Spring naar bijdragen

Even Voorstellen Cherokee 4.0 straight six


salgra
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Ik wilde mij even kort introduceren.

Ik ben hier nieuw want ik rij sinds 3 maanden in mijn Jeep Cherokee (1992) 4.0 high output met een handbak.

Ik ben 18 jaar oud en de jeep is dus mijn eerste auto geworden.

Ik ben er helemaal weg van! wat rijd die Jeep lekker zeg!

Heerlijk comfortabel en wat een power boven de 3500 toeren!!!!

Ik rij veel terrein met de jeep en hij is echt een beest.

Ik doe deze auto niet meer weg.

Uiteraard al nodige problemen gehad:yes:

-Radiator

-Electrische Koelfan

-hydrolische leiding gesmolten door uitlaat. ( ik snap trouwens het ontwerp niet die leiding loopt erg in de buurt van de uitlaat, vind ik enig sinds onhandig<_<), ( uiteraard gebeurde dit op het strand :unsure: )

-Geen Remmen meer toen ik om 5 uur in de ochtend op een kruising af ging met 120km/h ( dat levert overgens erg spannende situatie's op:wacko: )

Ondanks dezen probleempjes vind ik het een geweldige auto.

Het brandstof verbruik is hoog 1op8 en dan moet ik echt heeeel rustig rijden.

Ik vind het heel erg leuk dat ik dit forum ben tegen gekomen.

Tevens wil ik vast graag weten of jullie nog tips hebben qua onderhoud ed. en ik zou graag willen weten wat ik er absoluut WEL en wat absoluut NIET mee moet doen.

Ik heb het gevoel dat de auto niet tegen een beetje door rijden kan. Mijn pa had een 1996 Grand Cherokee 5.2 V8, een geweldige auto maar als je een kwartier 140km/h cruise control reed ging de bak al janken en maakt werkelijk de mooiste geluiden (hoogst irritant) . buiten dat er werd heel netjes gereden in die auto uit angst voor hoge kosten inmiddels heeft pa een mitsubishi Pajero 3.5 V6.

Als ik een beetje ga doorrijden in mijn Cherokee gaat ie dan stuk ( en wat zijn de zwakke punten ?

Allemaal veel Jeep plezier!!!

Scott:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier

alles kan kapot

een oude man kun je nog heel ver laten lopen mits in zn eigen tempo

een Amerikaanse auto is niet geschikt om hard te rijden.

Rij je met verstand gaat ie niet gauw kapot.

in 4x4 alleen in terrein.

Zorg dat je de juiste sapjes hebt in de assen , blok en versnellingsbakken.

:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Scott,

Leuk iemand van mijn leeftijd :lol:.. Ben eigenlijk al 20 geworden hehe.

Mijn eerste auto is ook Jeep Cherokee maar dan uit 1989 :P.

Ik heb hem nog steeds en rij ook nog steeds in.

Alhoewel hij te koop is aangeboden hier en op speurders. Mijn vader en ik vinden de cherokee te duur is geworden in het gebruik. We willen een sedan.

Erg jammer maar ooit heb ik wel weer een jeep :P. Misschien een Wrangler. Lijkt mij erg leuk.

Tot mijn jeep verkocht is, blijf ik met veel plezier in rijden:yes:. Al wel wat voorzichtiger. Moet wel heel blijven voor verkoop :).

Veel plezier ermee Scott. En rij ze. De mede jeepers hier, kunnen jou altijd helpen. Hebben ze bij mij gedaan, :unsure:

AnniFryslan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie leuke reactie's maar wel gelijk al even een vraagje.

Mijn jeep cherokee is op 180 KM/H begrensd. Nou is dat opzich hard zat en dat rij ik ook nooit maar nou reed ik laatst volgas 4 de versnelling 4500 rpm en dan grijpt de begrenzer wel heel abrupt in door volgens mij de motor gewoon uit te schakelen ( ik denk de injectie ) waardoor de Jeep opeens instabiel word als dit in een bocht gebeurd lijkt me dat gevaarlijk.

Ik wil de begrenzer het liefste buitenspel zetten om dit te voorkomen mocht ik ooit weer zo hard rijden. Ik ben handig en sleutel altijd zelf aan de jeep maar hoe ik de begrenzer er af moet halen is voor niet duidelijk.

bedankt groet scott

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi scott ik lees ik ben 18 en ik lees reed 180 en wil mijn begrenzer er af hebben

ik zou nog maar eens nadenken als ik jou was het kost je je auto maar nog erger het kost je ook je rijbewijs met je heb nog een punten rijbewijs dus ik zou als ik jou was maar ff makaan doen denk je niet en je begrenzer maar gewoon vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie leuke reactie's maar wel gelijk al even een vraagje.

Mijn jeep cherokee is op 180 KM/H begrensd. Nou is dat opzich hard zat en dat rij ik ook nooit maar nou reed ik laatst volgas 4 de versnelling 4500 rpm en dan grijpt de begrenzer wel heel abrupt in door volgens mij de motor gewoon uit te schakelen ( ik denk de injectie ) waardoor de Jeep opeens instabiel word als dit in een bocht gebeurd lijkt me dat gevaarlijk.

Ik wil de begrenzer het liefste buitenspel zetten om dit te voorkomen mocht ik ooit weer zo hard rijden. Ik ben handig en sleutel altijd zelf aan de jeep maar hoe ik de begrenzer er af moet halen is voor niet duidelijk.

bedankt groet scott

als je zohard wilt rijden zijn er twee mogelijkheden

1 cherokee inruilen en een ander merk auto kopen:)

2 cherokee inruilen en een srt8 kopen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

okee van harte met je jeep en rijbewijs (zolang je hem nog hebt)maar een jeep is echt niet een auto om hart mee te rijden tenzij je een kort leven wilt :D

maar een jeep geeft je toch wel veel bekijks en als je dan met 180 langs komt zien ze je weer nie toch zonde want wie in een jeep rijd word gezien

dus lekker kalm aan doen met je jeep en dan heb je ook niet echt veel onderhoud alleen wat brandstof kosten (das de enige wat een nadeel is bij een jeep):lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hah! iemand van mijn leeftijd! ik ben ook nieuw hier.

Mijn eerste auto moest een Jeep zijn, maar jammer genoeg is een wrangler voor mij net iets te duur

Ik heb een 1990 Jeep Cherokee XJ Limited.

Hij is een tikkie donkerder dan brandweer rood. Pas gekocht bij een handelaar in de buurt (drachten) misschien is ie wel van iemand van het forum geweest.

Hij is nog wel 'in need of some TLC', bij de dorpels achter heeft ie lekkere roestgaten, uitlaat is lek als een mandje en voor heeft ie echt nieuwe kruisjes nodig, misschien zelfs totaal andere aandrijfas.

De vorige eigenaar vondt het niet nodig die op tijd te vervangen...

Maar verder, Wat een Lekkere Bak!

Ik houd echt van dit type nu, ik kijk naar buiten uit het raam en daar staat ie mooi vierkant te zijn, wat nou stroomlijn !? is toch nergens goed voor :(

SA501310.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...