Spring naar bijdragen

Afslaan tijdens rijden


MvdB
 Share

Recommended Posts

Mijn Wrangler uit 88 heeft het volgende probleem.

Als ik weg rij slaat hij naar een paar minuten af.

Volgens mij electronisch. Als ik dan stop kan ik hem gelijk weer starten

en verder rijden zonder problemen.

Dit gebeurt maar 1 keer per dag en vervolgens komt het de gehele dag niet meer voor. Heeft iemand dit probleem wel is gehad? en weet iemand waar ik dit moet zoeken.

Graag jullie reacties

Gr. Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Wrangler uit 88 heeft het volgende probleem.

Als ik weg rij slaat hij naar een paar minuten af.

Volgens mij electronisch. Als ik dan stop kan ik hem gelijk weer starten

en verder rijden zonder problemen.

Dit gebeurt maar 1 keer per dag en vervolgens komt het de gehele dag niet meer voor. Heeft iemand dit probleem wel is gehad? en weet iemand waar ik dit moet zoeken.

Graag jullie reacties

Gr. Marc

Neem aan dat het om een 4.2l gaat??? Standaard carburateur of een ander modelletje?

Heb hetzelfde gehad... slaat ie af bij afremmen of gasgeven???

Kijk ook is hier...

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=8054

Waarvoor die het bij mij maar 1 keer per dag deed ontging me ook een beetje...

Carburateur kan te rijk afgesteld staan, samen met choke is dus eigenlijk verzuipen en afslaan.

Kan vacuumlekkage zijn, slangen, inlaatspruitstuk, Pakking waar de carb. opstaat etc etc.

Druppelende venturi's...maar dan zou die stationair altijd rot moeten lopen..

Evt te laag staionair toerental...

Veel van het bovenstaande heb ik opgelost en het kan, zoals bij mij een combinatie van factoren zijn.

En dan heb je de veel genoemde nutter by-pass. Ik heb deze dan wel niet gedaan, maar ik heb dan ook niet Carb meer staan met de grote witte stekker. Wel een fabries model maar dan zonder elektronische shit(behalve de shoke dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we nou eerst is effe horen wat ie er op/in hebt staan...

Ik begin serieus te geloven dat je een trauma hebt overgehouden aan de 4.2 en met name de CARTER BBD 2BBL... Je moet is even bij mij in de auto komen zitten. Heerlijk soepel draaiend, genietend van de zon, onderweg naar een terrasje en geen ongetogen woord uit het motor ruim. echt daar knap je helemaal van op:):) ('t heeft dan ook wat moeite gekost om 'm zover te krijgen, maar toch:blush:) Nee alle gekheid op een stokkie, een 4.0 is mooi! Heb er ook diverse malen in gereden. Maar het is anders... Ik vindt het allemaal mooi 87wrangler!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neenee... zo bedoel ik het niet....

Automatiche choke's zijn gewoon altijd prudsdingen.... bij welk merk dan ook...

Ze zijn niet in staat om buitenluchttemperaturen enzo te compenseren. Meestal staat de motor of lang in een te hoog toerental te loeien, of loopt te laag. Zeker als de boel wat ouder wordt, en wat ruimte krijgt, geeft dat altijd problemen.

De klacht komt precies overeen: Starten... wegrijden, na een tijdje slaat 'ie af wanneer je stationair moet draaien. Dan opnieuw starten en klaar....

Ik heb het met opels gehad ( 1.9S en 1.6S CIH blok met zowel GM Varajet als Solex carb.), met Fords en met Jeeps....

Handchoke is veel beter!

In dit geval kan het zijn dat 'ie de bi-metaal doos wat moet draaien, zodat de motor iets langer op de choke blijft lopen. Soms helpt het ook als je de stelschroef voor hoog stationair wat verder indraait.

Ik had op het laatst een schakelaar op m'n dash, waarmee ik de electromagnetische hoogstationairmagneet kon bekrachtigen. Werkte prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt vorr juliie reacties.

Het is inderdaad een 4,2L

Heb wel de by-pass gedaan en alle facum troep er uitgehaald

incl. de computer. Loopt normaal perfect.

De automatiche choke is al vervangen door een hand choke (gewoon simpele degelijheid). Ik heb niet het idee dat hij verzuipt. Bij afslaan bedoel ik ook dat

ik zie dat mijn toerenteller stopt en vervolgens mijn motor. Daarom denk ik eerder richting een electronisch probleem.

Gr. Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je storing klinkt als een probleem met je electronische ontsteking.

Kijk eens op onderstaande link en ga maar 'ns meten. Aan de hand van de schema's kun je meteen zien of de aansluiting van het systeem (de computer is er tenslotte tussenuit gehaald) klopt.

Succes!

-klik-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...