Spring naar bijdragen

Sidebars XJ monteren ?


Stefan666
 Share

Recommended Posts

Morgü heren,

vraagje..

Van een Patrol GR een paar mooie sidebars geleend, en deze inmiddels aangepast.

Zo'n patrol is gewoon nét even wat langer als m'n xj'tje.

Stiekem meer werk als je denkt.. maargoed.

Hoe monteren "jullie" die sidebars?

Tot nu toe het plan hier.

Plaatjes onder de "vloer" sandwitchen, dus vloerbedekking er uit, plaatjes plaatsen.. onder de bodem nog een plaatje.. en daarop de stangen naar de zijkant maken.

Met een steuntje voor de stevigheid, ook gesandwitched tussen de "regengoot" ( ehm, die richel die onder je body doorloopt )

Zijn er ergens foto's te zien hoe het bij jullie is gedaan? beter goed gecopierd als slecht zelf bedacht.

Nu is het huidige plan niet zo beroerd bedacht leek me, maaaaaar.. dat moet toch simpeler kunnen ?

Mvg! Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Ik heb hier zelf ook al over zitten denken, ik heb een setje stepbars/sidebars gevonden die op een Chevy Blazer (jaren 90 model) zat en die leek qua lengte op zich goed.

Mocht ze voor nop meenemen, maar alleen nog niet gekeken hoe ze op mijn XJ passen.

Bij de Blazer zaten ze volgens mij alleen met een aantal punten vast op het ladderchassis dus niet bij de dorpel nogmaals.

Zal van de week eens even kijken hoe dat gaat lukken op de XJ qua afstanden en lengte.

Ik gebruik ze toch niet om op te staan of om 'rocks' mee van mijn body te houden dus mamoet-proof hoeven ze niet gemonteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eyyy, netjes, bedankt heren!

Onderste foto laat precies het plan zien hier het hier zou moeten gebeuren.

( het door de buurman bedachten plan, montage onder de bodem & gesteund aan die regengoot ) ..

Is voor mij meer een show-montage, maar je moet er wel op

kunnen staan. Zoveel rotsen zijn er toch hier niet in de polder :)

Je zal maar een volslanke (kuch) passagier hebben die niet weet dat je

er niet op mag staan :wacko:

( die nieuwe kia achtige 4x4's hebben die showsteps, buigen als je er op gaat staan )

Plaatjes zijn gemaakt, moet ze nog boren.. dan gaat hopelijk na de apk de auto de brug op & monteren die handel.

Wel sneller getikt als gebeurd natuurlijk :P

Mvg! Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...