Simmerstyl Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Omdat mijn post bij het GRand Cherokee gedeelte een b-tje te ver off-topic ging hier maar een vervolg (hier te lezen:http://forum.jeepforum.nl/index.php?showtopic=927) Heb dus gister een ritje gemaakt in de wagen die ik op het ook had. Ziet op best nog wel gaaf uit. van typenummers (sj Xj Kj) weet ik nog niks af en kan dus niet zeggen welk type het is. de bak aan de achterkant is wat verhoogd en heeft geen lekkage. De kit-rand aan de buitenkant geeft wel wat scheuren,maar dat is kwestie van opnieuw laagje kit erover spuiten. Onder de motor-kap zag alles er nog bijzonder schoon en goed verzorgd uit. zaten net een nieuwe Radiateur in en tremmen onder. En motor loopt lekker. toch waren er wel wat min-puntjes. - de brandstofpomp loopt contenu. ook als je op gas rijd! De eigenaar heeft hier nu schakelaar tussengezet waarmee deze uit te zetten is. Hoe zit dat bij jullie?? loopt deze ook contenu?? - Oliedruk-meter werkt niet meer. is deze van groot belang? - owja, er zit ook wel een redelijke scheur in de voorruit.Voor de apk zal hij niet afgekeurd worden,maar zal tzt toch wel vervangen moeten worden. verder nog wat dingetjes over de auto: 100 l gastank automaat 40. HO knipperlichten zijn doorverbonden op dashboard. als je links aanzet zie je op dashboard links en rechts aangaan en omgekeerd Ik heb wel nog even een vraagje kwa verbruik op gas. wat verbruiken jullie zoal?? ik hoor verhalen van 1 op 4 en dan weer iets van 1 op 8 wat is jullie ervaring? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Het verbruik kan heel goed liggen tussen 1 op 4 en 1 op 8. Ik maak momenteel veel snelweg kilometers, mijn laatst gemeten verbruik lag over een afstand van 300 km op 1 op 7.225 Dus zou ik als ik veel 80 a 90 km/h zou rijden (hier in de polder) makkelijk op 1 op 8 moeten komen. Echter als je veel in de stad rijd zou 1 op 5 meer in de buurt komen. Bij gebruik van cruise control (werkt bij mij niet) zou je nog zuiniger moeten uitkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
W4ldor Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 er zit ook wel een redelijke scheur in de voorruitvolgens mij mag er voor de apk abs. geen scheur in je ramen zitten ( maar ik kan het mis hebben hoor ) Als je een glasverzekering hebt op je auto kun je hem gratis laten vervangen) Ter indicatie: in de ZJ ( = Grand Cherokee vorige model ( WJ huidige)) die kocht moest ook een nieuwe voorruit. De ruit opzich koste 130 euri excl. montage. knipperlichten zijn doorverbonden op dashboard Volgens mij is dat standaard in de XJ ( = Cherokee vorige model ) KJ = Jeep Liberty ; huidige model ( heet alleen in europa cherokee ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Een scheur in de voorruit is geen probleem voor de keuring, zolang hij niet "in het zicht" zit. Zie dit topic over mijn voorruit. Hier is hij gewoon mee goedgekeurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
W4ldor Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Ah ok weer wat geleerd 8-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Originally posted by Simmerstyl@Aug 15 2004, 11:44 knipperlichten zijn doorverbonden op dashboard. als je links aanzet zie je op dashboard links en rechts aangaan en omgekeerd Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Als ik links aanzet gaat het linker pijltje branden, en rechts (je raadt het al) het rechter pijltje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
W4ldor Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Ik heb laatst ook in een aantal XJ's proefgereden. Bij al die auto's knipperde beide pijltjes (tergelijker tijd) bij het links en rechts afgaan. Een van de autohandelaren wist me te vertellen dat dit standaard zo was.... Maar goed handelaren vertellen wel meer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Komt bij Wranglers ook wel voor.... een kennis van mij heeft dat ook bij z'n '92 Wrangler, terwijl bij mijn '87 YJ links en rechts wel gescheiden zijn! Maar dat zal toch het argument om de XJ te laten staan niet zijn???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simmerstyl Geplaatst August 15, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Originally posted by 87wrangler@Aug 15 2004, 14:44 Komt bij Wranglers ook wel voor.... een kennis van mij heeft dat ook bij z'n '92 Wrangler, terwijl bij mijn '87 YJ links en rechts wel gescheiden zijn! Maar dat zal toch het argument om de XJ te laten staan niet zijn???? <div align="right">← nee zeker is dit geen ergument zijn om hem te laten staan. dat is momenteel de verzekering. Ik heb x gekeken en toen viel verzekering wel mee. maar nu kom ik alleen maar verzekeringen tegen van 87 euro p/m!! te hoog vermogen voor mijn leeftijd denk ik :-( of betalen jullie ook zoveel? (P.s. om toch oven terug te komen op knipperlicht verhaal. hij was vroeger gescheiden, maar er is iets kapot en voor de apk moesten ze werken. goed toen heeft hij ze doorgebonden. zodat hij nu 2 kanten knippert) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
W4ldor Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 65 euri per maand ( 2 schade vrije jaren + 2personen inzittende verzekering ) bij centraal beheer. Die doen sowieso iets minder moeilijk. Kan vast nog goedkoper -> zie trosradar.nl -> autohulp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 167 euro per jaar.... WA + accesoires bij Centraal Beheer auto: '92 wrangler 4.0 HO bestuurder: 25 jaar, 0 schadevrije jaren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
W4ldor Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Hoe krijg je dat voor elkaar ?-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 0 jaren schadevrij? Da's toch niet zo moeilijk...... hebbie 'm wel eens zien rijden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Naja verzekeringtechnisch 0 schadevrije jaren.... eigleijk 7 schadevrije. Maar ik krijg dat voor elkaar door de verzekering door m'n pa te laten regelen die 9 schadevrije jaren heeft en een collectiviteitskorting via het werk heeft bij CB Scheelt nogal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
W4ldor Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 ik stel me bij deze beschikbaar voor adoptie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simmerstyl Geplaatst August 16, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 maar ff over die oliedruk meter, die werkt dus niet. heb geen idee wat ermee aan de hand is. kun je zonder? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simmerstyl Geplaatst August 17, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2004 goed over verzekering premie moet ik dan maar heen stappen en gewoon doen. maar kan iemand mij nog vertellen ofz die oli-druk meter nog van groot belang is?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst August 17, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2004 Nou ja in principe is het alleen een boodschapper van wat de olie in het blok doet.... Dus wanneer hij niet werkt weet je alleen niet hoeveel druk er in het blok is. Op zich is het dus niet van levensbelang maar met de tijd wel fijn om even te weten hoe het ervoor staat in 't motortje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst August 17, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2004 Ik zou de oliedruk meter wel laten maken voordat je hem koopt, dit is zeker van belang, dan weet je wat de oliedruk is. Tijdens stationair draaien (800t/min) moet hij in koede toestand 3-5 bar aangeven en als hij warm is 1,5-2 bar. Verder moet de meter meteen uitslaan zogou als je gas geeft. Als dit niet het geval is zou ik het niet zondermeer vertrouwen. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BassmanXJ Geplaatst August 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2004 hi ja en zo,n olie sensor is niet zo duur (ik was 55 euro kwijt voor een nieuwe) dus dat is het geld niet en je weet meteen of je olie druk hebt Gr Ron (Bassman) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.