Spring naar bijdragen

te koop met haperende automaat


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en stiekem al tijdje op zoek naar Cherokee en kwam op internet een GRand cherokee tegen met een haperende automaat. Ten minste bij flink optrekken wil deze "schokken". Bij normaal rijden is er niks aan de hand als ik het zo mag geloven.

ik hoopte deze wagen te kunnen kopen voor prijs van "gewone" cherokee.momenteel staat er een bod van 4500 Euro. Wat het probleem van de bak is is niet bekend, maar revisie kost ca 750 euro ex de in en uitbouw van de bak.

over de auto

Jeep Grand Cherokee limited edition 4.0 L (LPG) uit 1995

ca190000 gelopen

grijs kenteken

Airco is dit jaar nagekeken en opnieuw gevuld (250 euro).

De banden (600euro) en de gasverdamper (2 weken geleden 400 euro)

zijn recent vernieuwd. Dit jaar heb ik de auto laten ombouwen van geel

naar grijskenteken (bijna 2000 euro).

2 maanden geleden zijn de achterremmen/handrem vernieuwd (400 euro)

Tevens is er een andere achteras ondergekomen (500 euro)

Wat denken jullie?? maken of kraken? Ik heb ook nog een andere"gewone"cherokee op het oog. grijs kenteken,lpg,170k,3500 euro.

Ik heb beide wagens nog niet in levende lijve gezien,maar zou toch wel graag mening horen.

met vriendelijke groet,

koen de Jager

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

ik heb net zelf een ZJ 5.2 uit '95 gekocht.... dus over de technische aspecten kan ik nog weinig zeggen. ( moet het zelf ook nog allemaal uitvinden ). Maar ehmmm, ik vraag me af of je wel een ZJ 4.0 Ltd op gas moet willen. Allereerst ZJ 4.0 is al niet echt krachtig (in vergelijking met de 5.2), met gas er in wordt dat alleen nog maar slechter. Ik heb zelf 3 jaar op gas gereden en onderschrijf ondertussen de uitspraak : "Gas is om op te koken" tongue.gif Daarnaast moet je erg oppassen met oude gas auto's. Er bestaat nl. een redelijke kans dat de kleppen zijn ingebrand. Doordat de verbranding van gas veel heter is dan benzine. Als dat het geval is dan kun je aan het betalen komen. sad.gif Dus in dit geval zou ik qua vermogen voor de Cherokee gaan. En gas ... hmmm tja, ik zou het niet doen.

Anyway succes met je keuze en alvast veel plezier met je aankoop 8-)

[edit]typo[/edit]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by W4ldor@Aug 10 2004, 17:06

Hi,

  ik heb net zelf een ZJ 5.2 uit '95 gekocht.... "Gas is om op te koken"

[edit]typo[/edit]

<div align="right">

ok, kan idd misschien wel zo zijn dat 4.0 net ff wat power mist.(net als de diesel heb ik met al laten vertellen)

ik twijfel nog er,vind het ook raar dat er al zoveel aan gedaan is.

ik rij zelf inmiddels al 2,5 jaar op gas en vind het helemaal super!! ik reed tot voor kort zo'n 1200 km per week en dat scheelde me een berg geld!!(zeker met deze benzineprijzen) Ik rij nu toyota en die schijnen (wat ik dan van horen zeggen heb) daar vrij goed tegen gas te kunnen.

wat zijn jou ervaringen eigenlijk verder met jeeps/ amerikaanse auto's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, tis natuurlijk met welk idee je een auto koopt ... Als je hem koop voor het "rustige" forensen verkeer. Dan is gas waarschijnlijk prima voor dat doel. Als je de auto koopt meer uit hobby, voor bv. terrein rijden, dan wil je de extra power graag hebben.

ik reed tot voor kort zo'n 1200 km per week
Ik weet niet wat je nu nog per week rijd? Maar, ik zat in een soortgelijke situatie. LPG gekocht voor woon-werk. later verhuisd. -> Hoge wegenbelasting en een auto die niet vooruit wil en nauwelijk km's. Nu een ZJ gekocht, 600 kg zwaarder dan de vorige auto en ik betaal minder wegenbelasting. En hij gaat als een dolle tongue.gif Maar goed, die afweging moet iedereen voorzich zelf maken.
wat zijn jou ervaringen eigenlijk verder met jeeps/ amerikaanse auto's?

Geen... maar het is bekend dat Jeeps redelijk gevoelige auto's zijn unsure.gif .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Simmerstyl@Aug 10 2004, 18:16

wat zijn jou ervaringen eigenlijk verder met jeeps/ amerikaanse auto's?

<div align="right">

Mijn Wrangler met 4.0 HO heeft 11 jaar en 228.000 km op gas gereden totdat ik een paar weken geleden de installatie eruit gesloopt heb. Motor loopt nog steeds mooi en ondervind geen problemen van het feit dat de auto op gas gereden heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GAS IS NIET AL1 OM OP TE KOKEN!!!

