laredo Geplaatst September 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2007 hoe kan ik zien aan mijn koppelings plaat of hij versleten is??? heb nog een 10,5 inc liggen van een oude cj drukgroep en plaat maar weet niet goed of ze nog goed zijn.. hoe kan ik dat zien.. in de plaat zitten nog de diagonaal groven in dat wel?? dus?? hoe kan ik de drukgroep en plaat controleren????? groetjesss laredo wie heeft er ervaring in een TF 727 automaat van een wagoneer op een dana 300 tussenbak van cj..monteren. zou zo moeten passen.. .. maar weet het niet zeker... wie heeft het ooit geprobeerd???? ervaringen???? groetjesssssssss laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst September 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2007 hoe kan ik zien aan mijn koppelings plaat of hij versleten is???heb nog een 10,5 inc liggen van een oude cj drukgroep en plaat maar weet niet goed of ze nog goed zijn.. hoe kan ik dat zien.. in de plaat zitten nog de diagonaal groven in dat wel?? dus?? hoe kan ik de drukgroep en plaat controleren????? groetjesss laredo De voering moet nog voldoende aanwezig zijn, de klinknagels moeten echt verzonken liggen en de veren moeten vastzitten, geen speling of beweging. De drukgroep moet mooi vlak zijn en geen oneffenheden hebben op het draaivlak. Suc6! Met bak/tussenbak geen ervaring Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst September 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2007 wie heeft er ervaring in een TF 727 automaat van een wagoneer op een dana 300 tussenbak van cj..monteren. zou zo moeten passen.. .. maar weet het niet zeker... wie heeft het ooit geprobeerd???? ervaringen???? groetjesssssssss laredo Het kan wel .... als je die link leest ...er zijn een paar oplosbare problemen.. http://www.jeeptech.com/convtrans/conv727.html Groeten Glenn.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst September 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2007 als je nu een goeie koppelingsplaat wilt hebben. dan moet je er een half sintel op monteren. word niet zo snel warm. hij pakt hem beter. en slijt minder hard dan een originele. ik zelf heb er ook een in mijn Jeep zitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst September 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2007 als je nu een goeie koppelingsplaat wilt hebben. dan moet je er een half sintel op monteren. word niet zo snel warm. hij pakt hem beter. en slijt minder hard dan een originele. ik zelf heb er ook een in mijn Jeep zitten wat is een half sintel ??? is dat een merk ??? wa kost da ?? groetjes laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2007 'k heb ook al ff gezocht... géén idee wat het is.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst September 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2007 Ken wel de sinter koppeling. Even van een ander forum geleend: ...de feitelijke naam is sintermetaalkoppeling, een koppeling waarbij op de drukplaat stukjes sintermetaal zijn aangebracht die een zeer hogen wrijvingscoëfficient hebben (vele malen hoger dan bij een gewone koppeling). Zulke koppelingen bijten veel aggressiever bij het laten opkomen van het koppelingspedaal...daar waar de gewone heel veel "speling" en gevoel in de voet toelaat gaat deze over van "slip" naar "grip" in een paar cm pedaalslag (moet je even aan wennen). Het wordt veelal gebruikt voor wagens met vrij zwaar getunede motor omdat anders het motorkoppel te groot zou zijn voor de gewone koppeling. Misschien in jouw geval vond de eigenaar het leuk om met zulke koppeling rond te rijden om het "sport" gevoel wat te beleven??? Vind het wel raar dat je heirvoor kiest want je boet oneindig veel comfort in... => met comfort bedoel ik "schokken" zoals je zelf al aangaf...de sintermetaalkopeling bevat immers geen tangentiale veren...deze veren op een gewone koppeling vangen de schokken op bij snelheidsverschillen tussen de eigenlijke drukplaat en de as waarop deze drukplaat draait...met andere woorden, deze snelheidsverschillen komen telkens voor wanneer je koppelt en ontkoppelt (plaat grijpt aan op vliegwiel of omgekeerd) en de tangentiale veren vangen deze schokken op... Het is dus doodnormaal dat je schokt bij wegrijden of gaslossen met zulke koppelingen...als het hier een wagen betreft om mee op de gewone weg te rijden, zou ik er een gewone laten onder steken...voor circuit komt het eventueel van pas. Over een half sinter kan ik niks vinden.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst September 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2007 de half sintel of sinter(klaas) koppelingsplaat ziet erzo uit. het is een soort kopervoering die om en om zit. de helft is normale voering en de andere helft is een soort kopervoering. en ze zijn ook te koop bij 4wd.com Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.