Spring naar bijdragen

koppelings plaat


laredo
 Share

Recommended Posts

hoe kan ik zien aan mijn koppelings plaat of hij versleten is???

heb nog een 10,5 inc liggen van een oude cj drukgroep en plaat maar weet niet goed of ze nog goed zijn.. hoe kan ik dat zien.. in de plaat zitten nog de diagonaal groven in dat wel?? dus??

hoe kan ik de drukgroep en plaat controleren?????

groetjesss laredo

wie heeft er ervaring in een TF 727 automaat van een wagoneer op een dana 300 tussenbak van cj..monteren.

zou zo moeten passen.. :thumbsup:.. maar weet het niet zeker...

wie heeft het ooit geprobeerd????

ervaringen????:huh:

groetjesssssssss laredo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe kan ik zien aan mijn koppelings plaat of hij versleten is???

heb nog een 10,5 inc liggen van een oude cj drukgroep en plaat maar weet niet goed of ze nog goed zijn.. hoe kan ik dat zien.. in de plaat zitten nog de diagonaal groven in dat wel?? dus??

hoe kan ik de drukgroep en plaat controleren?????

groetjesss laredo

De voering moet nog voldoende aanwezig zijn, de klinknagels moeten echt verzonken liggen en de veren moeten vastzitten, geen speling of beweging.

De drukgroep moet mooi vlak zijn en geen oneffenheden hebben op het draaivlak.

Suc6!

Met bak/tussenbak geen ervaring :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wie heeft er ervaring in een TF 727 automaat van een wagoneer op een dana 300 tussenbak van cj..monteren.

zou zo moeten passen.. :huh:.. maar weet het niet zeker...

wie heeft het ooit geprobeerd????

ervaringen????:thumbsup:

groetjesssssssss laredo

Het kan wel .... als je die link leest ...er zijn een paar oplosbare problemen..:thumbsup:

http://www.jeeptech.com/convtrans/conv727.html

Groeten Glenn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je nu een goeie koppelingsplaat wilt hebben. dan moet je er een half sintel op monteren. word niet zo snel warm. hij pakt hem beter. en slijt minder hard dan een originele. ik zelf heb er ook een in mijn Jeep zitten

wat is een half sintel ??? is dat een merk ??? wa kost da ??

groetjes laredo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ken wel de sinter koppeling.

Even van een ander forum geleend:

...de feitelijke naam is sintermetaalkoppeling, een koppeling waarbij op de drukplaat stukjes sintermetaal zijn aangebracht die een zeer hogen wrijvingscoëfficient hebben (vele malen hoger dan bij een gewone koppeling).

Zulke koppelingen bijten veel aggressiever bij het laten opkomen van het koppelingspedaal...daar waar de gewone heel veel "speling" en gevoel in de voet toelaat gaat deze over van "slip" naar "grip" in een paar cm pedaalslag (moet je even aan wennen).

Het wordt veelal gebruikt voor wagens met vrij zwaar getunede motor omdat anders het motorkoppel te groot zou zijn voor de gewone koppeling. Misschien in jouw geval vond de eigenaar het leuk om met zulke koppeling rond te rijden om het "sport" gevoel wat te beleven??? Vind het wel raar dat je heirvoor kiest want je boet oneindig veel comfort in...

=> met comfort bedoel ik "schokken" zoals je zelf al aangaf...de sintermetaalkopeling bevat immers geen tangentiale veren...deze veren op een gewone koppeling vangen de schokken op bij snelheidsverschillen tussen de eigenlijke drukplaat en de as waarop deze drukplaat draait...met andere woorden, deze snelheidsverschillen komen telkens voor wanneer je koppelt en ontkoppelt (plaat grijpt aan op vliegwiel of omgekeerd) en de tangentiale veren vangen deze schokken op...

Het is dus doodnormaal dat je schokt bij wegrijden of gaslossen met zulke koppelingen...als het hier een wagen betreft om mee op de gewone weg te rijden, zou ik er een gewone laten onder steken...voor circuit komt het eventueel van pas.

Over een half sinter kan ik niks vinden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...