Spring naar bijdragen

Versterker infinity gold


HansH
 Share

Recommended Posts

Goedenmiddag,

Ik heb nog steeds problemen met mijn radio waar geen geluid uitkomt. Volgens mij is mijn versterker naar de kl%"$ maar kan er een ander merk versterker tussen of moet er een infinity gold in i.v.m. de bekabeling ofzo.

En wat kost zo'n ding ongeveer.

Groeten hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hans, hoi...;)

Is er iemand thuis in je radio ? daarmee bedoel ik, brand er licht, zie je cijfertjes enz ?

Staat ie niet in één of andere mute modus ?

Normaal gezien kun je de versterker uittesten door eens aan de line in bus te komen met je vinger of een schroevendraaier, dan moet je wel wat geknetter of brom horen. Of sluit er 's een MP3't je op aan, gewoon de draadjes ertegen houden...

Ook de zekeringen gecheckt ? zal wel zeker, domme vraag.:lol:

Persoonlijk denk ik niet dat het erg is. Heb al veel audio spul onder mijn handen gehad en meestal zijn het maar kleine euveltjes.

checken, opnieuw checken en dubbelchecken, da's de manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zekeringen in de zekeringenkasten zijn allemaal goed. De radio is goed, er zit zelfs net een andere in omdat ik bij de oude radio dacht dat het aan de radio lag. (wat waarschijnlijk dus niet het geval was.) De lampjes, het display enzo werken.

Groeten Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dan kunnen we de radio al uitsluiten.

De zekeringen in de kast zijn ok zeg je, maar misschien zit er in de versterker ook een zekering.

of meerdere... ik leg uit:

Sommige boosters (amplifiers) hebben in hun draadcircuit een overspanningszekering zitten. Misschien is dit zo, misschien niet, ik ken het type niet van je ampli.

Ten tweede, kijk ook eens of de luidsprekeruitgangen niet afgezekerd zijn; bij vele amerikaanse ampli's heb je dit. Van zodra iemand de zaak keihard zet, dan kan de zekering eruit gaan als de stroom naar de LS te groot wordt...

dus best ook 's controleren.

en als het nog niet lukt, zou ik zeggen, die ampli eruit halen en hem eens op een oscilloscoop bekijken... dat kan ik wel voor je doen, maar dan moet je 's naar Brugge komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Clipping van een amplifier treedt op wanneer het output voltage groter is dan het voedingsvoltage.

Dus dit betekent dat iemand waarschijnlijk de zaak heeft zo keihard gezet dat de versterker ofwel in protectie modus is gegaan, of dat er een zekering is gesprongen.

dus , doe die amp maar eens open

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het is mogelijk dat de stuurspanning van de radio naar de versterker er niet op staat. De versterker word dan niet ingeschakeld, de radio werkt wel normaal. Ik heb zoiets ook met de standaard radio + infinity versterker.

De "remote" draad (zoals zo'n draad heet) stuurt de versterker en de antenne aan, bij een probleem met de antenne word er teveel stoom getrokken, (max 300mA geloof ik) hierdoor valt de spanning weg.....

Misschien eens even meten achter de radio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De infinity is als ik het goed heb alleen maar geaard via de schroeven waarmee hij op de bodem van de auto geschroefd is. Als deze echt verroest zijn heeft hij geen aarde meer en schakeld hij ook niet aan.

Ik heb zelf gehad dat hij dan afhankelijk van de hobbel waarover ik reed aan of uit ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf gehad dat hij dan afhankelijk van de hobbel waarover ik reed aan of uit ging.

Dat is een unieke vorm van remote control...

even een vluchtheuveltje passen... ziezo, radio aan...

even uitzetten ? geen probleem, eerst ergens een stoeprand vinden...:D

nu terug serieus: inderdaad, het kan goed zijn dat er dus ergens een gewoon ouderwets slecht contact/massa of iets dergelijks de oorzaak is.

Vandaar mijn tip: uitbouwen die handel en op de proefbank ermee !

maar de topicstarter is blijkbaar afwezig ?:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...