Spring naar bijdragen

Olie Verbuik?


Recommended Posts

Ik kan me niet voorstellen dat een goede motor zoveel olie verbruikt.

Waar/hoe/wanneer/hoeveel olie er waar/wanneer en onder welke omstandigheid verdwijnt is voor de motor-kenners.... (is dit wel te volgen? cool.gif )

Mijn advies: controleer zoveel mogenlijk het oliepeil en laat de motor z.s.m. nakijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Aug 6 2004, 23:47

Ik kan me niet voorstellen dat een goede motor zoveel olie verbruikt.

Waar/hoe/wanneer/hoeveel olie er waar/wanneer en onder welke omstandigheid verdwijnt is voor de motor-kenners.... (is dit wel te volgen?  cool.gif )

Mijn advies: controleer zoveel mogenlijk het oliepeil en laat de motor z.s.m. nakijken.

<div align="right">

Voorheen had ik ik ook nagenoeg geen olieverbruik, kan dit gebeuren nadat er

een keer teveel olie in heeft gezeten? ná de laatste servicebeurt bleek bij controle

dat het niveau boven de max. aanduiding stond ik heb toen direct olie eruit laten

lopen.

Verder zie ik geen lekkage of iets dergelijks.

Bedankt voor je antw.

Groet,

HB. cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teveel olie kan idd schadelijk voor je motor zijn, maar dan moet er wel echt teveel inzitten. 2mm boven max is niet zo erg, maar een liter of 2 teveel is zeker niet fijn!

Hoeveel km heeft de motor nu gelopen? Want het is goed mogelijk dat de klepsteelafdichtingen zijn gaan lekken na de LPG inbouw. De kleppen van een motor op LPG worden nl veel heter! Indien deze rubber onderdelen al wat ouder zijn, worden ze hard. En dan heb je maar zo een flink olieverbruik, zeker als je het proces versneld door LPG te gaan "stoken"!

Laat anders de compressie van de motor eens meten, wanneer die goed is (en dat zal wel), weet je bijna zeker dat het je klepsteelafdichtingen zijn!

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 9 2004, 20:15

Teveel olie kan idd schadelijk voor je motor zijn, maar dan moet er wel echt teveel inzitten. 2mm boven max is niet zo erg, maar een liter of 2 teveel is zeker niet fijn!

Hoeveel km heeft de motor nu gelopen? Want het is goed mogelijk dat de klepsteelafdichtingen zijn gaan lekken na de LPG inbouw. De kleppen van een motor op LPG worden nl veel heter! Indien deze rubber onderdelen al wat ouder zijn, worden ze hard. En dan heb je maar zo een flink olieverbruik, zeker als je het proces versneld door LPG te gaan "stoken"!

Laat anders de compressie van de motor eens meten, wanneer die goed is (en dat zal wel), weet je bijna zeker dat het je klepsteelafdichtingen zijn!

Succes!!

<div align="right">

De motor heeft op zich nog niet veel gelopen 86000km! ik rijd nu 2 mnd. op LPG

dus gaat "alles" wel erg snel, wat betreft het oliepeil dat stond inderdaad zo'n 2 a 3mm boven max. dus zal dat de oorzaak dan niet zijn.

Ik zal de motor eens gaan laten doormeten.

Bedankt voor je commentaar.

HB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by HB Cherokee@Aug 10 2004, 08:13

De motor heeft op zich nog niet veel gelopen 86000km! ik rijd nu 2 mnd. op LPG

dus gaat "alles" wel erg snel, wat betreft het oliepeil dat stond inderdaad zo'n 2 a 3mm boven max. dus zal dat de oorzaak dan niet zijn.

Ik zal de motor eens gaan laten doormeten.

Bedankt voor je commentaar.

HB.

<div align="right">

Ik heb de motor inmiddels onder behandeling gesteld en dit heeft " hem" zeer veel

goed gedaan.

Men heeft de deksel (pakking was eruit geslagen) onder het inlaatspruitstuk vervangen door een rvs exemplaar omdat daar dus (ook inwendig) olie lekkage wink.gif was ontstaan overigens had men dit al vaker aan de hand gehad.

Tevens is mijn bougiekabelset vervangen omdat hier een breuk in bleek te zitten ter hoogte van de bobine het had weinig gescheeld of ik had helemaal stil komen te staan dit had echter niet met het olieverbuik te maken.

Zo goed als de motor nu draait heeft hij nog nooit gedraaid, eind goed al goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...