Spring naar bijdragen

Differentieel : Olie verversen & reinigen ??


Recommended Posts

Hello - Ik zoek een antwoord op de volgende vraag. Ik zou graag de twee differentielen vooraan en achteraan de olie aflaten en binnenin eens volledig willen reiningen. Dan kan ik ook eens bekijken in welke staat de tandwielen zijn. Nu de vraag : 1) Moet ik dit intern reiningen met een bepaald produkt, of moet ik deze brug gewoon laten leeglopen met olie? 2) Wanneer ik de brug of differentieel terug wil sluiten, moet hiertussen een dichting of pakking komen? ... zo ja ... waar koop ik best deze pakkings/dichtings? Vullen doe ik best met de prudukten van Kroon Olie ...

Groeten,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit laatst bij mijn ZJ gedaan. Zal bij een XJ niet veel anders zijn.

Je kan inderdaad de olie van Kroon gebruiken. Op de website kun je precies zien wat er in moet. Als je achter een Limited Slip Diff hebt, moet er een toevoeging bij de olie, die koop je bij de dealer voor net geen 8 euro.

Je kunt vloeibare pakking gebruiken, die zullen ze bij de dealer misschien hebben, ik heb 'm bij Brezan vandaan. Dat spul is vast overal te koop.

Verder zijn er best veel beschrijvingen te vinden op 't net:

Eentje op Jeep Horizons

En eentje op 4x4Xplor

Het is niet moeilijk. De eerste keer gewoon goed opletten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...