gebruiken om de plug los te draaien? De tussenbak olie is inmiddels ververst...moest ca, 1,5 liter in..had 2 liter gekocht...ca, 0,5 liter over mezelf heen gegoten..ach alle begin is moeilijk en ik heb geen last meer van droog haar . grtn, Rick
  12. Ben der ook achter waarom de voltmeter het niet doet, de stekker die je achterin de meter houder doet is mee gerommeld. De koperen strip die naar de voltmeter loopt maakt geen verbinding met de stekker...de stekker is op die plaats leeg (2e pen van rechts boven gezien). Weet iemand welke kleur er daar heen zou moeten gaan? O ja de oliedruk meter had een aarde probleem, maar is nu bij demontage gesneuveld...dus hopelijk dat een nieuw exemplaar het weer doet. Nou ik hoop dat iemand wat helderheid kan verschaffen. grtn, Rick
  13. Ik ga zo'n trekker wel bestellen bij 4WD...tja maar om alleen voor zo'n dingetje een bestelling in de US te doen...kortom een zeer goede reden om meer spullen te bestellen ! Dus er kan wat mij betreft wel een slotje op.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...