Je hebt gelijk Simmerstyl; je kunt er ook heel goed je huis mee verwarmen tongue.gif

P.S. is 4500 je budget? : ik weet opzich nog een aardig Cherokee voor die prijs te staan. Heb er een klein proefritje mee gedaan. Was beste een leuke auto ... Maar ik heb uit eindelijk toch voor de ZJ gekozen.

Gr W4ldor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by W4ldor@Aug 10 2004, 20:27

@Mav : waarom heb je je LPG installatie er uitgesloopt ?

<div align="right">

Omdat ie op benzine toch nét iets mooier liep dan op gas, met een merkbaar vermogenverschil.

+ het feit dat die tank me ontzettend in de weg lag (Wrangler heeft al niet veel ruimte achterin wink.gif )

+ het feit dat het me ruim 600 euro op jaarbasis scheelt in de wegenbelasting (ja oké benzine is duurder maar met de andere argumenten was dit voldoende om hem eruit te slopen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het inbranden van de kleppen heb je geen last meer van.

Dat was volgens mij nog uit het tijdperk van de loodhoudende benzine, andere (hardere) kleppen was dan een optie.

De 4.0 liter motoren rijden trouwens perfect op LPG.

Ik rijdt beide, na starten eerst op benzine, schakelt later (vanzelf) over op gas, maar ik merk geen verschil in vermogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by DutchPowerCow@Aug 12 2004, 23:23

Het inbranden van de kleppen heb je geen last meer van.

Dat was volgens mij nog uit het tijdperk van de loodhoudende benzine, andere (hardere) kleppen was dan een optie.

De 4.0 liter motoren rijden trouwens perfect op LPG.

Ik rijdt beide, na starten eerst op benzine, schakelt later (vanzelf) over op gas, maar ik merk geen verschil in vermogen.

<div align="right">

ah zeker wel dat je wat vermogen mist. ook je topsnelheid ligt lager.

in de auto die ik nu heb (niet geheel vergelijkbaar, Toyota starlet 1.3) ga ik op benzine als een speer naar de 140 en als ik ff doortrek ga ik vrij vlot door naar de 160/170. op gas doe ik daar wel ff een tijdje over. Merk het ook zeker als ik iets achter wagen heb hangen.

Ik reed op gas 1 op 12 en op benzine 1 op 14 ofzo. maargoed dit rijd wel iets minder zuinig. en is gas wel een uitkomst met deze benzine prijzen.

nou morgen proefrit met "kleine" Cherokee. :-)

wish me luck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Simmerstyl@Aug 13 2004, 01:18

in de auto die ik nu heb (niet geheel vergelijkbaar, Toyota starlet 1.3)

<div align="right">

Hehe de combinatie Jeep/Starslet schijnt behoorlijk populair te zijn smile.gif

Welcome to the club wink.gif

Originally posted by Simmerstyl@Aug 13 2004, 01:18

nou morgen proefrit met "kleine" Cherokee. :-)

wish me luck

<div align="right">

Luck........ is dat nodig? Denk dat je verkocht bent smile.gif

Maar good luck thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Mav ©@Aug 13 2004, 08:54

Hehe de combinatie Jeep/Starslet schijnt behoorlijk populair te zijn smile.gif

Welcome to the club wink.gif Luck........ is dat nodig? Denk dat je verkocht bent smile.gif

Maar good luck thumbsup.gif <div align="right">

Ik ben al verkocht idd, maar wil wel dat hij er goed uitziet, rijd en in goede staat verkeerd.

Ik hab al 2x eerder proefrit gemaakt.

1x bij luche garage, maar die cherokee had grote streep roest op motorkap en kapotte fusee kogel . maar dat zou allemaal gemaakt worden voor ik hem kocht.

Goed 1 kopotte fusee kogel komt niet vanzelf, zou dus wel meer mee aan de hand zijn denk ik en die streep roest is ook neit ut zichzelf ontstaan.

Daarna heb ik nog een x een rit gemaakt in auto van collega.een automaat!! god wat een luxe zo'n ding!!

maargoed zal met pijn in mijn sad.gif hart sad.gif afscheid moeten nemen van mijn starletje. Ik ga heb uit de wegenbelasting halen en opknappen zodat ik er nog wat voor terug kan krijgen of ik mischien mijn zusje er een pezier mee kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het inbranden van de kleppen heb je geen last meer van.

Klopt helemaal. Alleen willen de klepsteelrubbers ( afdichtingen) door de hogere temperatuur van de kleppen/klepstelen wel wat eerder hard worden, waardoor de motor wat olie gaat verbruiken. Vervangen is echter goed te doen, als je een beetje handig bent kun je het zelf!

Verder zal het met het vermogenverlies wel meevallen, moderne gasinstallatie's leveren prima prestatie's! Vooral de injectiemotoren, met hun grote inlaatkanalen, doen het goed op gas. Probleem is daarbij alleen dat een "backfire" meteen ook een grote hoeveelheid mengsel laat ploffen, en er maar zo een dure luchtmassameter naar de kl**** is.... Een motor op gas dient dus iets vaker afgesteld cq gecontroleerd te worden, om te voorkomen dat er bijv. een backfire optreedt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...