Spring naar bijdragen

Dimlicht automatisch overdag


Recommended Posts

Heeft iemand een idee om het dimlicht van mijn WJ automatisch te laten schakelen?

Ik weet dat de Amerikaanse modellen een mogelijkheid hebben om te switchen naar een Canadese uitvoering waarbij het dan mogelijk wordt, maar volgens zeggen kan dat bij de Europese modellen niet

Even in het manual gezocht. Kwestie van een relay bijplaatsen op positie links boven bij de zekeringen aan de bestuurderszijde. Type relais is

---87

85--- 86

---30

Gr. JPK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enabling the Daytime running lights feature (USA models) The daytime running light (DRL) feature is standard on Canadian Grand Cherokee models but can also be enabled for 1999-2004 U.S. models (dealer visit required).

1. Replace the existing low beam relay with a DRL relay (P/N 56042677AA).

2. Change the vehicle country code to "Canada" with a DRBIII® tool.

3. Reset the BCM so the country code change remains in memory.

Dit is wat mij zover bekend is. In welk manual heb jij de gegevens gevonden?, dit omdat het werkplaats handboek ook terugverwijst naar de Canadese versie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in sommige landen is overdag licht verplicht

canada en in europa iig noorwegen?

vandaar dat dat er in zit, is een optie.

nu heb ik nog niet in FSM gekeken, maar bij de ZJ heb dan je ook een andere lichtschakelaar.

geen idee of het ook nodig is bij de WJ.

voorbeeld van ZJ

post-35-12873016697114_thumb.jpg

maar daarna was / is het wel kwestie van relay plaatsen (bij ZJ onder de motorkap)

zal eens verder zoeken naar info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enabling the Daytime running lights feature (USA models) The daytime running light (DRL) feature is standard on Canadian Grand Cherokee models but can also be enabled for 1999-2004 U.S. models (dealer visit required).

1. Replace the existing low beam relay with a DRL relay (P/N 56042677AA).

2. Change the vehicle country code to "Canada" with a DRBIII® tool.

3. Reset the BCM so the country code change remains in memory.

Dit is wat mij zover bekend is. In welk manual heb jij de gegevens gevonden?, dit omdat het werkplaats handboek ook terugverwijst naar de Canadese versie

ow.......wel lezen Beest!!

dan heb je hier je antwoord toch al?

andere relay, naar dealer en naar canadees zetten klaar?

of zou het zo niet opgaan voor de europeese versies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus toch een vraag voor bij de dealer

Daar ben ik dus al geweest.

De Europese modellen worden in Oostenrijk geassembleerd en verschillen wezenlijk met de amerikaanse modellen op dit punt. Dus. m.a.w. coderen naar Canada is niet mogelijk. (Het relais kan er wel in trouwens).

Ja, en de vraag waarom? Als je in landen rijdt waar verlichting verplicht is en je vergeet het toevallig even aan te zetten, dan is de bekeuring toch wel van dien aard dat je het automatisch wil zetten.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Relais met tijdvertraging van een paar seconden parallel over dimlichtknopje, aangestuurd door contactslot??? Of door spanning van dynamo, branden je lichten alleen als de motor draait....

Charon

Ik heb een compleet relais liggen maar volgens zeggen kan deze zo maar niet worden ingebouwd vanwege een afwijkende bedrading??

Hierbij ook het schema:

yqsrbp.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik dus al geweest.

De Europese modellen worden in Oostenrijk geassembleerd en verschillen wezenlijk met de amerikaanse modellen op dit punt. Dus. m.a.w. coderen naar Canada is niet mogelijk. (Het relais kan er wel in trouwens).

Ja, en de vraag waarom? Als je in landen rijdt waar verlichting verplicht is en je vergeet het toevallig even aan te zetten, dan is de bekeuring toch wel van dien aard dat je het automatisch wil zetten.:lol:

Volgens mij een kwestie van het genoemde relais plaatsen. Werkt het niet, kan je altijd nog even langs iemand met OBD3 om dit te laten coderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...